Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум




Скачати 332.35 Kb.
НазваНаціональний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум
Сторінка1/3
Дата конвертації26.06.2013
Розмір332.35 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Спорт > Документы
  1   2   3



Національний університет

водного господарства та природокористування

Автотранспортний технікум


Методичні вказівки

для виконання курсових та дипломних проектів з предмету

Технічна експлуатація автомобілів “

спеціальності 5.090240 „ Обслуговування та ремонт автомобілів та

двигунів “.

Призначення, основні роботи та технологічний процес

дільниць і зон автотранспортного підприємства


Затверджено

на засіданні циклової комісії

„Технічна експлуатація автомобіля “

Протокол № від ______­

Голова комісії: Марунич О.П.

Розробив викладач: Марунич О.П.

Рівне-2008



1. Зона щоденного обслуговування

1.1. Призначення

Щоденне обслуговування передбачає загальний контроль за технічним станом належного зовнішнього вигляду а також охолодною рідиною і санітарну обробку ДТЗ.

1.2 Основні роботи , які використовуються під час щоденного обслуговування

Контроль технічного стану автомобілів здійснюється на контрольно-технічному пункті після заїзду транспортних засобів з лінії та під час виїзду на лінію

Заправка паливом, доливка за необхідністю оливи в картер двигуна та рідини в охолодну систему здійснюється водієм на автозаправних станціях.

Підтримування належного зовнішнього вигляду забезпечується прибирально-мийними роботами за потребою, але обов'язково перед технічним обслуговуванням чи ремонтом.

Оброблення кузовів автомобілів спеціального призначення здійснюється відповідно до вимог та інструкцій на перевезення даного виду вантажів

1.3. Короткий опис технологічного пронесу

Після повернення з лінії автомобіль поступає на контрольно-технічний пункт авто підприємства. де виконується перевірка його технічного стану; потім його направляють в зону щоденного обслуговування

Автомобілям яким необхідно виконувати технічне обслуговування чи ремонт, здійснюють поглиблену мийку, а всім іншим туалетну мийку.

На посту прибиральних робіт виконується прибирання кабіни автомобіля, очистка сидінь, спинок, мийка та сушка килимків; обтирання кабіни , операння , скла

^ 2. Зона першого і другого технічного обслуговування

2.1. Призначення

Перше та друге технічне обслуговування [ТО-1 та ТО-2] виконується для підтримки рухомого складу в працездатному стані, пониження інтенсивності зношення деталей, попередження відмов і несправностей , виявлення їх з метою своєчасного усунення.

Роботи, які виконуються при першому та другому технічному обслуговування автомобілів являють профілактичним і виконують у плановому порядку за графіком, який складений на плин місяць.

Перед виконанням робіт з ТО-1 та ТО-2 автомобілям здійснюють діагностування.



Технічне обслуговування включає кріпильні, регулювальні, електротехнічні, очисні роботи, які визначені "Положенням про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільною транспорту ”.

Крім того під час виконання ТО-1 та ТО-2 виконуються супутні ремонти

в об'ємі, визначеному даним положенням (15-20% від трудомісткості відповідною виду обслуговування).

2.2 Основні роботи які виконуються в зоні

Для розподілу операцій на постах і розміщенню виконавців використовують «Операційно-технічні карти обслуговування автомобілів», які розроблені автотранспортним проектом

2.2.1 Перше технічне обслуговування

Пост 1 Виконуються операції з технічного обслуговування системи живлення, електрообладнання, які пов’язані з-запуском двигуна, а також контрольні, кріпильні та регулювальні роботи.

Пост 2 Виконуються операції з технічного обслуговування агрегатів, вузлів і систем, які пов'язані з вивішуванням коліс автомобілів.

Пост 3. Виконуються мастильні , заправні та очисні роботи .

2.2.2. Друге технічне обслуговування

Пост 1. Виконуються операції з технічного обслуговування систем живлення, електрообладнання, які пов’язані з запуском двигуна, а також контрольні, кріпильні та регулювальні роботи.

Пост 2. Виконуються операції з технічного обслуговування агрегатів, вузлів і систем, які пов'язані з вивішуванням коліс автомобіля.

Пост 3. виконуються мастильні, заправні та очисні роботи.

2.3. Короткий опис технологічного процесу

Технологічний процес першого та другого технічного обслуговування автомобілів передбачає наявність на авто підприємстві діагностичної станції.

Діагностування вузлів і агрегатів, які забезпечують безпеку руху, виконується перед ТО-1. Виявлені несправності по можливості усуваються

на діагностичній станції або під час виконання робіт з ТО-І. а також в зоні поточного ремонту

Поглиблене діагностування агрегатів і вузлів автомобіля виконується за два дні до виконання ТО-2. Виявлені несправності усуваються в зоні поточного ремонту. Таке використання діагностичною обладнання забезпечує якісне і своєчасне виконання

ТО-2.

Автомобілям, яким необхідне технічне обслуговування, після перевірки на контрольно-технічному пункті здійснюють прибирально-мийні роботи і направляються в зону ТО-1 і ТО-2
^ 3. Зона поточного ремонту

3.1 Призначення

Зона поточного ремонту призначена для відновлений і підтримування працездатності автомобілів, усунення відмов і несправностей які виникають в процесі експлуатації або виявлених під час виконання технічного обслуговування.

Поточний ремонт автомобілів пропонується виконувати на спеціалізованих постах агрегатно-вузловим методом. Спеціалізація постів дозволяє :

  • максимально механізувати трудомісткі роботи;

  • знизити погребу в однотипному обладнанні;

  • поліпшити умови праці;

  • підвищити якість робіт і продуктивність праці.

3.2. Основні роботи, які виконуються в зоні

В зоні поточного ремонту виконуються розбирально-збиральні роботи, які пов'язані з заміною несправних агрегатів, вузлів і механізмів, а також

часткового розбирання і усунення несправностей агрегатів (вузлів механізмів ) без знімання їх з автомобіля .

3.3 Короткий опис технологічного процесу



Найменування постів



Кількість постів

розраховано

прийняте

Ремонт двигунів і їх систем

Електротехнічні роботи

Заміна агрегатів

Ремонт рульового керування й карданної передачі

Заміна ресор

Ремонт й регулювання гальмівної системи

2

2

2

1

1

2

2

1

4

1

1

2
Автомобіль, після виконання щоденного обслуговування поступає в зону поточною ремонту і установлення на відповідний пост в залежності від виду несправності.

Спеціалізація постів за видами робіт приведена в таблиці 1.
На постах ремонту двигунів і їх систем виконується заміна двигунів в зборі. поточний ремонт двигунів і окремих систем (живлення, мащення , охолодження

На посту електротехнічних робіт виконуються знімання вузлів і приладів електрообладнання, а також перевірка і регулювання їх без зняття з автомобіля.

На посту заміни агрегатів виконується заміна передньої підвіски , заднього моста , коробки передач , зчеплення й заміни окремих вузлів і деталей цих агрегатів.

На посту ремонту рульовою керування і карданного вала виконується ремонт й заміна несправних деталей і вузлів, а також регулювання рульового механізму, усунення люфту маятникового важеля ( легкові автомобілі ), підтягування болтів кріплення рульового механізму.

На посту заміни ресор викочується зняття несправних і установка відремонтованих ресор, заміна центрового болта, гумових втулок і подушок. підтягування гайок стрем'янок.

На постах ремонту й регулювання гальмової системи виконується заміна несправних деталей колісних гальм й стоянкового гальма, і регулювання зазору між колодками і гальмовими барабанами, регулювання зазору між штовхачем і поршнем головного циліндра, заповнення гальмової системи робочою рідиною, регулювання приводу стоянкового гальма.

Пневматична гальмова система: перевірка і регулювання регулятора тиску, перевірка й регулювання запобіжного клапана, регулювання комбінованого гальмового крана, перевірка герметичності пневматичної системи; заміна несправних вузлів і деталей.

Крім цього, в зоні можуть бути універсальні пости, на яких виконують ремонт агрегатів без зняття їх з автомобіля, а також контрольно-регулювальні роботи.

^ 4. Агрегатна дільниця

4.1. Призначення

Агрегатна дільниця призначена для поточного ремонту агрегатів і вузлів автомобіля. Дільниця складається з двох відділень: розбирально-мийного відділення ремонту агрегатів і вузлів.

4.2. Основні роботи , які виконується на дільниці

На дільниці виконуються розбирально-мийні, ремонтні роботи, збирання, контроль і випробування агрегатів і вузлів автомобіля: переднього і заднього моста. коробки передач, зчеплення. карданної передачі, рульового керування, вузлів гальмової системи.

Крім цього тут виконують розточування гальмових барабанів, обточування гальмових накладок і відновлення різьбових отворів у корпусних деталях.

4.3. Короткий опис технологічного пронесу

Агрегати і вузли автомобіля, які вимагають ремонту, направляються в розбирально-збиральне відділення, де здійснюється їх розбирання, мийка, і дефектування. Деталі, які придатні до подальшої експлуатації, направляються у відділення (ремонт) агрегатів і вузлів, а, які вимагають ремонту - на дільниці реставрації; непридатні деталі (браковані) складають в ящики для відходів.

На робочих місцях дільниці ремонту виконується збирання агрегатів і вузлів на базі придатних, нових і реставрованих деталей, які доставлені в розбирально-мийне відділення, а також зі складу.

Відремонтовані агрегати і вузли доставляють на пости зони поточного ремонту або на проміжний склад.


^ 5. Дільниця ремонту двигунів

5.1. Призначення

Дільниця призначена для поточного ремонту автомобільних двигунів. Вона має : розбирально-мийні відділення, відділення ремонту двигунів і випробувальне відділення.

5.2. Основні роботи , які виконую на дільниці

На дільниці виконується розбирально-мийні, збиральні та робот по випробуванню двигуна і його вузлів .

Характерними роботами під час поточного ремонту двигунів являються заміна поршневих кілець, поршнів, вкладишів шатунних і корінних підшипників, ущільнюючих прокладок, шестерень газорозподілу, клапанів, клапанних гнізд штовхачів і їх втулок, пружин різного призначення, а також пригонка, ремонтні і контрольні роботи. Крім цього, виконується:

- розточування , шліфування і хонінгування циліндрів двигуна;

- шліфування колінчастих валів;

- шліфування клапанів і клапанних гнізд;

- відновлення різьбових отворів ;

5.3. Короткий опис технологічного процесу

Після попередньої зовнішньої мийки двигуни поступають в розбирально-мийне відділення , де здійснюють їх розбирання , мийку і дефектування деталей. Далі придатні деталі до подальшої експлуатації направляють у відділення ремонту двигунів, а які вимагають ремонту на дільниці реставрації; браковані деталі складаються в ящики для відходів .

Після збирання двигуни поступають на приробку і випробування а також на пости поточного ремонту або на проміжний склад

^ 6. Дільниця ремонту і регулювання паливної апаратури (карбюраторних двигунів )

6.1. Призначення

Дільниця ремонту і регулювання паливної апаратури для технічного обслуговування і поточного ремонту приладів і деталей системи живлення карбюраторних двигунів, які зняті з автомобіля.

6.2. Основні роботи , які виконуються на дільниці

На дільниці виконуються такі види робіт :

  1. регулювання карбюраторів на економічність підбором жиклерів по продуктивності;

  2. перевірка рівня палива в поплавковій камері карбюратора;

  3. перевірка і регулювання клапана економайзера;

  4. перевірка і регулювання обмежувача максимального числа обертів колінчастого вала двигуна;

5. Перевірка стану і працездатності (продуктивності і тиску) паливного насоса

6.3. Короткий опис технологічного пронесу

прилади системи живлення, які підлягають ремонту, попередньо піддаються зовнішній мийні і сушці, потім складають на спеціальний стелаж

Після розбирання, деталі дефектують, непридатні деталі складають в контейнер для кольорового металу, придатні і які підлягають ремонту повторно миють в гасі і реставрують.

Збирають прилади системи живлення на базі нових деталей, які поступають зі складу і реставрованих на дільниці.

Зібрані прилади регулюють, випробовують і складають на стелаж для готової продукції.
^ 7. Дільниця ремонту електрообладнання

7.1. Призначення

Дільниця ремонту електрообладнання призначена для технічного обслуговування і поточного ремонту приладів електрообладнання, які зняті з автомобіля,

7.2. Основні роботи, які виконуються на дільниці

На дільниці виконуються розбирально-мийні ремонтно-збиральні і випробувально-регулювальні роботи. Це такі:

      • часткова поверхнева очистка агрегатів;

      • перевірка технічного стану приладів і агрегатів з метою визначення

їх несправності;

      • розбирання приладів і агрегатів на окремі вузли, їх мийка і сушіння;

      • заміна мілких непридатних деталей (втулок, підшипників, щіток,

контактів);

      • зачищення і проточування колектора (кілець) і фрезерування ізоляції

між пластинами;

      • відновлення пошкоджень ізоляції з'єднувальних проводів котушок,

      • паяння наконечників, просочування обмоток;

      • збирання приладів або агрегатів ;

      • регулювання і випробування агрегатів на контрольних приладах і стендах .

7.3. Короткий опис технологічного процесу

Електрообладнання , яке поступило на дільницю, попередньо очищають від бруду потім перевіряють на контрольно-випробувальних стендах і приладах їх технічний стан і в залежності віл характеру несправності направляють , на регулювання, часткове або повне розбирання.

Розібрані вузли і деталі, які не мають обмоток, укладають у ванну з гасом для промивання, а потім обдувають стиснутим повітрям. Вузли які мають обмотку, протирають ганчір'ям, змоченим в бензині, а потім сушать у шафі.

Чисті і сучі деталі направляють на робоче місце для ремонту і збирання. В процесі ремонту електрообладнання замінюють непридатні вузли і деталі новими або відновленими.

Відремонтовані прилади і агрегати електрообладнання направляють на контрольно-випробувальні стенди і прилади для перевірки якості ремонту.
  1   2   3

Схожі:

Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconНаціональний університет водного господарства та природокористування...
Роль проектного аналізу для розвитку економіки України. Зміст передпроектних досліджень
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconІнтерактивинй комплекс навчально-методичного забезпечення Кредитно-модульна...
Затверджено вченою радою Національного університету водного господарства та природокористування
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconМіністерство аграрної політики та продовольства україни національний...
Детальна загальногеографічна карта великого масштабу, яка відображає сукупність основних елементів місцевості, передає її основні...
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconНаціональний університет біоресурсів І природокористування україни
Питання Чому результат одиничного аналітичного визначення вважається статистично недостовірним?
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconРектор Білоцерківського національного аграрного універ-ситету, академік. Наан україни
Кафедра садово-паркового господарства, Білоцерківський національний аграрний університет
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconКиївський національний торговельно-економічний університет
Тема роботи: «Організація роботи служби експлуатації номерного фонду в підприємствах готельного господарства»
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconПівень А. В. Економічна оцінка машинно-тракторних агрегатів : Методичні...
Харківський національний технічний університет сільського господарства імені петра василенка
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconНаціональний авіаційний університет Інститут міського господарства...
«Курортного (спортивного, туристичного, транзитного, загальноміського ) готелю (флотелю) на 300 місць»
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconСумський національний аграрний університет
Сумський національний аграрний університет, надалі ″Університет″, в особі ректора Ладики Володимира Івановича, який діє на підставі...
Національний університет водного господарства та природокористування Автотранспортний технікум iconМіністерство освіти І науки україни харківський національний університет...
«Промислове та цивільне будівництво», 06010103, 06010103 «Міське будівництво І господарство»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка