Скачати 0.97 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ХЕРСОНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Кафедра переробки, стандартизації і сертифікації сировини Реєстр. №____________ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до виконання курсового проекту
Херсон - 2009 М ![]()
кількість сторінок - 58 с. Рецензент _____________ д.т.н., доцент Т.О. Кузьміна
Відповідальний за випуск Л.А.Чурсіна, д.т.н., проф. ВСТУП Початок ХХ століття характеризується цілою низкою подій і наукових відкриттів, що стали передумовою явища, яке ми зараз називаємо науково-технічною революцією (НТР). Інтенсифікація науково-технічної праці та скорочення витрат на усіх ланках циклу “дослідження-проектування-підготовка виробництва” є життєво важливою умовою прискорення темпів і підвищення ефективності науково-технічного прогресу. До складу вищезазначеного циклу входять: автоматизація обробки даних і планування експериментальних досліджень, автоматизоване проектування нових технічних засобів, конструювання і технологічна підготовка виробництва. Це обумовлено бурхливим розвитком кібернетики, обчислювальної математики та ЕОМ. Виконання поставлених задач можливе у випадку набуття молодими спеціалістами новітніх знань в галузі наукових досліджень. У зв’язку з цим вищим навчальним закладам необхідно активно залучати студентів до проведення наукових досліджень. Введення до навчального плану спеціальності дисципліни “НДР з застосуванням ЕОМ” зобов’язує студентів засвоїти елементи методики наукових досліджень, що сприяє розвитку раціонального творчого мислення, оптимальній організації їх розумової діяльності. Мета курсу “НДР з застосуванням ЕОМ” – формування систематичних знань про методологію і методику наукових досліджень, вміння відбирати й аналізувати необхідну інформацію, формулювати мету і завдання дослідження, розробляти теоретичні передумови, планувати і проводити експеримент, обробляти результати експериментів і оцінювати похибки вимірювань, зіставляти результати експерименту з теоретичними передумовами, формулювати висновки наукового дослідження. Завдання курсу – навчити студентів застосовувати математично-статистичні методи для одержання статистичних математичних моделей і сучасні засоби дослідження технологічних процесів легкої промисловості для вдосконалення технології виробництва. ^ 1. Забезпечити повну підготовку по курсу « Науково-дослідна робота з використанням ЕОМ» 2. Навчити студентів цілеспрямовано працювати з науково -технической літературою і нормативно-технічною документацією. 3. Розвинути творчі здібності студентів, прищепити навики самостійного аналізу вибраної проблеми, проводити необхідні експерименти і грамотно оформляти результати експериментів і теоретичних досліджень. ^ 2.1. Тема, обсяг виконання роботи До вибираної теми пред'являються ряд вимог: Тема, в першу чергу, повинна бути актуальною, тобто важливою, такою, що вимагає дозволу в даний час. Критерію для встановлення актуальності поки немає. ^ вирішувати нову наукову задачу, це означає, що в такій постановці вона ніколи не розроблялася і в даний час не розробляється, тобто дублювання виключається. Дублювання можливе лише в тих випадках, коли за завданням керівних організацій однакові теми розробляють два або декілька колективів, в цілях дозволу найважливіших державних завдань в найкоротший час, тобто дублювання тим - є одна з вимог. Грань між науковими інженерними дослідженнями стирається з кожним роком. Проте при виборі научно-исследовательских тим новизна повинна бути не інженерною, а науковою, тобто принципово новою. Якщо розробляється нехай навіть нове завдання, але на основі вже відкритого закону або відомого способу, то ця область не наукових, а інженерних розробок. Все те, що вже відоме не може бути предметом наукового дослідження. ^ бути економічно ефективною і мати значущість. Будь-яка тема прикладних досліджень повинна давати економічний ефект в народному господарстві. ^ відповідати профілю наукового колективу. Кожен науковий колектив має свій профіль, кваліфікацію, компетентність. Така спеціалізація сприяє накопиченню досвіду дослідженні, підвищує теоретичний рівень розробок, їх якість і економічну ефективність, скорочує термін виконання роботи. Вибору теми повинне передувати ретельне ознайомлення з вітчизняними і зарубіжними літературними джерелами даної суміжної спеціальності. ^ Підготовчий етап науково-дослідної роботи включає: •складання бібліографії по темі, вивчення літературних джерел і інших матеріалів, що відносяться до теми досліджень; •попереднє знайомство з об'єктом дослідження, його структурою і особливостями;
^ Робоча програма є основним документом науково-дослідної роботи, який вивчається на основі вивчення літератури і попереднього знайомства з об'єктом дослідження в лабораторії або на виробництві, а також після вивчення фізичної суті технологічних процесів, здійснюваних в цьому об'єкті. ^ науково-дослідної роботи, як правило, містить: •чітке і вичерпне формулювання теми роботи; •визначення мети роботи, а також передбачуваних результатів; •короткий виклад і критичний аналіз матеріалів наукових робіт і літературних джерел, що є на Україні, так і за кордоном, з метою визначення стану даного питання у вітчизняній і світовій техніці щоб уникнути повторення і для обліку накопиченого досвіду знань з питання, що вивчається; •побудова робочої моделі, об'єкту або процесу і її обгрунтування;
• при необхідності методику підрахунку економічної ефективності роботи. ^ точно визначені умови проведення експерименту. Якщо в експерименті використовується відоме устаткування, то його вибір необхідно обгрунтувати. Також необхідно обгрунтувати використовувану сировину, матеріали, вимірювальні інструменти і прилади. Якщо немає необхідних приладів, то в методичну програму необхідно включити етап роботи із створення приладів або спеціальної лабораторної установки, по можливості вмонтовуваних із стандартних вузлів і деталей. ^ бути повністю обгрунтовані і витікати із завдань дослідження. Об'єм експерименту повинен бути таким, щоб виводи, отримані на його основі були достатньо точними і достовірними. Намічавши методику експериментального дослідження, слід уникати шаблонного повторення дослідів і віддавати перевагу найбільш сучасним методам і апаратурі, що відповідають поставленим завданням і що забезпечують необхідну точність отримуваних результатів і необхідну чутливість. 2.3-2.4. Підбір літератури та інших матеріалів і джерел, складання бібліографії. Вивчення літературних, статистичних та іниших джерел, відбір матеріалу та його конспектування. Відбір і вивчення літератури починається після вибору теми роботи і її об’єкта. В основу повинні бути покладені наукові джерела, законодавчі акти України, постанови Уряду України з питань стандартизації і сертифікації продукції легкої промисловості. Джерелом інформації про наявність літератури з тієї чи інший проблеми, або теми служать каталоги бібліотек, читальних залів, а також кафедри. При підборі літератури варто звертатись до співробітників бібліотек, а при виїзді на виробничу практику – до працівників технічних бібліотек підприємств. Допомогу в виборі необхідної літератури повинен надати науковий керівник. Варто користуватися систематичними та алфавітними каталогами. В процесі вибору і вивчення літератури необхідно робити відповідні записи, підібрані цифрові дані з вказівкою сторінки книги, звідки взята цитата, та інші дані і орієнтуватися на досліджувані питання випускної роботи. На цьому етапі необхідно робити записи, висновки, пропозиції, критично підходити до даного питання, складати перші варіанти плану випускної роботи бакалавра. При складанні списку використаних джерел, необхідно відзначати прізвище і ініціали автора, назву роботи, місце видання, видавництво, і рік видання, кількість сторінок. При посиланні на те чи інше джерело, потрібно відзначити сторінки. Необхідний матеріал, особливо дискусійний і критичний, можна одержати з періодичних видань. В останньому номері кожного журналу за рік дається перелік усіх статей, що були надруковані в журналі. Підбирають і вивчають літературу також у процесі написання випускної роботи. При вивченні літератури і консультацій наукового керівника студент складає обґрунтований початковий варіант випускної роботи. Студент зобов’язаний звітувати перед науковим керівником про хід виконання випускної роботи не менше одного разу на тиждень. ^ Курсова робота складається з розрахунково-пояснювальної записки, виконаної на форматі А4, за ГОСТ 2.301-68. Розміри полів: лівого - 25 мм, правого - 10 мм, верхнього - 20 мм, нижнього - 20 мм. Поля не відокремлюються рисою, сторінки не обводять рамкою. Допускається використання бланків, виготовлених типографським способом, з основним написом за ГОСТ 2.102-68. Текст ПЗ повинний бути написаний від руки чітким почерком, чорнилом (пастою) чорного, синіього або фіолетового кольору на одному боці аркуша. Висота букв - не менша за 2.5 мм. Відстань між основами рядків - від 8 до 12 мм. З дозволу керівника роботи можна виконати ПЗ машинописним способом. У цьому випадку вимоги до оформлення ПЗ регламентуються ГОСТ 7.32-82. Описки, графічні неточності і помилки, виявлені в процесі виконання документа, допускається виправляти підчищенням, зафарбовуванням білою фарбою або заклеюванням папером і нанесенням на тому ж місці виправленого тексту. Пошкодження аркушів текстових документів, помарки і сліди неповністю вилученого колишнього тексту не допускаються. Сторінки ПЗ нумеруються арабськими цифрами. Титульний аркуш включають у загальну нумерацію сторінок. На титульному аркуші номер сторінки не ставлять; на наступних сторінках номера проставляють у верхньому правому куті. Розділи нумерують у межах ПЗ арабськими цифрами з крапкою наприкінці . Вступ і висновок не нумеруються. Найменування розділів і підрозділів, пунктів і підпунктів повинні бути короткими і відповідати змісту. Найменування розділів потрібно записувати прописними буквами у вигляді заголовків, розміщуючи їх симетрично тексту. Заголовки підрозділів пишуть з абзацу малими літерами (крім першої - прописної). Переноси слів у заголовках не допускають. Крапку наприкінці заголовка не ставлять. Якщо заголовок становитьться з двох речень, їх розділяють крапкою. Підкреслювати заголовки і виділяти їх кольором забороняється. Відстані між заголовками і текстом (знизу і зверху) повинні становити не менше двох рядків тексту. Формули, що являють собою рівняння або нерівності, розміщують в окремому рядку симетрично тексту. Формули нумеруються арабськими цифрами в межах розділу. Номер формули, що становитьться з номера розділу і порядкового номера формули, розділених крапкою, вказують у круглих дужках із правої сторони аркуша на рівні формули. Переноси формул на наступний рядок допускаються на знаках відношення між лівою і правою частинами формули (=, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Математичні знаки варто застосовувати тільки у формулах. Таблиці (аналогічно і рисунки), якщо їх у документі Більшее однієї, нумерують арабськими цифрами в межах розділу. Номер таблиці становитьться з номера розділу і порядкового номера таблиці, розділених крапкою, наприклад "Таблиця 2.1". Нумераційний заголовок розташовують над правим верхнім кутом таблиці вище тематичного заголовка. Якщо в документі тільки одна таблиця, номер їй не привласнюють і слово "Таблиця" не пишуть (у цьому випадку при посиланнях використовують скорочене слово "дивися" і слово "таблиця" пишуть цілком: "див. таблицю"). При посиланні на нумеровану таблицю або ілюстрацію в тексті ПЗ указують її номер, наприклад "(табл. 1.2)", "(рис. 2.1)". При повторних посиланнях уживають скорочене слово "дивися", наприклад: "(див. табл 3.1)", "(див. мал. 2.1)". Посилаючись на формулу, вказують її номер у круглих дужках: "у формулі (1.2) ..." та ін. При посиланні в тексті на джерела інформації необхідно наводити його порядковий номер за списком використаної літератури, зазначивши номер тому (якщо видання дво- або багатотомне), а також (якщо в цьому є потреба) сторінку, наприклад: [18, т.1, с.57]. ^ Графічну частину проекту виконують відповідно до вимог ЄСКД. При виконанні графічної частини проекту необхідно використовувати ГОСТ 2.109-73 "Основные требования к чертежам", ГОСТ 2.316-68 "Правила нанесения на чертежи надписей, технических требований и таблиц". Форма основного напису і його розташування на аркушах установлюються ГОСТ 2.104-68. |
![]() | Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни... Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни «Підйомно-транспортні пристрої та засоби механізації» для студентів... | ![]() | Методичні рекомендації до виконання курсового проекту «Дослідження... Методичні рекомендації до виконання курсового проекту «Дослідження ринкових перспектив фінансових посередників» для студентів очної... |
![]() | Кафедра «міське будівництво та господарство» Методичні вказівки до... Методичні вказівки до виконання курсового проекту по санітарно-технічному обладнанні будинків (для студентів спеціальностей 092103... | ![]() | Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з менеджменту... Методичні вказівки та вимоги до виконання курсового проекту з менеджменту за напрямом підготовки 030601 Менеджмент / Упоряд.: В.... |
![]() | До курсового проекту Завдання І методичні вказівки до виконання курсового проекту для студентів спеціальності | ![]() | Аграрний коледж управління І права пдаа методичні вказівки до виконання... ... |
![]() | Курсового проекту Технологія швейного виробництва: Методичні вказівки до виконання курсового проекту для студентів спеціальності 091801 «Швейні вироби»,... | ![]() | Методичні рекомендації з виконання курсового проекту для студентів... Укладачі: Шкарупа В. Г к е н., доцент кафедри технології та організації ресторанного господарства пует |
![]() | Міністерство агропромислової політики України Полтавська державна... Основною метою курсового проектування є одержання навичок використання загальних методів дослідження І проектування при аналізі та... | ![]() | До виконання курсового та дипломного проекту з спецкурсу «розрахунок... Методичні вказівки до виконання курсового І дипломного проекту з спецкурсу «Розрахунок І проектування зсувоутримуючих конструкцій... |