Луцька міська рада




Скачати 308.17 Kb.
НазваЛуцька міська рада
Сторінка1/4
Дата конвертації03.07.2013
Розмір308.17 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Спорт > Документы
  1   2   3   4

ЛУЦЬКА МІСЬКА РАДА

Р І Ш Е Н Н Я






від ______________ №_____

м.Луцьк
Про затвердження

Концепції розвитку велосипедної

інфраструктури міста Луцька
Керуючись пп. 30, 1, ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури міста Луцька.

2. Департаменту житлово-комунального господарства врахувати пропозиції пп. 2.1, 2.2, 3.3 Концепції під час планування зміни організації руху, капітального ремонту чи реконструкції міських вулиць, а також проведення заходів із благоустрою.

3. Управлінню містобудування та архітектури передбачити внесення відповідних пунктів щодо втілення Концепції у нормативні та програмні документи Луцької міської ради, в тому числі в плани зонування території та детальні плани забудови; відповідно до пункту 2.2 розробити схему розміщення велосипедних стоянок у місті Луцьку та типові зразки велосипедних стійок.

4. Відділу екології, управлінню міжнародного співробітництва та туризму, комітету по фізичній культурі та спорту забезпечити розробку програм розвитку для забезпечення методичного, інформаційного та фінансового супроводу розвитку велосипедної інфраструктури відповідно до пунктів 3.4, 4 Концепції.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Кравчука С.Є. та постійну комісію міської ради з питань міжнародного співробітництва, інформаційної політики, молоді, спорту та туризму (Данильчук П.).


Міський голова Микола Романюк

Додаток

до рішення міської ради

від __________ №____

^ Концепція розвитку велосипедної інфраструктури міста Луцька
ПРЕАМБУЛА
Концепція розвитку велосипедної інфраструктури створюється з метою:

- забезпечення збалансованого та безпечного формування громадського простору з врахування потреб різних категорій населення;

- збільшення кількості осіб, які користуються велосипедом в якості щоденного транспортного засобу та для відпочинку.
Для ефективної реалізації Концепції та досягнення запланованих результатів:

- схема велосипедних шляхів та наявність інших елементів велосипедної інфраструктури має враховуватись та передбачатись під час розробки плану зонування території та детального планування території міста;

- на шляхах, де передбачені велосипедні доріжки згідно Концепції, обов’язково передбачати велосипедну інфраструктуру перед проведенням капітальної реконструкції, ремонту, розширення вулиць на етапі поданя технічного завдання проектній організації;

- під час надання дозволів на спорудження великих об’єктів зі значними потоками людей рекомендувати забудовнику створювати елементи велосипедної інфраструктури;

- забезпечити розробку програм для послідовного та етапного виконання положень Концепції та виконання заходів, які сприятимуть кращому і швидшому розвитку велосипедної інфраструктури в місті Луцьку.

^ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Обгрунтування доцільності створення велосипедної інфраструктури
Безпека міських вулиць і зручність для життя. На вулицях, де належним чином облаштовані велосипедні шляхи різко зменшується кількість дорожньо-транспортних пригод. Це стосується усіх випадків, в яких велосипедисти можуть бути як причиною, так і жертвою ДТП. Водії автомобілів стають більш уважними і значно серйозніше сприймають велосипед як транспортний засіб. При збільшенні частки велосипедистів в системі транспорту міста, пересування вулицями стає значно комфортнішим, оскільки зменшується кількість заторів та перевантажених транспортом вулиць.

^ Покращення екологічного стану міських вулиць. Велосипед вважається найбільш екологічним видом транспорту. Він не здійснює жодного шкідливого впливу на навколишнє середовище – викидів, шумів тощо. Доцільність збільшення кількості екологічно чистого транспорту зумовлена безпосередньою близькістю шкідливих джерел забруднення повітря (автотранспорту) до мешканців, які цьому впливу піддаються.
^ Покращення здоров’я мешканців. Поїздки на велосипеді в щоденних цілях перетворюються на фізичні вправи, корисні для здоров’я. Крім загального фізичного стану та покращення здоров’я, людина, яка часто виконує фізичні вправи знаходиться в кращому тонусі, більш продуктивно виконує свою роботу впродовж дня. Зменшення загальної кількості днів, під час яких хворіють мешканці міста, можуть істотно економити витрати на медичне обслуговування та лікування.
^ Сприяння економічному розвитку. Велосипедна інфраструктура вимагає значно менших витрат на своє створення та утримання, ніж автомобільна в розрахунку на одного користувача. Наявність велосипедної інфраструктури в місті є ознакою комфорту і добробуту, що може стати позитивним сигналом для потенційних інвесторів. Крім того, наявність розвиненої інфраструктури велосипедного транспорту сприятиме створенню додаткових підприємств для її обслуговування, а це нові робочі місця, зайнятість і наповнення бюджету. Зменшення витрат на пальне спрямує фінансові ресурси в інші галузі та на інші потреби міста.
^ Соціальна інтеграція – особиста мобільність. Велосипед може стати вагомим об’єднавчим фактором для суспільства. Окрім інших переваг, велосипед є економічно доступним усім верствам населення. Також цей вид транспорту робить мешканців міст більш незалежними від автортранспорту та громадського транспорту, які з ряду причин в той чи інший момент можуть бути не доступними пересічному мешканцю.
^ Підвищення туристичної привабливості – одна з вагомих ознак, яка супроводжує розвиток велосипедної інфраструктури. Доведним фактом є те, що дороги, на яких облаштовані велосипедні доріжки, є більш привабливими з точки зору благоустрою та організації руху. Наявність велошляхів робить прогулянки по місту більш комфортними. Крім того, велосипед може бути окремим засобом пересування туристів, що стане можливим лише за умови наявності відповідної інфраструктури.
^ 1.2. Нормативно-правова база
Правила дорожнього руху зі змінами, затвердженими Постановою Кабінету міністрів України від 26.09.2011 визначають поняття «велосипедист», регламентують правила поведінки велосипедистів на дорогах, а також описують дорожні знаки та розмітку, які мають, або можуть мати стосунок до руху велосипедистів.

Витяг з Правил дорожнього руху:

Пункт 1.10. Велосипедист — особа, яка керує велосипедом

Розділ 6. ВИМОГИ ДО ВЕЛОСИПЕДИСТІВ

6.1. Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку.

6.2. Велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, позаду — червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара).

6.3. Велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

Колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80—100 м.

6.4. Велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

6.5. Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов’язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

6.6. Велосипедисту забороняється:

а) керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;

б) рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;

в) рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

г) під час руху триматися за інший транспортний засіб;

ґ) їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);

д) перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);

е) буксирувати велосипеди;

є) буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

6.7. Велосипедисти повинні виконувати вимоги цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу.”

Розділ 33. ПДД: ДОРОЖНІ ЗНАКИ (Додаток 1)

1. Попереджувальні знаки 1.34 "Виїзд велосипедистів". Ділянка дороги, на якій можлива поява велосипедистів, або місце перехрещення з велосипедною доріжкою поза перехрестям.

2. Знаки пріоритету 2.1 "Дати дорогу". Водій повинен дати дорогу транспортним засобам, що під'їжджають до нерегульованого перехрестя по головній дорозі, а за наявності таблички 7.8 - транспортним засобам, що рухаються по головній дорозі.

3. Заборонні знаки 3.8 "Рух на велосипедах заборонено".

4. Наказові знаки 4.12 "Доріжка для велосипедистів". Рух лише на велосипедах. Якщо немає тротуару або пішохідної доріжки, дозволяється також рух пішоходів. 4.13 "Доріжка для пішоходів". Рух лише пішоходів. 4.14 "Доріжка для пішоходів і велосипедистів". Рух пішоходів і велосипедистів.

7. Таблички до дорожніх знаків 7.5.1-7.5.8 "Вид транспортного засобу". Указують вид транспортного засобу, на який поширюється дія знака. Табличка 7.5.7 поширює дію знака на велосипеди.

Розділ 34. ДОРОЖНЯ РОЗМІТКА (Додаток 2)

1. Горизонтальна розмітка 1.15 - позначає місце, де велосипедна доріжка перетинає проїзну частину.
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно Статті 16, п.1. Закону «планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території».
Документи, які визначають технічні параметри елементів дорожно-транспортної інфраструктури

Національний стандарт України: «Споруди транспорту. Дорожня розмітка» (ДСТУ 2587-2010). Технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування.

Цей стандарт поширюється на розмітку автомобільних доріг, які проектуються, будуються та перебувають в експлуатації, а також на вулиці і дороги населених пунктів з удосконаленим покриттям незалежно від їх відомчої приналежності та форми власності і установлює форму, колір, розміри, технічні вимоги, норми видимості та правила застосування розмітки.

Пункт 1.16 характеризує позначення переїзду для велосипедистів, пункт 1.29 – дублювання знаку на покритті «доріжка для велосипедистів».
Державні будівельні норми України: "Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів" (ДБН В.2.3-5-2001).

Дані норми поширюються на проектування та будівництво нових, реконструкцію та капітальний ремонт існуючих вулиць і доріг міських і сільських населених пунктів.

Норми містять вимоги до проектування основних елементів вулиць, доріг і площ:

- проїзних частин (центральні та місцеві (бічні) проїзди), тротуарів, пішохідних та велосипедних до­ріжок, включаючи конструкції дорожнього одягу, зупинок громадського пасажирського транспорту, ву­личних автомобільних стоянок;

- вузлів вулиць і доріг, пішохідних переходів в одному та різних рівнях, штучних споруд;

- озеленення, освітлення та водовідведення;

- заходів щодо організації дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.

Пункти 2.25 та 2.26 визначають головні параметри велосипедних доріжок, велосипедних смуг та велосипедних парковок.

Типові рішення поперечного профілю, враховуючи різноманіття факторів, що впливають на ширину вулиць і доріг одних і тих самих категорій, уточнюються для конкретних випадків проектування.
^ Місцеві нормативні документи

Генеральний план розвитку міста

Генеральний план міста є основним планувальним документом, який встановлює в інтересах населення та з врахуванням державних завдань напрямки і межі територіального розвитку населеного пункту, функціональне призначення і будівельне зонування території, містить принципові рішення щодо розміщення об’єктів загальноміського значення, організації вулично-дорожньої мережі і дорожнього руху, інженерного обладнання, інженерної підготовки і благоустрою, захисту території від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони природи та історико-культурної спадщини.

У Генеральному плані визначена стратегія у використанні території міста на розрахунковий період (до 2031 р.).

Матеріали генерального плану використовуються як вихідні дані при розробленні іншої планувальної документації та проектів забудови, планів земельно-господарського устрою населеного пункту, спеціальних проектів, схем і програм охорони навколишнього середовища, інженерного захисту і підготовки території, комплексних схем транспорту, проектів та схем організації дорожнього руху, схем розвитку систем інженерного обладнання, виконанні грошової оцінки земель, створенні містобудівного та земельного кадастрів тощо.
^ 2. ХАРАКТЕРИСТИКА ВЕЛОСИПЕДНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
2.1. Опис та термінологія
Велосипедна інфраструктура – це мережа велосипедних маршрутів та засобів, необхідних для зручного та безпечного пересування велосипедистів.
^ Властивості велосипедної мережі:

- мережа орієнтована на повсякденний рух з урахування рекреаційних та туристичних потреб;

- мережа враховує вимоги важливих груп користувачів (дітей/підлітків, дорослих, літніх людей і рекреаційних велосипедистів);

- мережа забезпечує безпечні, зручні і якомога пряміші маршрути;

- мережа інтегрована в регіональні велосипедні маршрути.
Вимоги до мережі велосипедних маршрутів:
Безпечні – виконані окремо від автомобільного руху або разом з ним при повільному русі чи виконанні інших засобів безпеки;

^ Прямі – велосипедисти рухаються найкоротшим шляхом для якомога швидшого подолання відстаней;

Зв’язні – поєднані в загальноміську мережу;

Комфортабельні – гладкі поверхні, помірні схили, відсутність бордюрів.

Привабливі – мають проходити через прийнятне середовище.
Основні елементи велосипедної мережі:
^ Велосипедна доріжка – частина дороги або вулиці, передбачена спеціально для велосипедистів. Її використання для велосипедистів є обов’язковим, в той час як автомобілям не дозволено їздити або стояти на ній.
  1   2   3   4

Схожі:

Луцька міська рада iconМереф’янська міська рада харківського району, харківської області
Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, та статутом територіальної громади м. Мерефа, з метою встановлення оптимального...
Луцька міська рада iconОрганізатор: Трускавецька міська рада Львівської області
Порядок оформлення результатів торгів та умови договору купівлі-продажу, який укладається на земельних торгах
Луцька міська рада iconСанітарно-гігієнічні вимоги до проектування та будівництва сучасних...
Багатопрофільні лікарні — обласна, центральна міська, міська, центральна районна, районна, дитяча обласна, дитяча міська, швидкої...
Луцька міська рада iconУправління культури та туризму донецької облдержадміністрації донецька...
Бенефіс народної артистки України, професора Донецької державної музичної академії ім. С. С. Прокоф’єва
Луцька міська рада iconЗвернення – протест щодо прийняття плану зонування території м. Тернополя
Шановні громадяни м. Тернополя! На даний час у Тернополі відбуваються надзвичайно важливі події для кожного жителя міста. Міська...
Луцька міська рада iconСватівська міська рада (Шостого скликання) Тринадцята сесія рішення
Краснодарському краї Російської федерації. В містах Геленджик, Кримськ, Новоросійськ та населених пунктах Дивноморське, Нижньобаканська,...
Луцька міська рада iconІ до містобудівної наукової документації «Історико-архітектурний...
Правил благоустрою території міста Одеси (текстової частини) у відповідність до чинного законодавства у сфері охорони культурної...
Луцька міська рада iconНаціональна Академія Наук України Комісія з наукової спадщини академіка...
«Вчення про ноосферу В.І. Вернадського в науковому, освітянському та інноваційному розвитку сучасного суспільства»
Луцька міська рада iconНа днях мала приємну ромову із учасниками відомого рок-гурту з міста...
Луцька –«viscula», Артемом та Назаром, музиканти активно пропагують свою творчість не лише на теренах рідного міста, а й за кордоном....
Луцька міська рада iconНачальник райвідділу не має права видав такі розпорядження. Міська...
Слухання вру, щодо бюджетної політики на наступний бюджетний період відбулися другого дня року, що передує плановому. За їх результатами...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка