Скачати 0.94 Mb.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() УМАНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ Інститут філології та суспільствознавства Історичний факультет Педагогічна практика студентів історичного факультету Положення та методичні рекомендації 2011 рік УДК 94(072) ББК 63.3я81 П 24 Програму розроблено на основі положення про організацію практик в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини (денна та заочна форми навчання) відповідно до Закону України «Про вищу освіту», «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України», затвердженого наказом МОН України від 8 квітня 1993 р. №93, «Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах», затвердженого наказом МОН України від 2 червня року 1993 № 161). Програму та методичні рекомендації з педагогічної практики схвалено вченою радою історичного факультету Уманського державного педагогічного університету (протокол № 10 від 26 квітня 2011р.). Рецензенти: Л. М. Роєнко – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики початкового навчання; І.А. Радченко - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Укладач: З. О. Возна – викладач кафедри філософії та суспільствознавства . ЗМІСТ ![]()
ВСТУП ![]() Педагогічна практика студентів є невід’ємною частиною підготовки висококваліфікованих фахівців і забезпечує встановлення органічного зв’язку теоретичних знань з практичним навчанням та вихованням. Вона надає можливості для самостійної педагогічної діяльності студентів, вияву їх творчого потенціалу стимулює зв'язок навчання з науково – дослідницькою роботою, професійною освітою, самоосвітою. Педагогічна практика студентів вищих навчальних закладів займає важливе місце в системі професійної підготовки як органічна частина навчального процесу. Під час практики студенти вчаться самостійно й творчо застосовувати теоретичні знання, через особистий досвід оволодівають уміннями й формують навички педагогічно - виховної роботи. У ході практики створюються умови для синтезування знань з психології, педагогіки, дидактики історії. Організація аналітико-синтезуючої мислительної діяльності студентів під час практики допомагає їм побачити нові грані у знайомих явищах і фактах, конкретизувати й поглибити раніше вивчені поняття, сприяє розвитку педагогічного мислення. Поряд із застосуванням теоретичних знань під час педагогічної практики студенти набувають також вміння, джерелом яких є їх власна діяльність. Важлива передумова творчого процесу — гармонійна єдність внутрішнього змісту діяльності та зовнішнього його вияву. Педагог повинен навчитися адекватно й емоційно виразно відбити в діях свої знання, внутрішній стан, думки й почуття. Педагогічна техніка є наслідком не так теоретичних - хоча би і найглибших — знань, як результатом практичного вишколу, коли психолого - педагогічні вміння, а також вміння з ділянки методики викладання тієї чи іншої дисципліни в результаті багаторазового повторення доводяться до певного рівня автоматизму, тобто стають навичками. Повний комплекс таких навичок досягається під час багаторічної вчительської (викладацької) роботи. Першим кроком на цьому шляху є педагогічна практика в рамках університетського навчання. Педагогічна (виробнича) практика з підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» проходить на випускному курсі у 8 семестрі на базі 5-9 класів загальноосвітніх шкіл, впродовж 5 тижнів. Педагогічна практика для студентів V курсу відбувається у 9 семестрі, протягом п’яти тижнів у 9 - 11 класах загальноосвітніх закладах. Студенти освітньо – кваліфікаційного рівня «магістр» проходять педагогічну практику в останньому семестрі навчання , тривалістю 4 – 6 тижнів. ^ ![]() Мета практики — співвіднести із повсякденними шкільними реаліями теоретичні знання отримані студентами під час вивчення загальноісторичних дисциплін, а також педагогіки, психології, дидактики історії, набути знання, вміння і навички самостійної практичної діяльності в ділянці навчання історії та організаційно-виховної роботи серед шкільної молоді різних вікових груп. Важливий елемент підготовки сучасного вчителя, поряд з фаховими знаннями та дидактичними вміннями, — його інтелектуальна здатність до новаторської діяльності. Тому педагогічна практика спрямована також на оволодіння студентами основ методології педагогічних досліджень, використання наукових способів пізнання педагогічної матерії, пошуку власних способів розв'язання проблем, що виникають у навчально-виховній роботі, та пристосування отриманих результатів до щоразу нових шкільних ситуацій. Студенти мають оволодіти системою професійних вмінь у процесі проведення навчально-виховної та дослідницької роботи на середньому і старшому етапах навчання учнів суспільних дисциплін. ^ Навчальні:
Наукові:
Виховні:
Професійні:
- типи уроків, їхню організаційну структуру залежно від мети, змісту, вікових особливостей учнів і конкретних умов проведення уроків; - організаційні форми, методи й засоби проведення уроків у відповідності з дидактичними принципами навчання, враховуючи вікові, психологічні особливості учнів й конкретні умови навчання; - навчальну, виховальну, розвивальну мету уроку зі спеціальності та в позакласних виховних заходах, а також організаційні форми й методи їх проведення;
^ ![]() Педагогічна практика студентів історичного факультету відбувається згідно Положення про організацію практик в Уманському державному педагогічному університеті, робочої програми виробничої практики на факультеті. Мета і завдання педагогічної практики на історичному факультеті реалізовується студентами на трьох основних етапах: пропедевтичному (організаційно – методичному), основному (навчально – дослідницькому), підсумковому (складання звітної документації для моніторингу досягнень та набутого досвіду). На цих етапах реалізується навчально - виховна, методична і дослідницька діяльність студентів – практикантів, що є складовою змістових модулів
^ Змістовий модуль I. Організаційно - методична діяльність
Змістовий модуль II . Навчальна діяльність
Змістовий модуль II. Виховна діяльність
Змістовий модуль IV. Дослідницька діяльність Під час активної частини практики студенти (за бажанням) можуть виконувати індивідуальне навчально-дослідне завдання. Його мета — сприяти надбанню студентом умінь самостійного розв'язання виробничих, наукових або організаційних питань, а саме: а) розуміти проблеми теорії і практики навчально-виховного процесу, співвідносити їх із конкретним фактологічним матеріалом; б) висувати педагогічно доцільні ідеї-гіпотези, проектувати середовище для їх реалізації та передбачати можливі наслідки втручання у реальний педагогічний процес; в) визначати конкретні заходи щодо реалізації ідей і послідовності їх впровадження; г) здійснювати оптимальний вибір у спектрі методик дослідної діяльності. Навчальне завдання індивідуальної науково - дослідної роботи студента-практиканта полягає у поетапному виконанні та письмовому оформленні таких дій: а) визначення актуальної проблеми навчально- виховного процесу в сучасній школі та формулювання її як предмета для наукового пошуку; б) уточнення об'єкта, що досліджується; в) визначення мети і завдань дослідження; г) окреслення теоретичної бази дослідження — поглядів, ідей та концепцій, власних або запозичених у конкретних наукових школах; д) висунення гіпотези, яка передбачатиме одно - або багатоваріантні способи вирішення сформульованої проблеми; е) визначення можливих способів розв'язання проблеми, вибір найбільш оптимального з них (вивчення педагогічного досвіду, спостереження, аналіз учнівських робіт, бесіда, інтерв'ю, анкетування, тестування, написання творчих робіт, педагогічний екперимент тощо); ж) підтвердження або спростування гіпотези; з) оформлення результатів, отриманих під час науково- дослідної роботи відповідно до стандартних вимог обраної методики. |
![]() | Л. Л. Нежива педагогічна практика студентів України. Практика студентів-філологів проходить у три етапи: ІІІ курс – навчальна практика у 5 – 8 кл.; ІV курс – педагогічна практика... | ![]() | Методичні рекомендації до педагогічної практики бакалавра фізико-математичного... Педагогічна практика – один із напрямів підготовки майбутніх учителів до самостійної педагогічної діяльності. Вона займає чільне... |
![]() | Методичні рекомендації студентам-практикантам Безперервна пропедевтична педагогічна практика в умовах кредитно-модульної системи освіти | ![]() | Переддипломна практика Програма організації та проведення переддипломної практики студентів юридичного факультету/ Суми, 2008 рік |
![]() | Методичні рекомендації щодо оформлення звіту з фольклорної практики... «Навчальна фольклорна практика» є базовою нормативною дисципліною у навчальному плані з підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного... | ![]() | Методичні матеріали щодо проведення виробничої педагогічної практики... Педагогічна практика студентів чну зорганізується у контексті Закону України «Про вищу освіту» та відповідно до "Положення про проведення... |
![]() | Методичні рекомендації до самостійної роботи освітньо-кваліфікаційний... Розглянуто І схвалено на засіданнях кафедри обліку І аудиту 04. 05. 2011 р., протокол №16, навчально-методичної ради обліково-економічного... | ![]() | Т. М. Чиженок методичні рекомендації Методичні рекомендації до виконання курсових робіт для студентів факультету фізичного виховання / Підготувала доцент, кандидат біологічних... |
![]() | Методичні рекомендації щодо написання курсових робіт для викладачів Методичні рекомендації щодо написання курсових робіт студентами юридичного факультету / Укладач Куліш А. М. – Суми: Вид-во СумДУ,2011.... | ![]() | Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни „ Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни „Практика навчальна”. Для студентів спеціальності 05020102 „Обслуговування... |