Скачати 1.03 Mb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Вінницький технічний коледж „Затверджую” Директор коледжу _______________ О.С.Домінський “____” _________________2011р. РОБОЧИЙ ЗОШИТдля проведення практичних занять з курсу “Економічний аналіз” для студентів спеціальності 5.03050801 “Фінанси” та 5.03050401 “Економіка підприємства” Розглянуто та погодженнона засіданні циклової комісії Економічних дисциплінПротокол № ____________ від «___» ___________2011 р. Голова ЦК Алєксєєнко О.А. Підпис______________________ Вінниця 2011 р. РЕЦЕНЗІЯна методичні рекомендації до самостійного вивчення дисципліни „Економічний аналіз” Методичні рекомендації до самостійного вивчення дисципліни „Економічний аналіз” розроблений згідно навчальної та робочої програми предмета економічного аналізу. Дані рекомендації з дисципліни „Економічний аналіз” дозволяють студентам поглибити теоретичні знання з оцінки поточного і перспективного аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства. Позитивним є те, що методичні рекомендації до самостійного вивчення дисципліни дозволяють студентам закріпити навички щодо аналізу господарської діяльності підприємства та фінансової діяльності підприємства, використовуючи при цьому статистичну та фінансову звітність підприємств Вінницької області. Позитивним є те, що дані методичні рекомендації складені досить детально та мають конкретні приклади. Методичні рекомендації покликані допомогти студентам отримати практичні навички збору, перевірки, оброблення та аналізу фінансово-економічної інформації. Канд. екон. наук Доцент В.О. зав. кафедри Економіки підприємств і корпорацій ТНЕУ ВІЕ Цихановська О.М. Рецензент: Ціхановська О.М. кандидат економічних наук, доцент, зав. кафедри економіки підприємств та корпорацій ВІЕ ТНЕУ ^ ЗМІСТ
Пояснювальна записка Курс економічного аналізу є конкретною методологічною дисципліною. Ґрунтуючись на матеріалах інших економічних наук і значною мірою узагальнюючи набуті раніше студентами знання, він дає змогу оцінювати окремі господарські ситуації та вирішувати комплексні економічні проблеми на підприємстві, в галузі тощо. Вивчення дисципліни починається з теоретичних основ економічного аналізу. Успіх засвоєння теоретичного матеріалу курсу забезпечує проведення практичних занять. Тому в даній методичній розробці було поставлено за мету комплексно розробити практичні завдання до кожної з тем, що вивчаються. Зроблено акцент на їх методичне забезпечення, визначення обов'язкових питань для відпрацювання на заняттях в аудиторіях і через самостійну роботу. З метою найкращого використання часу, передбаченого навчальним планом, розроблено комплекс завдань і наведено необхідну для аналізу вихідну інформацію і таблиці. В деяких випадках вони повністю заповнені, і потрібно лише проаналізувати економічне явище або процес, розрахувати вплив чинників на результати і визначити резерви. ^ Метод і методика економічного аналізу Мета: розкрити особливості дослідження економічних систем в умовах становлення ринкових відносин та сутність економічного аналізу як науки. Визначити предмет, об’єкт, завдання та напрямки цільової орієнтації економічного аналізу. Визначити сутність та особливості методу економічного аналізу, розкрити особливості дослідження функціональних зв’язків зміни та розвитку економічних явищ та процесів. Ознайомитись з видами економічного аналізу та їх значенням. Хід заняття
Задача 1.1 Визначити вплив трудових факторів на зміну обсягу товарної продукції, використовуючи методи елімінування. Зробити висновки. Таблиця 1.1
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Задача 1.2. Розрахувати за даними таблиці 1.2, вплив факторів на відхилення від плану фактичної суми транспортних витрат способами: Ланцюгових підстановок Абсолютних різниць Відносних різниць. Таблиця 1.2.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Домашнє завдання Задача 1.3 Проаналізувати вплив на приріст об’єму товарної продукції зміни кількості промислово-виробничого персоналу (ПЗП) та їх продуктивності праці. Таблиця 1.3.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
![]() | Методичні рекомендації для самостійного вивчення дисципліни “ Методичні рекомендації для самостійного вивчення дисципліни «Мікроекономічна теорія виробництва» для студентів галузі знань 0305... | ![]() | Методичні рекомендації для самостійного вивчення дисципліни Будівельне матеріалознавство – наука, завданням якої є встановлення існуючих зв’язків між складом, структурою І властивостями будівельних... |
![]() | Методичні рекомендації для вивчення дисципліни „ Методичні рекомендації для вивчення дисципліни „Історія української культури” для студентів усіх напрямів підготовки денної та заочної... | ![]() | Методичні рекомендації та завдання для самостійного вивчення І підготовки... «Економічна кібернетика», 03050801 «Фінанси І кредит» (за спеціалізованими програмами), 03050901 «Облік І аудит» |
![]() | Методичні рекомендації що до самостійного опрацювання окремої теми... Методичні вказівки до вивчення основних тем з дисципліни “Інформаційні технології. Опорний конспект лекцій ” для студентів спеціальності... | ![]() | Методичні рекомендації до тем самостійного вивчення з дисципліни «адміністративне право» Професор кафедри адміністративної діяльності овс факультету підготовки фахівців міліції громадської безпеки Харківського національного... |
![]() | 1. Вступ. Мета І основні задачі вивчення курсу Методичні матеріали щодо індивідуальної роботи з вивчення дисципліни “Управління проектами” для спеціальності 601 “Менеджмент організацій”... | ![]() | Методичні рекомендації для самостійного вивчення тем з дисципліни... «Економіка підприємства», 03050901 «Бухгалтерський облік», 03050801 «Фінанси І кредит» |
![]() | Методичні рекомендації до вивчення дисципліни «Технологія туристичної діяльності» Мета І завдання та компетенції, які необхідно розвивати в результаті вивчення навчальної дисципліни | ![]() | Методичні рекомендації щодо вивчення навчального модуля з дисципліни «Вища математика» Степаненко Н. В., Григоренко В. В. Методичні рекомендації щодо вивчення навчального модуля з дисципліни «Вища математика» із застосуванням... |