Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства




Скачати 51.22 Kb.
НазваПрактичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства
Дата конвертації12.07.2013
Розмір51.22 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Література > Документы
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В СИСТЕМІ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ.

ДАВНІЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО ПИСЬМЕНСТВА
1. Предмет і завдання курсу «Історія української літератури».

2. Періодизація історії української літератури (від давнини до сучасності).

3. Давній період у розвитку українського письменства:

– міфологічне сприйняття світу давніми українцями;

– «Велесова книга» - найдавніша пам’ятка, скрижалі буття українського народу в прадавні часи;

– «Повість врем’яних літ» як джерело історичних відомостей і хрестоматія епічних пісень, легенд та переказів епохи Київської Русі;

– Героїчний епос «Слово о полку Ігоревім» - поетичний шедевр давньої літератури.

4. Творчість видатного поета і філософа Григорія Сковороди як вершина давньої української літератури:

– філософська система поглядів, розуміння щастя людині, ідея «сродної праці»;

– поетична збірка «Сад божественних пісень» як своєрідний щоденник спостережень над оточуючим світом;

– Збірка байок «Байки харківські»: джерела, теми, сюжети.

Завдання до практичного заняття:

1. Чому «Велесова книга» має таку назву?

2. Виписати 5 афоризмів Г.Сковороди, які вам найбільше подобаються.

3. Як ви розумієте слова, що були викарбувані на могилі Г.Сковороди: «Світ ловив мене, але не спіймав»?

4. Написати міні-твір «Слово о полку Ігоревім і Луганщина».

5. Подивитися документально-навчальний фільм «Як народжувалася наша держава». Дайте відповідь на питання: яке значення у становленні української державності мала література?

6. Подивіться передачу із циклу «Великі українці» про Г.Сковороду. Як можна оцінити значення особистості Г.Сковороди для сучасної України?
ЛІТЕРАТУРА

  1. Барабаш Ю. Григорій Сковорода / Барабаш Ю. // Слово і час. - 1997.- №7. - C.27-29.

  2. Білоус П. «Слово про Ігорів похід»: казка зі щасливим кінцем? / Білоус П. // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2002.-№4. - С.50-56.

  3. Гармаш М. Методична розробка теми «Григорій Сковорода. Життя і творчість» / Гармаш М. // Дивослово. - 1999.-№8. - С.26-29.

  4. Гриценко В. «Велесова книга» / Гриценко В. // Українська мова і література в школі. - 2001.-№1. - С.71-73.

  5. Калинець І. Геніальний твір невідомого автора: (Слово о полку Ігоревім) / Калинець І. // Урок української. - 2000.-№4. - С.45-47.

  6. Лесюк М. Українська живомовна стихія в творчості Г.Сковороди / Лесюк М. // Дивослово. - 1996.-№8. - С.38-41.

  7. Лозко Г. «Слово о полку Ігоревім» - видатна пам'ятка української культури / Лозко Г. // Дивослово. - 1995.-№9. - С.21-27.

  8. Лозко Г. Світогляд українців: (за Велесовою Книгою, фольклором та археологічними даними) / Г.Лозко // Мандрівець. - 2011. - № 2. - С. 9-19.

  9. Лозко Г. Велесова книга як пам'ятка праукраїнської культури / Лозко Г. // Дивослово. - 1999.-№11. - С.55-61.

  10. Лупійчук А. Чого навчає «Велесова книга»?: Урок-дослідження. 9 клас / А.Лупійчук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 1999. - № 2. - С.127-135.

  11. Наливайко С. Українці, Україна, Трипілля: крізь призму вед / С.Наливайко // Українознавство. - 2009. - № 3. - С. 271-278.

  12. Наливайко С. Давній міф про походження кравенців-українців і його паралелі в індійській та грецькій міфології / С. Наливайко // Українознавство. - 2010. - № 3. - С. 193-200.

  13. Сліпушко О. Образ автора в «Повісті врем'яних літ» / О. Сліпушко // Слово і час. - 2008. - № 4. - С. 57-64.

  14. Степанишин Б. Давня українська література в школі / Б.Степанишин. – К.: Либідь, 2000. – 501 с.

  15. Степанишин Б. Історичне тло і корені українського етносу: За матеріалами «Велесової книги» / Б.Степанишин // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2001.-№3. - С.6-17.

  16. Сулима В. Розум небесний, розум земний: До 275-ліття від дня народження Г.Сковороди / Сулима В. // Київ. - 1997.-№11-12. - С.124-133.

  17. Шевчук В. Загадкова «Велесова книга» / В.Шевчук // Урок української. - 1999.-№1. - C.38-41.

  18. Яценко Б. Ще раз про автора «Слова о полку Ігоревім» / Яценко Б. // Дивослово. - 2001.-№5. - С.7-10.

  19. Яценко Б.І. Пам'ятка ІХ століття: «Велесова книга» / Б.І. Яценко // Урок української. - 1999.-№1. - C.36-38.

  20. Яценко Б.І. Про Велесову книгу / Яценко Б.І. // Українська література в загальноосвітній школі. - 2000.-№6. - С.48-51.

^ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 2
НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. «ЕНЕЇДА КОТЛЯРЕВСЬКОГО»

ЯК ЕНЦИКЛОПЕДІЯ НАРОДНОГО ЖИТТЯ УКРАЇНИ
1. Поняття про нову українську літературу. Особливості розвитку української літератури кінця XVIII – початку ХІХ ст.

2. Основні літературні напрями і стильові течії в літературі кінця XVIII – початку ХІХ ст., загальна характеристика: просвітницький реалізм, сентименталізм, романтизм.

3. «Енеїда» І.П.Котляревського як новаторське явище в історії української літератури:

– суспільно-історичні передумови появи першого твору нової української літератури.

– поняття про травестію і бурлеск. Традиції й новаторство І.Котляревського у травестіюванні поеми Вергілія. Трансформація української міфології у творі;

– образи поеми;

– природа сміху в поемі;

– «Енеїда» як енциклопедія українських старожитностей (відображення традицій і побуту українців у поемі);

– значення “Енеїди” в становленні нової української літератури.
^ Завдання до практичного заняття:

1. Законспектувати основні положення статті В.Шевчука “Енеїда” І.Котляревського в системі літератури українського бароко” (журнал «Дивослово», 1998, № 2,3).

2. Подивитись мультиплікаційний фільм «Енеїда» (студія «Укранімафільм», реж. В.Дахно, 1991 р.). Простежити відмінності між твором і його екранізацією. Як в екранізації відображено бурлескно-травестійну природу поеми?

ЛІТЕРАТУРА


  1. Вовк Я. "Енеїда" Котляревського в контексті травестій світової літератури / Вовк Я. // Українська мова й література в середніх школах,гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 1999.-N3. - С.70-72.

  2. Ганич Н.І. Гомер. "Іліада", "Одіссея", Вергілій. "Енеїда": матеріали до варіативного вивчення: 6, 9 кл / Ганич Н.І., Вітченко А.О. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2000. - № 6. - С.16-43.

  3. Неборак В. Перечитана "Енеїда": Спроба сенсового прочитання "Енеїди" І.Котляревського на тлі зіставлення з "Енеїдою" Вергілія / Неборак В. // Українська мова та література. - 2002.- № 37. - С.3-6.

  4. Несисюк О. Поема І.Котляревського "Енеїда" - енциклопедія українського народного побуту / Несисюк О. // Українська мова та література. - 2000.- № 42. - С.3.

  5. Турчин М. Життєстворений сміх на руїнах Січі, або Знайома постать у новому ракурсі // Українська мова і література в школі. – 1991. – № 8.

  6. Шевчук В. "Енеїда" Івана Котляревського в системі літератури українського бароко / Шевчук В. // Дивослово. - 1998.-N2. - С.5-10.

  7. Шевчук В. "Енеїда" Івана Котляревського в системі українського бароко / Шевчук В. // Дивослово. - 1998.-N3. - С.6-11.

  8. Шевчук В. "Енеїда" Івана Котляревського в системі літератури українського бароко / Шевчук В. // Українська література в загальноосвітній школі. - 1999.- № 5, 6. - С.24-28,С.44-49.

  9. Шевчук В. "Енеїда" Івана Котляревського в системі літератури українського бароко / Шевчук В. // Українська література в загальноосвітній школі. - 2000.- № 1. - C.33-36.

  10. Яценко М. На рубежі літературних епох: “Енеїда” Котляревського і художній прогрес в українській літературі. – К., 1977.







Схожі:

Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconПрактичне заняття №8 Українська література та журналістика межі ХІХ – ХХ ст
Формування українського модернізму як художньої системи, принципово відмінної від реалістичної. Основні стильові напрями І течії....
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconПрактичне заняття №1 Українська література ІІ половини ХІХ століття: проблеми розвитку
Схарактеризуйте основні напрями й течії української літератури 70-90-х років ХІХ століття
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconПрактичне заняття №1 Українська література ІІ половини ХІХ століття: проблеми розвитку
Схарактеризуйте основні напрями й течії української літератури 70-90-х років ХІХ століття
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconПрактичне заняття № Українська література І журналістика останньої...
Статті І. Нечуя-Левицького «Сьогочасне літературне прямування», «Українство на літературних позивах з Московщиною», «Світогляд українського...
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconПрактичне заняття №2 Мережева література як феномен сучасної медіакультури План
Типологія та поетика мережевої літератури: гіпертекстова та мультимедійна література
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconПро затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року
Затвердити Державну цільову програму розвитку українського села на період до 2015 року (далі — Програма), що додається
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconАгеєва В. Українська імпресіоністична проза. К., 1994. С. 3-19. Єфремов...
Тема Вступ. Особливості літературного процесу на зламі віків. Модернізм як напрям
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconМіністерство освіти І науки, молоді ат спорту України
Хомула А. М. Українська література ІІ хомула А. М. Українська література ІІІ ужва О. О. Математика
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconДвнз «Криворізький національний університет» (повне найменування вищого навчального закладу)
Спеціальність 010100 «Українська мова та література І українознавство», «Українська мова, література та редагування освітніх видань»,...
Практичне заняття №1 українська література в системі гуманітарної освіти. Давній період розвитку українського письменства iconМіністерство освіти І науки, молоді ат спорту України
Хомула А. М. Українська література ІІ хомула А. М. Українська література ІІІ глущенко О. Л. Біологія ІV глущенко О. Л. Біологія
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка