Тема Стратегії маркетингу




Скачати 69.03 Kb.
НазваТема Стратегії маркетингу
Дата конвертації03.02.2014
Розмір69.03 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
skaz.com.ua > Фінанси > Методичні рекомендації


Практичне заняття № 3

___________________

дата
Тема 2. Стратегії маркетингу
Мета:

Завдання:
Завдання 1. Оцінка конкурентоспроможності підприємства згідно з теорією ефективної конкуренції
Використовуючи дані про результати господарської діяльності конкретного агропідприємства за останній рік (Звітність: ф.1, ф.2, ф. 50 с.г.), визначити показники конкурентоспроможності підприємства за методикою, приведеною в таблиці 2. На основі групових показників (критеріїв) ефективності виробничої діяльності підприємства (ЕВД), фінансового стану підприємства (ФС), ділової активності підприємства (ДА) розрахувати показник конкурентоспроможності підприємства (КП). Отримані кожним студентом результати по конкретному агропідприємству звести у формі таблиці 3 та визначити місце підприємства на ринку.

^ Методичні рекомендації до виконання

Для оцінки конкурентоспроможності підприємства можна використовувати запропоновану М.Й. Маліком та О.А. Нужною (16;с.67-68) методику оцінки конкурентоспроможності згідно теорії ефективної конкуренції. Методика передбачає розрахунок групових показників та критеріїв конкурентоспроможності підприємства.

У першу групу об’єднуються показники, які характеризують ефективність управління виробничим процесом: економічність виробничих витрат, раціональність експлуатації основних фондів, рентабельність активів. У другу групу об’єднані показники фінансового стану, які характеризують здатність підприємства розраховуватись за своїми боргами, незалежність підприємства від зовнішніх джерел фінансування, можливість стабільного розвитку підприємства в майбутньому. До третьої групи належать показники ділової активності підприємства: оборотність активів, оборотність оборотних активів, організація праці, коефіцієнт ділової активності та індекс росту ділової активності.

У зв’язку з тим, що кожен з цих показників має різну ступінь важливості для розрахунку показника конкурентоспроможності підприємства, вводяться коефіцієнти вагомості кожного критерію та показника. Показник конкурентоспроможності підприємства визначається методом середньозваженої арифметичної:

КП = 0,35хЕВД + 0,3хФС + 0,35хДА,

де: КП - показник конкурентоспроможності підприємства;

ЕВД - значення критерію ефективності виробничої діяльності підприємства;

ФС - значення критерію фінансового стану підприємства;

ДА - значення критерію ділової активності підприємства.

Таблиця 2 Оцінки конкурентоспроможності підприємства згідно теорії ефективної конкуренції

^ Критерії та показники конкурентоспроможності

Розрахунок показника

Значення показника

1. Показники ефективності виробничої діяльності підприємства (ЕВД)

1.1 Відносний показник операційних витрат на 1 грн. вартості реалізованої продукції





1.2 Співвідношення адміністративних витрат і собівартості реалізованої продукції





1.3 Співвідношення витрат на збут і собівартості реалізованої продукції





1.4 Капіталовіддача





1.5 Рентабельність операційної діяльності





1.6 Рентабельність активів





1.7 Рентабельність реалізованої продукції





2. Показники фінансового стану підприємства (ФС)

2.1 Коефіцієнт загальної ліквідності





2.2 Коефіцієнт миттєвої ліквідності





Критерії та показники конкурентоспроможності

Розрахунок показника

Значення показника

2.3 Коефіцієнт фінансової стійкості





2.4 Коефіцієнт незалежності





2.5 Коефіцієнт маневреності власних коштів





2.6 Коефіцієнт автономії





2.7 Коефіцієнт фінансового лівериджу





3. Показники ділової активності (ДА)

3.1 Продуктивність праці





3.2 Коефіцієнт оборотності кредиторської заборгованості





3.3 Коефіцієнт оборотності активів





3.4 Коефіцієнт оборотності оборотних активів





3.5 Коефіцієнт оборотності власного капіталу





^ Критерії та показники конкурентоспроможності

Розрахунок показника

Значення показника

3.6 Коефіцієнт ділової активності





3.7 Індекс росту ділової активності






Таблиця 3. Розрахунок показника конкурентоспроможності підприємства згідно з теорією ефективної конкуренції

Назва підприємства

Ефективність виробничої діяльності (ЕВК)

Фінансовий стан (ФС)

Ділова активність(ДА)

Показник конкуренто-спроможності (КП)

Місце підприємства

























































































































































































































Схожі:

Тема Стратегії маркетингу iconТема Зміст та система сучасного маркетингу Зміст теми
Соціально-економічна сутність маркетингу, еволюція змісту та форм маркетингу, характерні особливості сучасного маркетингу
Тема Стратегії маркетингу iconЛекція. Тема Стратегії бізнесу
Розуміти: суть кожної бізнес-стратегії, коли І які саме стратегії необхідно використати І якими підприємствами з точки зору розміру...
Тема Стратегії маркетингу iconТема Система І характеристика сучасного маркетингу
Яка з перелічених орієнтацій комерційної діяльності відповідає сучасній концепції маркетингу
Тема Стратегії маркетингу iconКонспект лекцій з дисципліни
Суть та причини розвитку маркетингу. Основні принципи та функції маркетингу. Сучасні тенденції розвитку маркетингу
Тема Стратегії маркетингу iconКомплекс маркетингу: економічна сутність, складові Методика розробки...
Розділ теоретичні та методологічні аспекти формування та використання комплексу маркетингу підприємствами
Тема Стратегії маркетингу icon8. Інноваційні стратегії
Стратегічне планування як елемент стратегічного управління та метод реалізації інноваційної стратегії
Тема Стратегії маркетингу iconТести
На думку керівника відділу маркетингу бюджет маркетингу передбачає розподіл коштів за
Тема Стратегії маркетингу icon9: реалізація стратегії та управління змінами в організації. Контроль реалізації стратегії
Ція стратегії один з найважливіших етапів страте­гічного управління. Найпоширенішою помилкою є та, що вся робота, пов'язана з вибором...
Тема Стратегії маркетингу iconЗаняття: “Контроль маркетингу”. Необхідно зазначити, що контроль...
Тема заняття: “Контроль маркетингу”. Необхідно зазначити, що контроль – є однією із базових функцій маркетингу, що тісно взаємопов’язаний...
Тема Стратегії маркетингу icon4. план маркетингу
Розділ, присвячений маркетингу, є однією з найважливіших частин бізнес-плану, оскільки в ньому безпосередньо говориться про характер...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка