Цру зобов'язано своїм народженням Пірл-Харбору. Після несподіваного




Скачати 424.29 Kb.
НазваЦру зобов'язано своїм народженням Пірл-Харбору. Після несподіваного
Сторінка1/3
Дата конвертації26.09.2013
Розмір424.29 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Військова справа > Документы
  1   2   3
ЗМІСТ


  1. Вступ. Історія ЦРУ.

ЦРУ зобов'язано своїм народженням Пірл-Харбору. Після несподіваного

нападу японських військ на цю військово-морську базу і розгрому

американського флоту, за вказівкою президента Рузвельта була створена

перша в історії країни розвідувальна організація – так називане

“Управління стратегічних служб” (УСО).

Попередником ЦРУ як незалежної від інших американських відомств спецслужби, що займається розвідкою і таємними операціями, було створене 13 червня 1942 за особистим розпорядженням президента Рузвельта Управління стратегічних служб (Office of Strategic Services). УСС перебувало в підпорядкуванні у Об'єднаного комітету начальників штабів. Його першим (і останнім) начальником став генерал-майор Вільям Дж. Донован.

УСС мала наступні підрозділи.

• SI (секретної розвідки) - здійснювало збір розвідувальних даних і займалося шпигунством. Возглавлялось Девідом К.Є. Брюсом (David K.E. Bruce).

• SO (секретних операцій) - організовувало підривну діяльність, саботаж, диверсії і партизанську діяльність. Возглавлялось М. ​​Престоном Гудфелоу (M. Preston Goodfellow).

• R & A (досліджень і аналізу) - займалося аналізом результатів операцій, як секретних, так і звичайних, наприклад, оцінкою ефективності бомбардувань авіацією союзників зайнятої німцями території.

• MO (операції з психологічній обробці) - здійснювало ведення так званої «чорної пропаганди»; наприклад, організувало мовлення з території Англії німецькомовних радіостанцій від імені реально не існуючих антинацистських груп.

• X-2 (контррозвідка) - відповідало за нейтралізацію німецьких агентурних мереж у тилу військ союзників, що наступали в Італії і, пізніше, у Франції.

Комплектувалося УСС як військовими, так і цивільними фахівцями. Серед останніх було безліч університетських викладачів, чиї знання могли знайти застосування в розвідці.

Перший час УСС працювало, в основному, в Північній Африці, займаючись збором розвідувальної інформації, необхідної для забезпечення висадки англо-американських військ, що відбулася в листопаді 1942 року. Пізніше агенти УСС працювали в Італії, Франції, а наприкінці війни і в самій Німеччині. Саме через резидента УСС в Швейцарії, майбутнього директора ЦРУ Аллена Даллеса велися переговори з деякими з німецьких керівників про укладення сепаратного миру. Крім Європи, співробітники УСС працювали також у Китаї, Бірмі та Індії.

Не дивно, що саме очолював УСС генерал Донован першим висунув ідею створення в США централізованої розвідувальної служби. Прагнучи врятувати своє відомство від неминучої післявоєнної демобілізації, він запропонував створити на його базі по закінченні Другої світової війни загальнонаціональну розвідувальну організацію, пристосовану до діяльності в мирний період.

Цю ідею він висловив у рапорті у вересні 1943 року у відповідь на запит від генерала Волтера Беделла Сміта, який обіймав у той час посаду начальника штабу у Ейзенхауера, де пропонував інтегрувати УСС у військову середу, надавши йому статус «четвертого роду військ» (нарівні з армією , флотом і авіацією). Після того, як на рапорт не послідувало ніякої реакції, в листопаді 1944 року Донован направив меморандум на ім'я президента Рузвельта.

Однак ідеї створення «центральної розвідки» в той час не був даний хід. Вважаючи, що краще бути першим хлопцем на селі, ніж другим у місті, проти неї дружно виступили всі володарі численних дрібних і великих американських розвідок, починаючи від Комітету начальників штабів та Державного департаменту, і кінчаючи ФБР. У лютому 1945 року в ряді американських газет з'явилася серія інспірованих публікацій, в яких план Донована був представлений як якийсь змова з метою створення «американського гестапо».

У результаті об'єднана розвідка як «четвертий рід військ» так і не була створена, а 20 вересня 1945 президент Трумен підписав указ про ліквідацію УСС з 1 жовтня того ж року. При цьому його відділ досліджень і аналізу, який налічував понад 1300 співробітників, був переданий до Держдепартаменту, а відділи таємних операцій і контррозвідки - у військове міністерство, де вони були реорганізовані в Підрозділ стратегічних служб. Начальником останнього був призначений колишній заступник Донована бригадний генерал Джон Макгрудер.

Після війни президент Трумен розформував УСО, але, відчувши необхідність у систематизації розвідувальної роботи, що до цього велася армійськими розвідувальними управліннями, створив Національної розвідувальне управління. І, нарешті, у 1947 році конгрес США прийняв рішення про централізацію всієї розвідувальної роботи в рамках єдиної організації – Центрального розвідувального управління, підкоривши його Національній раді безпеки. Першим розділом ЦРУ став Аллен Даллес.

Центральне розвідувальне управління, ЦРУ (Central Intelligence Agency, CIA) – незалежне управління, яке відповідає за надання розвідувальної інформації представникам урядових структур США з метою забезпечення національної безпеки. ЦРУ – основний орган зовнішньої розвідки і контррозвідки США.

Центральне розвідувальне управління було створено у 1947 році після прийняття Закону про національну безпеку, підписаного президентом Гарі Труменом 26 липня 1947 і вступив у силу 18 вересня 1947.

По ідеї Даллеса, ЦРУ повинне було стати центральною шпигунською

організацією США і не повинне було втручатися в політику. Однак надалі

ЦРУ виявилося утягненим у кілька великих політичних скандалів, самим

великої з який був Уотергейт.


  1. Структура, функції, завдання ЦРУ.

Поправка в 1949 р. до закону про національну безпеку надала ЦРУ додаткові можливості, а саме: тримати в секреті офіційні посади і розмір зарплати, бюджет, вести самостійну фінансову діяльність, видавати посвідку на проживання іноземцям та членам їх сімей (як правило, перебіжчикам та іноземним агентам).

Первісна структура ЦРУ включала в себе такі підрозділи:

• управління операцій;

• управління спеціальних операцій;

• управління доповідей і оцінок;

• управління збору і поширення.

Кожне з перерахованих управлінь возглавлялось помічником директора ЦРУ.

Управління спеціальних операцій (УСО) було створено для проведення таємних акцій ЦРУ. Однак і тут не обійшлося без конкуренції. 1 вересня 1948 аналогічний підрозділ - Управління координації політики (УКП) - було створено і в складі Державного департаменту США. Очолив його заступник держсекретаря США і ветеран УСС Френк Уіснер. Нове управління дуже швидко розросталося: якщо в 1949 році в ньому працювало 302 людини, то в 1952 році, на момент злиття з УСО, його штат налічував вже 2812 співробітників, крім того, 3142 людини працювало в УКП за контрактами.

Природно, між обома структурами відразу ж зав'язалася бюрократична міжусобиця. Конфлікт прийняв гострі форми після того, як УСО спробувало завербувати в Таїланді агента, який вже працював на УКП. Проблема була вирішена за наступника Хілленкотера, який був знятий з посади Труменом в жовтня 1950 року через те, що ЦРУ не змогло передбачити початок Корейської війни. Спершу новий директор ЦРУ генерал-лейтенант Уолтер Беделл Сміт (той самий, на чиє ім'я написав в 1943 році свій рапорт Донован) домігся передачі УКП з Держдепартаменту до складу ЦРУ. Потім він зосередив управління УСО і УКП в одних руках, заснувавши для цього посаду заступника директора ЦРУ з планування. Першим з займали цю посаду став знаменитий Аллен Даллес. Нарешті, в серпні 1952 року, УСО і УКП були об'єднані в одну структуру, що отримала назву Директорат планування (відомий також як Таємна служба (Clandestine Service)), пізніше перейменований в Оперативний директорат.

Аналітична частина ЦРУ була зосереджена в Управлінні доповідей і оцінок, що складався з двох відділів. Перший з них об'єднував аналітиків, кожен з яких спеціалізувався на якому-небудь географічному регіоні. Другий - редакторів, які готували на основі одержуваних розвідданих доповіді ЦРУ. У той час діяльність управління здебільшого зводилася до підготовки щоденних поточних оглядів для президента. Пізніше в його складі було утворено підрозділ глобальних оглядів, готувало щомісячні звіти для СНБ, озаглавлені «Оцінка ситуації у світі».

Генерал Сміт створив також і Управління національних оцінок (майбутній Розвідувальний директорат), покликаний складати аналітичні огляди з розвідки в цілому і з конкретних проблем. Таким чином, структура ЦРУ почала набувати сучасних обрисів.

ЦРУ сьогодні є незалежним управлінням, яке відповідає за надання розвідувальної інформації представникам урядових структур США з метою забезпечення національної безпеки. Директор Центрального Розвідувального Управління призначається на посаду Президентом за рекомендацією і за згодою Сенату. Директор керує операціями, кадровим складом і бюджетом Центрального Розвідувального Управління.

ЦРУ складається з чотирьох основних структурних підрозділів: Національна секретна служба, Розвідувальне Управління, Науково-технічне Управління та Управління Матеріально-Технічної Підтримки. Вони здійснюють «розвідувальний цикл» - процес збору, аналізу та доведення висновків, отриманих в результаті розвідувальних дій, до вищестоящих державних посадових осіб США.

Також директор ЦРУ має у своєму підпорядкуванні кілька відділів, які займаються питаннями зі зв'язків з громадськістю, управлінням кадрів, відстеженням нових напрямків, дотриманням чинних правил та інструкцій, питаннями зі зв'язків з Конгресом, правовими питаннями, інформаційним управлінням і внутрішнім наглядом.

В обов'язки директора ЦРУ входять:

  • Збір розвідувальної інформації через агентурну мережу та інші відповідні засоби. При цьому директор ЦРУ не володіє поліцейськими, правоохоронними повноваженнями і повноваженнями викликати до суду, а також не виконує функцій забезпечення внутрішньої безпеки;

  • Зіставлення і оцінка отриманих розвідданих, пов'язаних з національною безпекою, і надання розвідувальної інформації відповідним інстанціям;

  • Загальне керівництво і координація збору національних розвідданих за межами Сполучених Штатів через агентурних джерел Розвідувального Спільноти, уповноважених збирати інформацію, в координації з іншими департаментами, відомствами і органами уряду Сполучених Штатів. При цьому необхідно забезпечення найбільш ефективного використання ресурсів, а також прийняття до уваги потенційних загроз для США і всіх осіб, залучених до збір розвідданих;

  • Виконання інших подібних функцій і обов'язків, що стосуються розвідувальної діяльності, що забезпечує національну безпеку, за вказівкою Президента чи директора Національної Розвідки.

На відміну від аналогічних структур у багатьох інших країнах, офіційно ЦРУ є цивільною організацією. У зв'язку з чим, агенти даної організації не мають військових звань, а збір розвідданих здійснюється співробітниками, які отримали тактичну підготовку.

Головною місією Центрального розвідувального управління є збір, аналіз, оцінка та надання зовнішньої розвідувальної інформації з метою сприяння Президентові і високопоставленим представникам урядових структур США у прийнятті рішень, що відносяться до питань Національної безпеки. ЦРУ не диктує зовнішню політику, але є незалежним джерелом зовнішньої розвідувальної інформації для тих, хто займається політикою. За наказом президента, відповідно до чинного законодавства ЦРУ також може приймати участь в таємних операціях.

Конгрес і органи виконавчої влади ведуть нагляд за діяльністю ЦРУ. Крім того, ЦРУ підзвітне громадськості США через обраних народом представників, і, як і інші державні відомства, діє відповідно до законодавства США та виконавчими указами. В органах виконавчої влади функцію нагляду здійснює Рада національної безпеки, куди входять Президент, Віце-президент, Державний Секретар і Міністр Оборони. Рада національної безпеки забезпечує керівництво і спрямовує національну зовнішню розвідувальну та контррозвідувальну діяльність. У Конгресі функцію нагляду здійснюють Обраний комітет Сенату з розвідки і постійний Обраний комітет Палати представників з розвідки, а також деякі інші комітети, які уважно стежать за звітністю та програмами ЦРУ. ЦРУ не є організацією, яка розробляє політичний курс; воно інформує Директора Національної Розвідки з питань зовнішньої розвідки і проводить таємні операції за вказівкою Президента.


  1. Роль ЦРУ в боротьбі з тероризмом.

«Безумовно, піймавши терориста номер один у світі, ми знаходимося в більшій безпеці, ніж коли він був живий. Але не варто помилятися, що знищивши Усаму бен Ладена, ми також знищили Аль-Каїду. Аль-Каїда все ще є загрозою, яка як і раніше спробує зробити спроби напасти на нашу країну, і я думаю, що ми повинні і надалі проявляти пильність і

продовжувати наші зусилля по остаточному знищенню Аль-Каїди. » - Директор ЦРУ Леон Е. Панетта, в інтерв'ю телекомпанії NBC Nightly News від 3 травня 2011.

ЦРУ підтримує спільні зусилля уряду США по боротьбі з міжнародним тероризмом шляхом збору, аналізу та поширення розвідданих про іноземних терористичних групах та окремих особах. ЦРУ також співпрацює з дружніми іноземними урядами і ділиться з ними необхідною інформацією.


  1. Більш детальніше про кожен з підрозділів ЦРУ.

^ Розвідувальне управління (РУ)

Співробітники РУ надають своєчасні, достовірні і об'ектівниe висновки, отримані в результаті проведеного аналізу розвідувальної інформації з усіх наявних джерел, з широкого кола питань національної безпеки і зовнішньої політики Президента, Кабінету Міністрів і високопоставленим представникам урядових структур США.

Розвідувальне Управління було засновано в 1952 році для надання сприяння Президентові та іншим представникам урядових структур у прийнятті обгрунтованих рішень з питань національної безпеки США. Аналітики Розвідувального Управління розглядають всю отриману інформацію з якого-небудь питання і систематизують її для надання представникам урядових структур, щоб допомогти їм виробити нові підходи. Аналітики часто працюють з розрізненими, часто суперечливими, фрагментами інформації, зібраної всілякими способами. Починаючи з мізерною інформації за життєвими питань на ранньому етапі розвитку ЦРУ, до надмірної кількості інформації на сьогоднішній день, інформація надходить з різних джерел і за допомогою різних методів, включаючи службовців США за кордоном, даних наданих агентами, супутникової фотозйомки, зарубіжних ЗМІ і складних датчиків.

Протягом багатьох років Розвідувальне Управління обробляло інформацію про кризи і збройних конфліктах, визначало тенденції і висвітлювало важливі питання. Розвідувальне Управління надавало своєчасну інформацію та відомості, більше ніде не відомі, і довіряли їх у правильні руки. Саме таким чином Розвідувальне Управління сприяло у прийнятті рішень, які запобігли перехід «холодної війни» в «гарячу». Сьогодні Розвідувальне Управління відіграє важливу роль у глобальній боротьбі з тероризмом.

Розвідувальне управління включає тринадцять відділів. Чотири відділу, утворених за географічним принципом, займаються регіональними та економічними питаннями. Крім цих відділів, до складу Розвідувального Управління входять шість відділів з міжнародних проблем і три відділу з питань політичної підтримки, збору розвідданих та штатного забезпечення. Розвідувальне Управління також сприяє ряду аналітичних програм.

  • Центр боротьби з злочинністю і наркоторгівлею збирає і аналізує інформацію про міжнародну торгівлю наркотиками і діяльності організованої злочинності. Отримана інформація надається представникам урядових структур і правоохоронних органів.

  • Центр ЦРУ по Розвідці Озброєнь, Контролю нерозповсюдженням Озброєнь і Дотримання Договорів надає розвідувальну інформацію з метою забезпечення захисту США від загрози стратегічних іноземних озброєнь.

  • Аналітична Група Центру з Контррозвідці визначає, контролює та аналізує дії іноземних спецслужб щодо суб'єктів, діяльності та інтересів США.

  • Аналітична Група Центру Оперативної Інформації оцінює зовнішні загрози для комп'ютерних систем США, особливо тих, які підтримують інфраструктури виняткової важливості.

  • Аналітичний відділ Тихоокеанського регіону Азії, Латинської Америки та Африки вивчає політичні, економічні, владні, громадські та військові зміни в Азії, Латинській Америці і країнах Африканського регіону, розташованих на південь від Сахари.

  • Відділ Стратегій збирання та аналізу розвідувальної Інформації надає всебічні експертні знання з питань, пов'язаних зі збором розвідданих, розвідувальне управління, керівництву ЦРУ і розвідувального співтовариства, а також вищим законодавчим органам.

  • Відділ Корпоративних Ресурсів забезпечує підтримку управління з широкого кола питань, включаючи бюджет, контракти, програми різноманіття, створення рівних можливостей зайнятості, господарське забезпечення, кадри і планування ресурсів.

  • Аналітичний відділ Іраку надає інформацію щодо Іраку, отриману в результаті міждисциплінарного розвідувального аналізу, Президенту і його найближчим радникам.

  • Аналітичний Відділ Близького Сходу та Південної Азії забезпечує всеосяжну аналітичну підтримку по країнах Близького Сходу та Північної Африки, а також декільком південно-азіатським країнам - Індії, Пакистану й Афганістану.

  • Відділ Політичних Звітів готує підбірку і забезпечує доставку розвідувальної інформації цілому ряду політичних, правоохоронних і військових органів, а також зарубіжних партнерів.

  • Аналітичний Відділ Росії і Європи надає розвідувальну інформацію по числу країн, які вже давно мають велике значення для Сполучених Штатів в якості союзників або противників, і, ймовірно, продовжуватимуть займати ключове місце в політиці США щодо національної безпеки.

  • Аналітичний Відділ з Тероризму - це аналітичний компонент у складі Центру з боротьби з тероризмом.

  • Відділ Транснаціональних Проблем займається аналізом справжніх і виникаючих загроз для національної безпеки США за допомогою унікальних функціональних знань і представляє отримані укладення найбільш високопоставленим представникам урядових структур США, правоохоронним органам та органам військового планування.

Інші аналітичні ініціативи:

    • Школа розвідувального аналізу імені Шермана Кента навчає нових аналітиків та експертів.

    • Програма стратегічного аналізу політичного ісламу аналізує суспільні рухи та організації, які використовують релігійну ідеологію в політичних цілях і експлуатують релігійну ідеологію в цілях зміни усталених політичних, соціальних або економічних порядків. Дана програма не спрямована на вивчення ісламу як релігії або світового мусульманського співтовариства.

Школа розвідувального аналізу імені Шермана Кента пропонує співробітникам Розвідувального Управління всебічну програму протягом всієї їхньої кар'єри, що поєднує в собі спеціалізовану підготовку в техніці розвідувального аналізу і основний курс навчання, в який вплетені моральний кодекс, традиції та історія ЦРУ. Дисципліни професійної розвідки поряд з вивченням іноземних мов, географічних регіонів і базових питань дозволяють співробітникам Розвідувального Управління працювати в змішаних групах і бути в курсі глобальних і технологічних змін. Курси лідерства допомагають співробітникам оцінити і підвищити рівень своїх індивідуальних здібностей і звернути увагу на взаємозв'язок між лідерством, дотриманням морального кодексу і професією розвідки.

Розвідшколі імені Шермана Кента є компонентом Розвідувального Управління при Університеті ЦРУ і пропонує базову аналітичну підготовку, а також більш поглиблені спеціалізовані курси навчання.

  • Програма професійних аналітиків є основною програмою навчання Розвідувального Управління і знайомить всіх нових співробітників з основними принципами мислення, складання звітів і надання усних доповідей, необхідних для успішної кар'єри. Розділи програми включають аналітичні інструменти, питання контррозвідки, аналіз заперечення і дезінформації, навичок попередження потенційних загроз.

  • Школа імені Шермана Кента також пропонує широкий спектр середнього і вищого рівня навчання аналітиків і управлінської ланки в області аналітичних методологій, стрижневих питань і лідерських навичок.

  • Даний курс навчання, унікальний для Розвідувального Управління, доповнюється іншими дисциплінами, що вивчаються в Академіях лідерства та місії при Університеті ЦРУ, які розглядають більш загальні питання в області лідерства та основної підготовки.

Аналітики мають можливість вчитися за більш гнучким графіком або перейти на вечірній курс навчання в найкращих університетах Вашингтона, округ Колумбія. Заяви на денну систему навчання розглядаються в індивідуальному порядку в кожному відділі. Співробітники також можуть претендувати на місця в навчальних програмах для військовослужбовців, таких як Державне військове училище, Армійське військове училище та Військово-морське училище.

Оскільки знання іноземних мов є важливим інструментом аналітика, Університет ЦРУ пропонує широкий спектр мовних програм. Крім того, Розвідувальне Управління пропонує скорочені мовні курси арабської, перської, китайського та російської мов.

Співробітники Розвідувального управління займають передову позицію щодо захисту інтересів національної безпеки США у швидко мінливому світі. Завдання аналітика полягає в тому, щоб передбачати і швидко оцінити мінливу міжнародну обстановку і значення того, що відбувається, будь то позитивне чи негативне, для політичних курсу США. Досягнення в галузі технологій збільшили складність, масштаб і швидкість ймовірних загроз для нашої національної безпеки, і тепер загроза може виходити з більш дальньої відстані, рухатися швидше при більш коротких строках можливості її попередження, ніж раніше.
  1   2   3

Схожі:

Цру зобов\Це все дуже суб'єктивно І напевне більше всього потрібно лише мені....
Я дуже чітко це розумію, повірте, але для мене це ціле життя зі своїм народженням І смертю, життя яке я сподіваюсь залишило свій...
Цру зобов\Тема «обов’язкове державне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою...
Право громадян на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку...
Цру зобов\Тести з дисципліни "Фінансовий облік" Варіант 1
Частина в активах підприємства, що залишається після вирахування зобов’язань, називається
Цру зобов\Практикум до курсу “Цивільне право. Особлива частина”. Зміст
За цим практикумом передбачено вивчення другої (особливої) частини курсу “Цивільне право”. Практикум включає в себе такі розділи:...
Цру зобов\Тричі випускав голуба, сподіваючись на те, що той
У 2350 році до н е цар Аккаду (держави у Межиріччі на території сучасного Іраку) Саргон Стародавній наказав своїм посланникам тримати...
Цру зобов\Курсова робота
Серед зобов'язань, що складають особливу частину зобов'язального права, основне місце належить договірним зобов'язанням. Цивільне...
Цру зобов\Єврейські колоністи нашого села, а пізніше І німецькі, намагалися...
Здебільшого учні навчалися в початковій релігійній школі (хедер), яку організовували при синагозі
Цру зобов\План Вступ І. Поняття І значення договору поставки. Порядок І способи...
Серед зобов'язань, що складають особливу частину зобов'язального права, основне місце належить договірним зобов'язанням. Цивільне...
Цру зобов\3. Аналіз зобов’язань банку
Зобов 'язання — це вимоги до активів банку на фіксовану суму коштів, яку він повинен сплатити у визначений час у майбутньому
Цру зобов\8: Погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами
Порядок узгодження сум податкових зобов'язань, оскарження рішень контролюючих органів та визначення податкового боргу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка