Скачати 0.72 Mb.
|
ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ З ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ СТУДЕНТАМ IV-V КУРСІВ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ 2005 УДК 371.133 : 93 ББК 74.580 + 74.263.1 П 78 Рецензенти: Фігурний Ю.С. – кандидат історичних наук, завідувач відділом української етнології НДІУ МОН України Потапенко Я. О. – кандидат історичних наук, доцент кафедри історії та культури України Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди Методичні поради з педагогічної практики студентам IV-V курсів історичного факультету / Уклад. Н.Г.Красножон. – К., 2005. – 60 с. ^ Рекомендовано до друку навчально-методичною радою Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди протокол № 3 від 17 березня 2005 року ^ ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКАЗавданнями педагогічної практики студентів IV(V) курсу історичного факультету є подальший розвиток і вдосконалення студентами загально педагогічних умінь та навичок, набутих у період практики на молодших курсах, формування професійно-педагогічних умінь вчителя історії та класного керівника, застосування на практиці теоретичних знань з історії України та всесвітньої історії, педагогіки, психології, методики викладання історії. Програма передбачає мету, завдання і зміст педагогічної практики студентів IV(V) курсу, визначає рекомендації про види, форми та методи контролю знань, умінь та навичок, які повинні отримати студенти під час проходження практики. Відповідно до сучасних вимог, у ній планується та регламентується вся діяльність студентів і викладачів у цей період навчального процесу, який проводиться у школах. ^ Основна мета педагогічної практики студентів IV(V) курсу історичного факультету — підготувати студентів до цілісного виконання функцій вчителя історії України й всесвітньої історії та класного керівника у класах основної школи (старшої школи), до проведення систематичної навчально-виховної роботи з учнями; набуття професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час навчальної та виховної роботи в сучасних умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати у практичній діяльності. Завдання педагогічної практики студентів IV(V) курсу:
Основні вміння студетів-практикантів ІV-V курсів історичного факультету, якими вони повинні оволодіти під час педагогічної практики: 1. Конструктивно-планувальні: а) розробляти плани-конспекти окремих уроків та системи тематичних уроків з історії; визначати конкретні мету, завдання та етапи кожного уроку; б) обирати ефективні прийоми та методи досягнення поставлених завдань на кожному етапі уроку; в) визначати типи завдань та послідовність їх виконання відповідно до етапів оволодіння знаннями з історії, вміннями й навичками, а також з урахуванням труднощів навчального матеріалу й рівня підготовленості учнів; г) проектувати і створювати необхідні наочні матеріали для проведення уроків; використовувати комп'ютерні технології у викладанні історії; д) складати план позакласної роботи з історії; є) складати план і сценарій позакласного заходу з історії. 2. Організаційні: а) організовувати виконання накресленого плану; б) забезпечувати активну діяльність учнів відповідно до плану уроку; в) раціонально поєднувати колективні та індивідуальні форми роботи з урахуванням особливостей кожної з них; г) навчати учнів найбільш раціональних прийомів самостійної роботи з історії; д) цілеспрямовано й методично правильно використовувати традиційні наочні матеріали, аудіовізуальні та візуальні технічні засоби навчання, зокрема використовувати комп'ютер у навчальній діяльності (перевірка знань учнів за допомогою тестів, показ відеофрагментів, графічне зображення карти з можливою мультиплікаційною обробкою інформації); є) проводити позакласні заходи, організовувати їх згідно зі складеним планом і сценарієм. 3. Розвивально-виховні: а) реалізовувати загальноосвітній, розвиваючий та виховний потенціал матеріалу уроку історії або серії уроків; б) формувати і розвивати на матеріалі історії України й всесвітньої історії інтелектуальну та емоційну сфери особистості учня, його пізнавальні інтереси; в) вирішувати завдання морального, культурного, естетичного, гуманістичного виховання учнів. 4. Дослідницькі: а) вивчати ставлення учнів до предмета і виявляти рівень сформованості навичок та вмінь учнів за завданнями вчителя; б) здійснювати методичний аналіз історичного матеріалу з метою прогнозування можливих труднощів його засвоєння учнями та добору оптимальних шляхів запобігання помилок; в) проводити спостереження та аналіз відвіданих уроків з опорою на схему або вузькоцільове завдання; г) спостерігати, аналізувати та узагальнювати досвід учителів, студентів-практикантів, використовуючи ефективні прийоми і форми у практиці своєї роботи; д) вивчати методичну літературу і теоретично осмислювати навчальний процес у формі виступів на методичних семінарах, а також удосконалювати свою роботу, використовуючи описані в літературі нові форми, прийоми і методи роботи. |
![]() | Навчально-методичний посібник з дисципліни Навчально-методичний посібник розглянуто та рекомендовано до видання Методичною радою економічного факультету нлту україни | ![]() | Навчально-методичний посібник для самостійної роботи студентів Навчально-методичний посібник обговорений І затверджений на засіданні кафедри вищої математики дуікт |
![]() | Навчально-методичний посібник Затверджено вченою радою Дондуу Фінансовий аналіз: навчально-методичний посібник / В. М. Дегтярьова, К. Ю. Мамченко. – Донецьк: Дондуу, 2011. – с | ![]() | Навчально-методичний посібник Суми Медична генетика: навчально-методичний посібник для студентів внз / В. Е. Маркевич, М. П. Загородній, І. Е. Зайцев, А. М. Лобода,... |
![]() | Рія української культури методичний посібник з питань організації... Нубіп україни. Методичний посібник містить робочу програму, програмний матеріал до вивчення дисципліни, теми лекційних занять, зразки... | ![]() | Навчально-методичний посібник для вивчання дисципліни «Механізм економічної політики» Навчально-методичний посібник до вивчення курсу «Механізм економічної політики» слухачами магістратури «Державне управління» всіх... |
![]() | Навчально-методичний посібник з навчальної дисципліни Навчально-методичний посібник для самостійної роботи та семінарських занять з навчальної дисципліни “Фінансове право України” (відповідно... | ![]() | Навчально-методичний посібник з навчальної дисципліни Навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять з навчальної дисципліни “Організація судових та правоохоронних... |
![]() | Навчально-методичний посібник для самостійної роботи Навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних (семінарських) занять з логіки для студентів I курсу денних факультетів... | ![]() | Навчально-методичний посібник Чернігів 2011 Організація педагогічної практики студентів ІV і V курсів. Навчально-методичний посібник для студентів ІV-V курсів Інституту історії,... |