Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст»




Скачати 109.65 Kb.
НазваТема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст»
Дата конвертації12.08.2013
Розмір109.65 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Маркетинг > Документы
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

ІФНТУНГ

Кафедра економіки підприємства

Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція і її зміст»

Ситуаційна задача №1

СП «АвтоЗаз-Daewoo»: проблеми створення і функціонування

Виконала:

ст. гр. ЕКП-09-4

Ткачук Надія

Перевірила:

Мельничук І.В.

Івано-Франківськ

2013

1)_Метою створення даного проекту є співробітництво із південнокорейською стороною, збільшення прибутковості підприємства, розширення ринків збуту, рішення сторін спрямовані на повне й ефективне використання всього виробничого потенціалу, ресурсозбереження, зниження усіх видів витрат, підвищення конкурентоспроможності продукції, що випускається, на зовнішньому і внутрішньому ринках, перехід від командно-адміністративних методів господарювання до ринкових. Також забезпечення ефективного функціонування спільного підприємства ЗАТ " АвтоЗаз-Daewoo" в умовах конкуренції та нестабільності зовнішнього середовища.

Учасниками проекту є Запорізький автомобільний завод та корпорація Daewoo. Основні інтереси з боку України проявляються в тому, що

- весь прибуток корейського партнера від проекту залишався в Україні і спрямовувався на подальший розвиток виробництва;

- корпорація Daewoo відповідала за 60% експорту;

- також, ще одним важливим аспектом для стану економіки нашої країни було те, що південнокорейсь сторона зобов’язувалась зберегти робочі місця для працівників СП протягом трьох років та виплачувати заробітна плату на рівні найбільш високооплачуваних підприємств Запорізької області;

- передбачалася програма підвищення кваліфікації працівників за рахунок Daewoo і спільного підприємства.

Корейська сторона, відповідно зацікавлена в тому, щоб виготовляти свою продукцію за межами, в пошуку нових співробітників, розширенні своєї діяльності.

СП «АвтоЗАЗ-Daewoo» (із січня 2003 р. — ЗАТ «ЗАЗ») у формі закритого акціонерного товариства створено 15 квітня 1998 року на виробничій базі ВАТ «Автозаз». Статутний фонд сформовано за рахунок вкладів засновників: від ВАТ «Автозаз» — майно на суму, еквівалентну 150 млн. дол. США; від Daewoo Motors — 150 млн. дол. США в грошовій формі. До складу СП, крім головного підприємства в Запоріжжі, увійшли також на правах госпрозрахункових підприємств Мелітопольський моторний завод (ГРП «АвтоЗАЗ-Мотор»), Іллічівський завод автоагрегатів (^ ГРП «ІЗАА»), Пологівський завод «Іскра» (ГРП «Іскра»).

Після банкрутства Daewoo Motors в 2001 році, корпорація УкрАВТО викупила АвтоЗАЗ в 2002 році. У 2002 році Корпорація УкрАвто стала власником державного пакету акцій Запорізького автомобілебудівного заводу (більш, ніж 82% акцій ВАТ «АвтоЗАЗ», який у свою чергу є власником 50% акцій ЗАТ "ЗАЗ") і отримала право управління підприємством і, зокрема, його виробничими програмами. У січні 2003 року підприємство було перейменоване на "Запорізький автомобілебудівний завод". Всі об'єкти виробництва «АвтоЗАЗ» (в першу чергу, МеМЗ та Іллічівський моторний завод) було перетворено в ЗАЗ. Компанія навіть прийняла новий логотип. Частку Daewoo (50%) в СП було викуплено швейцарським підприємством Hirsch & CIE в 2003 році. Також у 2003 році укладено генеральну дистриб'юторську угоду між Корпорацією «УкрАВТО» (в особі одного з її підрозділів — компанії «УкрАвтоЗАЗ-Сервіс»), Запорізьким автомобілебудівним заводом та німецькою компанією Adam Opel GmbH (європейським представництвом GMC). Opel виступив виробничим партнером ЗАЗ і УкрАВТО, надавши інвестиції для освоєння велико- та дрібновузлового виробництва автомобілів свого модельного ряду.

Цього ж року швейцарська фінансово-інвестиційна компанія Hirsch & Cie придбала 50% акцій ЗАТ «ЗАЗ», що належали компанії Daewoo Motor.

У 2004 році розпочато серійне виробництво автомобіля Opel Astra Classic.

У 2005 році розпочато повномасштабне виробництво автомобіля ZAZ Lanos на Запорізькому автомобілебудівному заводі. Корпорація «УкрАВТО» стала головним акціонером флагмана польського автомобілебудування — заводу FSO. Автомобіль Chevrolet Lanos, виробництва Запорізького автомобілебудівного заводу, експортується в Росію.

У 2005 році конструкторами ЗАЗ розроблено автомобіль ЗАЗ Lanos Pick-up.

У 2006 році розпочато виробництво автобусів I-VAN на базі платформи відомої індійської компанії TATA.

У 2010 році розпочато виробництво автобусів ЗАЗ А10 з несучим кузовом і агрегатами провідних європейських фірм.

У 2011 році розпочато виробництво нової моделі - ЗАЗ Forza.

Нині Запорізький автомобілебудівний завод — підприємство, яке володіє повним циклом виробництва легкових автомобілів, — від двигуна до трансмісії, кузова і комплектуючих, до кінцевої збірки готового автомобіля і його постачання в мережу продажів.

Потужності головного заводу ЗАТ «ЗАЗ» дозволяють здійснювати як дрібновузлове і повномасштабне, так і крупновузлове виробництво автомобілів, і розраховано на випуск до 150 000 авто в рік. Обсяги виробництва невпинно зростають.

У 2005 році на заводі було виготовлено 148 163 автомобілів, в 2006 році — 193 113.

10 вересня 2010 року — на «Автошоу 2010» у Києві ЗАЗ презентував електромобіль ЗАЗ Lanos фургон Електро і автобуси ЗАЗ-A10C31 та ЗАЗ-А10L50.

У 2011 році ПАТ "ЗАЗ" випустило 60 862 тис. автомобілів, що на 33,9% перевищує аналогічний показник 2010 року (45 465 тис.), при цьому більше 50% випущених авто поставлено на експорт.

ЗАТ «ЗАЗ» — тепер єдине в Україні підприємство, яке має повний цикл виробництва легкових автомобілів, що включає штампування, зварювання, фарбування, спорядження кузова і складання автомобіля. На заводі створено і постійно удосконалюється якісно нове сучасне високотехнологічне виробництво, що відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001 версії 2000 року.
2) Даний проект обґрунтований за такими основними принципами:

- порядок, в основі якого покладено принцип «кожному своє місце і кожен на своєму місці»;

- справедливість, що забезпечується відданістю (лояльністю) персоналу і об’єктивністю адміністрації;

- стабільність персонал, адже плинність кадрів — це наслідок недосконалого управління;

- корпоративний дух (єдність всіх працюючих в досягненні мети);

- дисциплінованість;

- пунктуальність;

- кар’єрний ріст;

- пошук нових шляхів фірми для підвищення ефективності виробничої лінії, творчої ініціативності персоналу по впровадженню нововведень;

- організувати постачання продукції фірми в такому обсязі, в таке місце і час, який понад усе влаштовувало б кінцевого споживача;

- домагатися переваг у боротьбі з конкурентами.

^ Основними недоліками маркетингового аналізу проекту, проведеного на передінвестиційній фазі стали:

- не проведення попередньої оцінки ринкового середовища, тобто купівельну спроможність потенційних покупців товару, конкурентоздатність;

- відсутність проведення аналізу цінової політики заради майбутнього заволодіння в довготривалому періоді певною часткою ринку;

- не вибрано ефективної маркетингової стратегії та політики ціноутворення;

- не спрогнозовано потенціал створення товарів ринкової новизни, що дозволяють фірмі бути рентабельною;

- не чітко сформульовано мету і завдання реалізації проекту.

^ Концепція маркетингу полягатиме в цілях та розвитку підприємства:

1. Підвищення прибутковості у довгостроковій перспективі завдяки освоєнню нового товару, тобто створення нових моделей, затребуваних покупцями.

2. Підвищення короткострокової прибутковості у результаті збільшення обсягів продажу наявного товару.

3. Одержання прибутку за рахунок розширення ринків збут, сфер реалізації товару, удосконалення виробництва автомобілів.

4. Підвищення прибутковості за рахунок підвищення якості наявного товару.

^ План маркетингу:

— систематизація і доведення до відома всіх співробітників підприємства тих ідей, що існували винятково у свідомості керівника;

— чітко встановити цілі та проконтролювати їх досягнення;

— організовує роботу всього підприємства;

— уникнути зайвих дій, що не приводять до намічених цілей;

— чітко розподіляти час та інші ресурси;

— мобілізувати співробітників підприємства чи організації.
3) Під час передінвестиційних досліджень не було виконано такі елементи інституційного аналізу:

  • характеристика сильних і слабких сторін організацій-учасниць та оцінка можливості виконання встановлених проектом завдань;

  • оцінка можливого впливу державної політики, регулювання зовнішньоторговельної та інвестиційної діяльності на реалізацію проекту;

  • розробка програми технічної допомоги для усунення чи зниження негативного впливу внутрішніх факторів, що визначають успішність реалізації проекту.

^ Зовнішні фактори та їх вплив на проект

  1. Державна політика та урядове регулювання всіх його аспектів. Надавалась низка пільг «АвтоЗАЗ», встановлювались певні обмеження та мита на продукцію підприємства.

  2. Урядова політика. Проект здійснюється виключно в тих секторах економіки чи тих галузях, де існують додаткові можливості для успішної його реалізації, тобто спочатку в Україні, а потім і за кордоном.

  3. Податкова політика. Заохочення інвесторів для стимулювання розвитку окремих регіонів і секторів економіки та промисловості, тобто спостерігається значний тиск держави на користь децентралізації промисловості, прагнення знизити міру забруднення регіонів з високою концентрацією промислового виробництва автомобілів.

  4. Правове середовище. Законодавча база, яка забезпечує захист інтересів і прав інвесторів, тобто корейського концерну.

  5. Державне регулювання. Надає фінансову допомогу у вигляді дотацій, субсидій, субвенцій, бюджетних позичок на розвиток галузі машинобудування.

^ Внутрішні фактори та їх вплив на проект

  1. Рівень управлінської команди проекту. З початку роботи СП до України приїхало 50 корейських експертів, які мали чітку стратегію для досягнення прогнозованих результатів проекту заданої якості, при встановленому бюджеті, виділених трудових і матеріальних ресурсах у визначені строки. Важливу роль відіграв президент компанії Кім завдяки своїм підприємницьким якостям і навичкам засновника компанії.

  2. Систему стимулів і мотивації, яка дозволяє забезпечити виконання встановлених проектних цілей. Використовуються різні системи оплати управлінської праці, які узгоджують зусилля команди проекту і результати виконаної роботи з розміром отриманого заробітку.

  3. Відповідність цілей та цінностей менеджменту організаційній культурі компанії. Проект став успішним завдяки злагодженій організаційній культурі компанії, яка складалася з трьох елементів – творчості, випробування і самопожертви.

  4. Трудові ресурси. Кадровий потенціал відповідає рівню встановлених завдань проекту, якості технологій, які використовуються у проекті, організаційним вимогам проекту.

Щодо протидії зовнішніх і внутрішніх факторів, то можна запропонувати таку програму:

- Стимулювати та мотивувати наших українських працівників до продуктивної діяльності не надто жорсткими умовами, а постепенно. В нашій країні не звикли працювати більше 40 год/тижд. («Коли у 19:30 я кажу їм «До побачення», вони здивовано запитують: «Ти вже йдеш до дому?»)

-_Підвищити технологічний рівень, який би відповідав стандартизованим нормам якості. Оскільки, як ми знаємо товари даної компанії не являлися якісними.

- Невиконання обов’язків однією із сторін управління. (1999р. Узяті на себе корейською стороною інвестиційні зобов’язання не виконувались. Управління компанією було практично паралізоване через блокування корейською стороною роботи Ради директорів. Унаслідок чого не було затверджено бюджет компанії, виробництво перестало фінансування.)

Зі сторони зовнішніх факторів можна відмітити:

- Споживачів, які відповідно, використовують продукцію компанії для особистих потреб або потреб своєї організації(самі працівники). Вони можуть відреагувати як позитивно, так і негативно. Як за законом попиту: «Якщо покупець незадоволений продукцією, то він розповість про свою проблему 8-10 чол., а якщо йому сподобалось, то 3-5 ос. Також варто б звернути увагу на затребуваність на ринку споживачами подібної продукції.

- Науково-технологічний прогрес. Варто звернути увагу на конкурентів та їх технологічний розвиток. (Оскільки у виробництво було запущено застаріле обладнання.)

Таким чином, для протидії можливому негативному впливу зовнішніх та внутрішніх факторів варто детально проаналізувати соціально-економічні умови, розробити систему стимулювання, матеріального винагородження і заходів щодо заохочення плідної діяльності працівників.
4) Під час підготовки проектного рішення було проігноровано такі елементи соціального аналізу:

- визначення регіону, розміри території, яка буде перебувати у сфері впливу проекту;

- проектування соціального середовища та розробка стратегії забезпечення підтримки проекту населенням регіону;

- проведення моніторингу змін у соціологічній сфері проекту та вивчення його соціальних наслідків;

- пошук зацікавлених осіб в реалізації проекту;

- характеристика соціально-економічного стану регіону;

^ Для успішної реалізації проекту, на мою думку, потрібно здійснити такі види робіт:

- впроваджувати нові технології та освоювати їх працівниками;

- покращувати якість товарів;

- зробити аналіз щодо побажань власників, потенційних власників даної продукції, прислухатись до їхніх порад;

- проводити рекламну компанію (бажано всі види, але не перенаситити)

- проводити навчальні тренінги персоналу (наприклад, кількість покупок значно залежить від роботи обслуговуючого персоналу);

- преміювати працівників за виконання робіт в строк, чи швидше вказаного терміну;

- надавати покупцям знижки, подарунки.



Схожі:

Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconСутність маркетингу та його сучасна концепція
Тема Організація, планування та контроль маркетингової діяльності на підприємстві
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconТема 1 «Організація виробництва принципи, типи»
Операційна діяльність підприємства. Організація операційної діяльності. Організація як функція управління. Організація виробничого...
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconЗміст І характерні риси міжнародного менеджменту концепції міжнародного менеджменту
Розрізняють чотири концепції міжнародного менеджменту: етноцентрична концепція; поліцентрична концепція; регіоцентрична концепція;...
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconКонспектуєте!!!!!! Тема основи фінансів підприємств
Фінансова діяльність підприємства. Зміст, завдання та організація фінансової роботи на підприємствах ( самостійно опрацьовуєте І...
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» icon8. інвестиційне проектування економічний зміст інвестиційного проектування....
Одним з напрямів діяльності у сфері реальних інвестицій є реалізація інвестиційних проектів
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconПлан. Поняття про зміст освіти, його складові частини. Основні теорії...
Основні теорії щодо формування змісту освіти. Концепція середньої загальноосвітньої школи про зміст освіти
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconЗадача пп «Адвокат +»
Маркетинг як система економічної діяльності. Маркетинг як ринкова конкуренція. Потреба. Запит. Попит. Товар. Обмін. Увага. Ринок....
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconЛекція 1 Тема: “ Сучасна українська літературна мова як основа стилістики” План
Сучасна українська літературна мова ( сулм ) утворилася різноманітних структурних одиниць, які формувалися упродовж багатьох століть...
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconТема: Загальні основи проектування у виробничій діяльності людини. Види проектів
Поняття про етапи виробничого проектування: технічне завдання, технічна пропозиція, ескізний проект, технічний проект, розробка робочої...
Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» iconЛекція 16 тема: фінансово-економічні результати та ефективність
Головний зміст фінансової діяльності підприємства (організації) полягає в належному забезпеченні фінансування
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка