МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
ХАРКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ХАРЧУВАННЯ ТА ТОРГІВЛІ ЗАТВЕРДЖУЮ
Перший проректор проф. Янчева Л.М.
« »_________2011 р.
(підпис)
Робоча програма з дисципліни «Філософія» Факультет Навчально-науковий інститут харчових технологій та бізнесу
Кафедра суспільних та гуманітарних дисциплін
Курс:
підготовка бакалаврів
денної форми навчання
| Напрям, спеціальність,
освітньо-кваліфікаційний
рівень
|
Характеристика
навчальної дисципліни
| Кількість кредитів,
відповідних ECTS: 3
Модулів: ^
Змістових модулів: 12
Загальна кількість годин: 108
Тижневих годин: 3
| 6.051701 «Харчові технології та інженерія»
6.091700 «Технологія харчування», «Технологія хліба, кондитерських, макаронних виробів і харчо концентратів», «Технологія зберігання, консервування і переробки плодів та овочів», «Технологія зберігання, консервування та переробки молока»
«Технологія зберігання, консервування та переробки м’яса» бакалавр
| За вибором Рік підготовки: 1
Семестр: 2
Лекції: 26 годин
Семінарські: 28 годин
Самостійна робота: 34 години
Індивідуальна робота:
підсумкова семестрова робота 20 годин
Вид контролю: іспит
|
Харків 2011
^ ЇЇ МІСЦЕ У НАВЧАЛЬНОМУ ПЛАНІ
Програма вивчення дисципліни “Філософія” складена відповідно з кваліфікаційною характеристикою бакалавра з напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія». 1.1. Мета викладання дисципліни Мета вивчення курсу “Філософія” – формування філософської культури, мислення та пізнання навколишнього світу та самого себе, навичок застосування філософської методології; знайомство з історичними типами світової та вітчизняної філософії; вивчення різноманітних філософських вчень, шкіл та систем; оволодіння методикою філософських досліджень з допомогою першоджерел класиків філософської думки. ^ Студент повинен знати:
предмет філософії, його місце в системі гуманітарних наук, основні течії філософії та історію їх виникнення,
характер становлення сучасних некласичних філософських систем; головні світоглядно-філософські проблеми сьогодення;
історію розвитку філософської думки на Україні; місце філософії в самопізнанні людини та роль філософії в системі духовної культури людства;
основні принципи теорії пізнання;
основні історичних типів відносин філософії та науки;
Студент повинен вміти:
оперувати навичками вивчення загальноосвітніх та спеціальних дисциплін;
вільно володіти категоріальним базисом філософії для взаємодії філософських теорій з іншими галузями гуманітарного знання;
обгрунтовувати власну думку, спираючись на досягнення світової та вітчизняної філософії;
застосовувати набуті філософські знання у сфері харчування, торгівлі, бізнесу та туризму;
дотримуватися принципів гуманістичної філософії, загальнолюдських моральних норм і цінностей, сприяти зміцненню моральних засад суспільства;
засвоювати та реалізовані теоретико-методологічні знання у власній науково-дослідній роботі.
^
Дисципліна,
що забезпечує
| Розділ
| Дисципліна,
яку забезпечують
| 1
| 2
| 3
| Вихідна
|
|
|
| Сучасні наукові концепції потреб людини
| Релігієзнавство
|
| Вчення про мову. Думка та мова.
| Психологія
|
| Феномен української культури.
Діалог культур. Роль культурних орієнтацій у розвитку суспільства
| Культурологія
|
| Філософія менеджменту та бізнесу
| Технологія
|
| Філософія науки
| Технологія галузі
|
^
2.1. Тематичний план дисципліни з розподілом навчального часу за змістовими модулями, видами аудиторних занять, самостійною і індивідуальною роботою, оцінкою за поточним контролем знань студентів наведено в табл. 2.1 та 2.2.
Таблиця 2.1
Розподіл навчального часу за змістовими модулями, формами аудиторних занять, самостійної та індивідуальної роботи та оцінкою за поточним контролем знань студентів денної форми навчання
2.1 Тематичний план дисципліни для денної форми навчання Заліковий кредит | Назва та зміст змістового модулю | Всього годин | У тому числі | Оцінка за поточним контролем max min балів
| Аудиторні заняття | Самос. робота | Інд конс/ робота | Лекції | Семінарські | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | Модуль І. Основи філософії | | 1. Філософія, її походження, проблематика і функції. | | | | | | | 1.1. Філософія, її походження, проблематика і функції. | 6 | 2 | 2 | 2 | | 5-4 | 2. Історичні типи філософії | | | | | | | 2.1. Філософія Стародавньої Індії та Китаю | 5 | 2 | 2 | 1 | | 5-2 | 2.2. Антична філософія | 5 | 2 | 2 | 1 | | 5-4 | 2.3. Філософія Середньовіччя та Відродження | 5 | 2 | 2 | 1 | | 5-2 | 2.4. Західноєвропейська філософія XVII-XX ст. | 5 | 2 | 2 | 1 | | 5-4 | 2.5. Історія української філософії X-XX ст. | 10 | 4 | 4 | 2 | | 5-4 | Підсумок | | 36 | 14 | 14 | 8 | | 30 20 |
2 | Модуль ІІ Онтологія, суспільна філософія | 3. Філософське розуміння світу | | | | | | | 3.1. Філософське розуміння світу: буття, матерія як вихідні категорії | | 2 | 2 | 6 | | 3-2 | 3.2. Діалектика та її альтернативи. Концепція розвитку. Свідомість. | | 2 | 2 | 4 | | 3-2 | 3.3. Пізнання. Наукове пізнання. Природа як предмет філософського осмислення. | | 2 | 2 | 4 | | 3-2 | 4. Суспільна філософія | | | | | | | 4.1. Суспільство як об’єкт філософії. Проблема людини в філософії. Концепція потреб. | | 2 | 2 | 6 | | 2-1 | 4.2. Культура і цивілізація. Філософія релігії, моралі, мистецтва. Аксіологія. | | 2 | 2 | 4 | | 2-1 | 4.3. Прогрес і глобальні проблеми сучасності. Філософія науки та техніки. Філософія економіки. | | 2 | 4 | 6 | | 2-2 | Реферат | | | | | 16 | 15-10 | Підсумок | | 72 | 12 | 14 | 30 | 16 | 30 20 | | Іспит | | | | | | 40-20 | Всього за дисципліною | | 108 | 26 | 28 | 38 | 16 | 100 60 | ^ Модуль 1. Філософія, її походження, проблематика і функції. Історичні типи філософії.
|