Закон України «Про вибори Президента України»




Скачати 57.11 Kb.
НазваЗакон України «Про вибори Президента України»
Дата конвертації24.06.2013
Розмір57.11 Kb.
ТипЗакон
skaz.com.ua > Інформатика > Закон
Тема1: Діяльність ЗМІ під час виборів Президента України

  1. Законодавство про вибори Президента України в контексті діяльності ЗМІ

  2. Правове регулювання проведення передвиборної агітації у ЗМІ

  3. Форми передвиборної агітації

  4. Права та обов’язки ЗМІ у період виборів

  5. Як ЗМІ уникнути відповідальності за зміст передвиборної агітації

  6. Особливості поширення інформації про кандидатів

  1. Закон України «Про вибори Президента України» у плані передвиборної агітації регламентується розділом 8.

Стаття 58, означає передвиборну агітацію, як таку що може здійснюватись у будь якій формі та будь якими засобами, що не суперечать Конституції України, за рахунок коштів держбюджету та коштів виборчих фондів кандидатів.

Неприємним нововведенням в законі є те, що ЗМІ усіх видів не пізніше як за 130 днів до дати проведення виборів повинні встановити розцінки на вартість одиниці ефірного часу та друкованої площі.

СЗП=В:К

СЗП – середньо зважений показник вартості одиниці друкованої площі або ефірного часу

В – виручка ЗМІ від розповсюдження комерційної реклами за 4 квартал року який передує рокові проведення виборів

К – кількість одиниць друкованої площі або ефірного часу фактично використаних для комерційної реклами за 4 квартал року який передує рокові проведення виборів

Зважаючи на реальну ситуацію у ЗМІ дозволяється встановлювати вищі розцінки на вихідні та святкові дні залежно від ефірного часу та місця розміщення реклами.

  1. Згідно із положенням про порядок використанням ЗМІ укладеним ЦВК проведення передвиборної агітації через ЗМІ це поширення такої інформації яка спонукає виборців до участі у виборах і вільного волевиявлення «за» або «проти» того чи іншого кандидата.

Агітаційними не вважаються передачі та матеріали ЗМІ котрі мають інформаційний характер і не містять закликів голосувати «за» або «проти» кандидата та будь яких коментарів.

Відповідно до закону про вибори до перевиборної агітації не відносяться офіційні повідомлення в період виборчого процесу, про дії кандидатів пов’язані з виконанням ними посадових повноважень.

Крім того в законі сказано, що включення до інформаційних програм агітаційних матеріалів або політичної реклами забороняється, політична реклама має бути відокремлена від інших матеріалів і означена як така.

Державним та комунальним ЗМІ та їх працівникам під час виборчого процесу забороняється агітувати за або проти кандидатів оцінювати їх передвиборні програми або надавати їм перевагу в будь якій формі.

Для уникнення ЗМІ можливих конфліктів у зв’язку із розмежуванням передвиборної агітації та інформаційних матеріалів необхідно пам’ятати що журналіст в матеріалах про політиків не повинен задаватися питаннями чесний чи не чесний цей кандидат, справедливий чи не справедливий, добрий чи поганий і т.д. в жодному разі не можна ставити перед аудиторією питання чому відбувся захід який ви висвітлюєте, для чого він був організований кому це вигідно і т.д.

  1. Відповідно до законодавства передбачені такі форми передвиборної агітації:

1.виступ – особисте звернення до виборців, основним змістом якого є викладення передвиборної програми;

2.інтервю – відповіді на запитання журналістів;

3. прес-конференція – викладення кандидатом його передвиборної програми, і відповіді на запитання;

4.гаряча лінія – це відповіді кандидатів на запитання телеглядачів чи радіослухачів у прямому ефірі або у друкованих ЗМІ шляхом телефонних розмов у дер акції ;

5. дебати та дискусії – публічний обмін думками двох і більше кандидатів щодо суспільних проблем розв’язання яких пропонується у передвиборних програмах;

6. круглий стіл – колективний обмін думками між кандидатами за участю представників ЗМІ у межах проведення передвиборних агітаційних заходів;

7. політична реклама у ЗМІ – розповсюджена інформація про кандидата, оплачена за рахунок коштів його особистого виборчого фонду і її специфікою є емоційність, образність, виразність, лаконічність, а метою - пропаганда ідей та поглядів створення позитивної громадської думки або створення негативного політичного іміджу;

8. теленариси, відеофільми, публікації, повідомлення та інше

4. Законом передбачено що представникам ЗМІ гарантується безперешкодний доступ на всі збори і засідання пов’язані з виборами а виборчі комісії та органи влади зобов’язані надавати інформацію щодо підготовки та проведення виборів.

До двох представників ЗМІ мають право бути на засіданнях виборчої комісії у тому числі при підрахунку голосів.

Щодо обов’язків, то усі ЗМІ зобов’язані об’єктивно висвітлювати процес проведення виборів.

ЗМІ усіх форм власності зобов’язані забезпечити рівні умови оплати за ефірний час чи друковану площу для всіх кандидатів. ЗМІ мають право за власною ініціативою та за власний рахунок висвітлювати виборчу кампанію тих чи інших кандидатів.

5.Чинне законодавство України не містить норм щодо повного звільнення ЗМІ від відповідальності за поширення політичної агітації . У законі про ТВ та радіомовлення передбачено що телерадіокомпанії ТРК не несуть відповідальності за зміст виступів кандидатів, крім випадків коли у виступах зазначених осіб які транслюються у запису міститься інформація поширення якої заборонене законодавством.

Крім того забороняється розповсюдження завідомо неправдивих відомостей про кандидата.

Знайти 5 зразків політичної реклами.

6.У законах України що стосуються виборів немає чіткої вказівки яку інформацію можна поширювати а яку ні, тому у більшості випадків намагаються посилатись на інші законодавчі акти (Конституція України). У разі коли ви пишете про політиків, можна стверджувати що факти з приватного життя можна поширювати тоді, коли подія безпосередньо пов’язана з публічним життям особи.

Актуальні питання, які цікавлять журналістів:

  • Чи можна поширювати інформацію про інтимні зв’язки політиків та їх сексуальну орієнтацію? Втручання у приватне життя політика може бути виправдане у наступних випадках: якщо дії особи мають ознаки незаконних у тому числі кримінально-карних.

  • Якщо кандидат сам привертає інтерес до цієї теми чи намагається зобразити себе гарним сім’янином яким не є насправді.

  • Якщо це якимось чином прямо пов’язане з виконанням службових обов’язків (використовуються бюджетні кошти або робочий час).

  • Чи можна поширювати інформацію про колишні судимості кандидатів? (Можна про це говорити).

  • Чи можна поширювати інформацію про фінансовий стан кандидата? (Можна)

  • Чи можна поширювати інформацію про власність кандидата у тому числі фотокартки приватних будинків та інших об’єктів? (Дозволяється)

  • Чи можна поширювати інформацію про членів сім’ї кандидата

Тема 2: Роль журналістів у забезпеченні вільних та чесних виборів

  1. Поняття вільних та чесних виборів

  2. Як викликати довіру до того висвітлення виборів яке пропонуєте ви?

  1. Для того щоб зрозуміти що включає поняття вільних і чесних виборів журналістам рекомендується зробити наступні дії:

  • Вивчіть усе що стосуються кандидатів:

  • чи всі основні політичні групи представлені на виборах партіями?

  • Чи дозволено балотуватись кандидатам які представляють альтернативні групи або національні меншини?

  • Чи можуть всі партії та кандидати вільно представляти свої погляди та проводити мітинги без побоювань та залякувань? Чи немає перешкод для розповсюдження агітаційних матеріалів серед цільової аудиторії?

  • Чи не було спроб підкупити кандидатів грошима чи іншими способами?

  • З яких джерел кандидат отримує гроші?

  • Який виборчий ценз встановлено і наскільки кандидати йому відповідають?

  • Вивчіть все що стосується виборців:

  • Чи має все доросле населення право, свободу та доступ щоб зареєструватись для голосування?

  • Чи всі зареєстровані виборці включені у списки виборців? Чи всі включені в списки є зареєстрованими?

  • Чи не залякують виборців партії або певні особи? Чи не намагаються купити виборчі голоси або відсутність на виборах пропонуючи гроші, їжу або обіцяючи матеріальні вигоди?

  • Чи розуміють виборці свою роль та наслідки її невиконання? Наскільки просто всі виборці можуть отримати доступ до дільниць голосування?

  • Чи всі виборці можуть вільно і таємно віддати голос за обраного кандидата?

Схожі:

Закон України «Про вибори Президента України» iconЗакон про вибори Президента школи Глава Загальні положення Стаття 1
Вибори Президента школи проводяться за принципами загального рівного І прямого виборчого права при таємному голосуванні
Закон України «Про вибори Президента України» iconЗаконодавства України, а також дорученнями Президента України
Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України
Закон України «Про вибори Президента України» iconТема Законодавство України про охорону праці
Основні законодавчі акти з охорони праці: Закон України "Про охорону праці". Кодекс законів про працю. Закон України "Про забезпечення...
Закон України «Про вибори Президента України» icon1 Премія Верховної Ради України найталановитішим молодим ученим в...
Указ Президента України від 12. 06. 2000 №779 «Про Положення про щорічну Премію Президента України для молодих вчених»
Закон України «Про вибори Президента України» iconКеруючись вимогами Конституції України та Законом України «Про звернення...
Указом Президента України №227/2013 від 23 квітня 2013 року призначено Прусенка Євгена Дмитровича Головою Державного агентства автомобільних...
Закон України «Про вибори Президента України» iconЗакон студентської республіки про вибори Студентського мера та депутатів...
Вибори Студентського мера та депутатів Студентського магістрату базуються на принципах прозорості, чесності та відкритості. Вибори...
Закон України «Про вибори Президента України» iconПерелік питань на модуль з дисципліни “Правознавство”
Повноваження Президента України. Підстави дострокового припинення повноважень Президента України
Закон України «Про вибори Президента України» iconПро вибори народних депутатів України
України на основі загального, рівного І прямого виборчого права шляхом таємного голосування
Закон України «Про вибори Президента України» iconНаказ
Відповідно до статті 4 Закону України "Про пожежну безпеку" та підпункту 42 пункту 4Положення про Міністерство надзвичайних ситуацій...
Закон України «Про вибори Президента України» iconМіністерство освіти І науки України Одеська національна академія...
Закон України «Про господарські товариства» та Закон України «Про акціонерні товариства» (редакція 2013 року) І відповісти на запитання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка