Скачати 441.61 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України Київський національний торговельно-економічний університет Кафедра технології та організації ресторанного господарства
РОБОЧА ПРОГРАМАПРАКТИКИ
^ Автори: І.М. Грищенко, канд. техн. наук, доц., А.Б. Собко, канд. техн. наук, ст.викл., В.С. Михайлик, асист., Робочу програму обговорено і схвалено на засіданні кафедри технології та організації ресторанного господарства --------- 2013 р. протокол № Рецензент: А.О. Медведєва, канд. техн. наук, доц. Автори: ГРИЩЕНКО Ігор Миколайович, СОБКО Анна Борисівна МИХАЙЛИК Валентин Сергійович ^
ВСТУП Відповідно до галузевого стандарту вищої освіти напряму підготовки "Готельно-ресторанна справа" обов’язковим елементом освітньо-професійної програми підготовки магістрів вищих навчальних закладів є практична підготовка, найважливішою складовою якої є комплексна з фаху та переддипломна практика. Зміст практик і послідовність їх проведення визначаються вимогами освітньо-кваліфікаційних характеристик та освітньо-професійних програм підготовки фахівців з напряму 140101 "Готельно-ресторанна справа" спеціальності 14010102 «Курортна справа». Робоча програма комплексної з фаху та переддипломної практики, яку розроблено для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» зі спеціальності "Курортна справа" є основним навчально-методичним документом, який регламентує діяльність керівників практики від вищого навчального закладу, бази практики, студентів-практикантів і визначає мету, зміст, послідовність проведення практики студентів та вимоги до результатів практики у вигляді знань, умінь, навичок, яких набувають студенти, видів, форм та методів контролю. Таблиця 1 ^
Терміни проведення практик визначаються навчальними планами. Організація та методичне забезпечення практичної підготовки магістрів зі спеціальностей "Курортна справа" здійснюється відповідно до вимог Положення про проведення практики студентів, ухваленого вченою радою КНТЕУ від 29.06.2011 р. та методичних рекомендацій щодо розробки наскрізної та робочих програм практики студентів, схвалених на засіданні методичної ради від 26.11.2009 р. Робоча програма практики містить такі розділи: Вступ.
1.1. Комплексна з фаху практика. 1.1.1. Мета, завдання та результати практики, її місце у навчальному процесі.
1.1.3. Індивідуальні завдання. 1.2. Переддипломна практика. 1.2.1. Мета, завдання та результати практики, її місце у навчальному процесі. 1.2.2. Зміст практики.
Список рекомендованих джерел. Додатки. ^ 1.1. Комплексна з фаху (виробнича) практика 1.1.1. Мета, завдання та результати практики, її місце у навчальному процесі Підготовка студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» спрямована на основні види професійної діяльності: науково-дослідницьку, викладацьку, виробничо-технологічну, організаційно-управлінську, дослідну та адміністративно-господарську. У зв'язку з цим практика проходить у санаторно-курортних закладах. ^ є:
Завданням практики є:
Об’єктами практики є: Підприємства та установи різних форм власності, видів господарської діяльності, організаційно-правового статусу, які є юридичними особами і функціонують на ринку не менше ніж три роки та здійснюють виробничу, виробничо-торговельну, науково-дослідну, дослідницьку, проектну та інші види діяльності в санаторно-курортній сфері. Основним місцем практики є апарат управління закладом та його окремі функціональні підрозділи, науково-дослідні лабораторії, які підчас практики повинні відвідати студенти. У цих закладах повинні впроваджуватися прогресивні технології виробництва продукції, інноваційні технології надання послуг, раціональні системи організації праці та управління, повинні працювати висококваліфіковані фахівці, що забезпечить відповідні умови студентам у здобутті професійних вмінь та навичок під час проходження практики. Основні види пошукових досліджень:
Студенти під час проходження практики виконують індивідуальне завдання, яке тісно пов'язане з темою наукових досліджень. З цією метою студенти закріплюються за викладачами кафедри технології та організації ресторанного господарства і під їх керівництвом виконують науково-дослідну роботу. Після закінчення терміну комплексної з фаху практики студенти, які здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень «магістр» готують і подають письмовий звіт і захищають перед комісією. Крім того подається щоденник студента-практиканта, де міститься відгук керівника від підприємства – бази практики про виконання студентом програми практики. Форма контролю – диференційований залік. ^ Комплексна з фаху практика магістрів включає:
Навчально-методичне керівництво практикою здійснюється викладачем-керівником дипломного магістерського проекту. Заклад, де студент проходить практику, стає об'єктом самостійного прикладного дослідження та виконання дипломного магістерського проекту. Звіт розробляється на підставі аналізу діяльності закладу готельно-ресторанного господарства, що функціонує у сучасних економічних умовах і займається наданням санаторно-курортних послуг та організацією харчування; наданням послуг дозвілля, на підставі використання прогресивних технологій. Таблиця 2 ^
Зміст звіту комплексної з фаху практики Вступ ^
^
^ 4. Забезпечення санітарно-гігієнічної дисципліни у закладі. 5. Планово-економічна діяльність закладу. 6. Індивідуальне завдання. Висновки та пропозиції Список інформаційних джерел ^
Необхідно навести основну характеристику бази практики. Таблиця 3 ^
Продовження таблиці 3
^ Студент має ознайомитись з основними структурними підрозділами санаторно-курортного закладу і виконати наступні завдання:
^ Студент має оцінити стан закладу з точки зору дотримання норм охорони праці й техніки безпеки у санаторно-курортному закладі. Студенту-практиканту належить:
На основі проведеного аналізу і виявлених фактів запропонувати раціональну систему і заходи щодо безпечної діяльності закладу. ^ Необхідно ознайомитись з санітарно-гігієнічним станом у закладі і проаналізувати:
^ У цьому розділі студент-практикант має:
^ Індивідуальні завдання студент отримує у керівника під час загальних зборів з практики. Індивідуальні завдання мають містити наступні питання:
^ Метою переддипломної практики магістрів є формування у них професійних навичок щодо виділення проблеми, її дослідження, розроблення варіантів вирішення, пошуку найоптимальнішого варіанту та підготовки проекту самостійних пропозицій щодо впровадження новітніх технологій у реальних сучасних умовах функціонування санаторно-курортних закладів, а також збір та опрацювання матеріалів для дипломного магістерського проекту. ^
Спрямованість студентів на дослідження певних проблем та проведення науково-дослідної роботи під час проходження практики дає змогу студентам поетапно накопичувати необхідний обсяг практичного матеріалу і використовувати його у підготовці наукових статей, доповідей на конференціях та написанні дипломного магістерського проекту. Усі матеріали після перевірки використовуються студентом для написання дипломного магістерського проекту. Форма контролю – диференційний залік. Студент, який без поважних причин не виконав програми практики, відраховується з університету. Інформація про хід практики та його підсумки обговорюється на засіданнях кафедри, а його загальні підсумки підводяться на засіданні ради факультету ФРГіТБ. Освітньо-кваліфікаційний рівень «магістр» ![]() ![]() ![]() Рис. 1. Схема взаємозв’язку практичної підготовки студентів, науково-дослідної роботи і дипломного магістерського проекту ^ При проходженні переддипломної практики студент повинен виконати розділи дипломного проекту: «Обгрунтування (ініціалізація) проекту» та «Розвиток проекту» у відповідності до теми дипломного магістерського проекту. Зміст звіту переддипломної практики 1.Аналітичний огляд літератури з досліджуваної теми. 2.Об’єкти, предмети, методи і методики дослідження. 3.Наукове обґрунтування і розроблення новітніх технологій (раціонів, послуг). 4.Якість розроблених технологій (раціонів, послуг) 5.Впровадження розроблених технологій (раціонів, послуг) в санаторно-курортному закладі, їх соціально-економічна ефективність і конкурентопридатність. ^ Індивідуальні завдання студент отримує у керівника під час загальних зборів з практики. Індивідуальне завдання має містити наступні питання:
Примітка. Акти оформлюють відповідно до вимог та надають у додатках до звіту (дод. Г, Д). Керівник магістерського дипломного проекту у разі необхідності, пов’язаної з темою проекту, може дати інше індивідуальне завдання. ^ Письмовий звіт з практики разом зі щоденником подається у встановлений термін (не пізніше ніж за 3 дні до закінчення практики) керівнику практики від вищого навчального закладу для перевірки, рецензування і допуску до захисту. Письмова рецензія керівника практики від кафедри заноситься до щоденника практиканта. Звіт має містити відомості про виконання студентом усіх розділів програми практики та індивідуального завдання, що пов’язано з науково-дослідною роботою студента, якщо вона мала місце. Обов’язковим є наявність висновків та пропозицій, яких потребує зміст завдань. Розділи й окремі питання звіту повинні бути чітко визначені, викладені в логічній послідовності та конкретизовані. Таблиці, ілюстративний матеріал, додатки повинні бути змістовними й оформленими відповідно до існуючих стандартів. Звіт друкується на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з міжрядковим інтервалом 1,5 шрифтом 12. За необхідності окремі таблиці та рисунки можна наводити на аркушах формату А3. Текст має бути таких розмірів: ліве поле – 25 мм, праве, верхнє та нижнє – 10 мм. Текст звіту поділяють на розділи, підрозділи і пункти відповідно до структури програми практики. Нумерацію сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул тощо подають арабськими цифрами без знаку №. Таблиці та ілюстративний матеріал, які розміщені на окремих сторінках, включають до загальної нумерації сторінок безпосередньо після тексту, де вони згадуються вперше. Ілюстрації (графіки, діаграми тощо) позначають словом "Рис. " та нумерують послідовно у межах розділу («Рис.2.1»). Посилання на ілюстрації вказують порядковим номером ілюстрації (наприклад, «Рис. 2.1», де «2» - номер розділу, а «1» - номер рисунку в розділі). Кожна таблиця повинна мати назву, яка пишеться над таблицею симетрично до тексту. Слово "Таблиця" та безпосередньо її назва починається з великої літери. У кожній таблиці заголовки граф повинні починатися з великих літер, підзаголовки – з маленьких, якщо вони становлять єдине ціле. Таблицю розміщують після першого згадування про неї в тексті. Таблицю з великою кількістю рядків можна перенести на іншу сторінку, при цьому не повторюючи назву, а зазначаючи курсивом "Продовження табл. 3.1". На всі таблиці мають бути посилання в тексті, при цьому слово "таблиця" пишуть скорочено (наприклад, "табл. 3.1"). У повторних посиланнях за текстом на таблиці слід зазначити "див. табл. 3.1". Висновки та пропозиції мають бути окремим розділом звіту. Під час формулювання висновків рекомендується узагальнити основні результати дослідження в розрізі окремих завдань практики висновків і пропозицій повинен становити 2-3 сторінки. Окремо у додатках надають форми звітності, копії договорів, меню закладу. Обсяг звіту може становити приблизно 50 - 70 друкованих сторінок. ^ Підсумки з практики підводяться у процесі захисту студентом звіту. При виставленні загальної оцінки береться до уваги рівень теоретичної і практичної підготовки студента, його відношення до роботи, систематичність відвідування бази практики, характеристика, яка надається керівником практики від закладу, знання та вміння, які проявлено при проходженні практики, дотримання вимог до оформлення та написання звіту, глибина розкриття усіх питань, змістовність висновків та пропозицій, рівень захисту звіту. Захист звіту студентом здійснюється перед комісією в зазначений деканатом термін. Результат практики в диференційному вигляді заноситься у залікову відомість і проставляється в заліковій книжці. Результати практики визначаються за національною шкалою та шкалою ЄКТС. Критерії оцінювання захисту результатів практики За шкалою ЄКТС на оцінку "А" заслуговує студент, який в повному обсязі пройшов практику, виконав та захистив звіт з практики, продемонстрував творчий підхід та глибоке володіння практичними знаннями; виявив всебічний та системний рівень теоретичних знань, можливість їх використання, проявив творчий підхід до виконання індивідуальних завдань. Оцінку "В" заслуговує студент, який в повному обсязі пройшов практику, виконав та захистив звіт з практики, продемонстрував творчий підхід та глибоке володіння практичними знаннями; виявив всебічний та системний рівень теоретичних знань, можливість їх використання, але недостатньо використовував додаткову літературу, не досить повно й аргументовано викладав матеріал, при виконанні практичних завдань допускав окремі неточності та не виявив творчого підходу до виконання індивідуальних завдань. Оцінка "С" – студент пройшов практику, виконав та захистив звіт з практики, володіє практичними знаннями, виявив достатній рівень теоретичних знань та можливість їх використання, але допускав окремі неточності під час усних відповідей, не виявляв належної старанності при виконанні індивідуальних завдань, недостатньо використовував додаткову літературу. Оцінка "D" – студент пройшов практику, виконав та захистив звіт з практики, але не повною мірою володіє практичними знаннями, виявив неглибокий рівень теоретичних знань, під час виконання звіту допускав помилки, не всі індивідуальні завдання виконав. Оцінку "Е" заслуговує студент, який пройшов практику, виконав та захистив звіт з практики, погано володіє практичними знаннями, виявив слабкий рівень теоретичних знань, під час виконання практичних завдань допускав помилки, не всі індивідуальні завдання виконав. Оцінку "FХ" отримує студент, який пройшов практику, не захистив звіт з практики, виявив недостатній рівень теоретичних знань, не всі індивідуальні завдання виконав, допускав суттєві помилки при усних та письмових відповідях. ^ Основний 1. Використання кліматичних факторів в комплексі санаторно-курортного лікування. За редакцією Л.І.Фісенко – К:. «Купріянова», 2005. – 256 с. 2. Картотека страв для санаторно-курортних закладів (нові аспекти опрацю). // За редакцією В.І. Пономаренка, Л.І. Фісенко, І.О. Сисоєвої). – К.: Купріянова, 2006. – 552 с. 3. Курорти України: минуле та сучасність. За ред. М. В. Лободи. К.: ТАМЕД, 2002 – 304 с. 4. Менеджмент закладів оздоровлення та відпочинку в рекреації. За ред. В.І. Пономаренка, Київ, «Денеб», 2005. – 360 с. 5. Мінеральні води України. За ред. Є.О. Колесника, К.Д. Бабова. К.: К.: «Купріянова», 2005. – 576 с. 6. Орієнтовні стандарти організації харчування в санаторно-курортних закладах (Відомчі методичні рекомендації). Кермова І.М., Коломієць О.А. – К.: - 2009. – 76 с. 7. Організація культурно-масової роботи в санаторно-курортних закладах. Відпов. за випуск Л.І.Фісенко. К.: «Денеб». 2005. – 160 с. 8. Основи курортології: Посібник для студентів та лікарів. За редакцією М.В. Лободи, Є.О. Колесника. – К.: Видавець Купріянова О.О., 2003. – 512 с. 9. Основи раціонального і лікувального харчування: навч. посіб./ П.О.Карпенко, С.М.Пересічна, І.М.Грищенко, Н.О.Мельничук; за заг. ред.. П.О.Карпенка. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2011. – 504 с. 10. Сакун Н.В. Евпатория. Прошлое и настоящее. – К.: «Денеб», 2003. – 128 с. 11. Санаторій. Маркетинг. Медична діяльність. / За заг. редакцією В.І. Рачка, Л.І. Фісенко. – К.: Видавництво ФОП Купріянова О.О., 2008. – 496 с. 12.Про курорти : закон України від 5 жовтня 2000 р. № 2026–ІІІ // Відом. Верховної Ради України. 2000.- № 50. - 15 грудня. Ст. 435. 13. Концепція розвитку санаторно-курортної галузі на 2005-2015 роки: Розпорядження Кабінет Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 231-р. Додатковий 14. Бахчевые культуры в лечебно-профилактическом питании. В.А. Лимарь, Ю.Г.Григоров, А.О. Лымарь и др. Монографія – Херсон, узд-во «Айлант», 2011. – 253 с. 15. Медична реабілітація в санаторно-курортних закладах. Оптимізовані комплекси. За ред.. Л.І.Фісенко, І.З.Самосюка. К.: «Купріянова», 2006. – 416 с. 16. Популярно о диетах и системах питания / Ю.Г.Григоров, Б.Л.Смолянский. – К.: Знания Украины, 2008. – 207 с. 17. Технологія харчових продуктів функціонального призначення : монографія / [ А. А. Мазаракі, М. І. Пересіч-ний, П.О. Карпенко та ін.]; за ред. д-ра техн. наук, проф. М. І. Пересічного. – 2-ге вид., переробл. та допов. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2012. – 1116 с. 18. Ткаченко Е.И., Успенський Ю.П. Питание, микробиоценоз и интеллект человека. – СПб.: СпецЛит, 2006. – 590 с. Періодичні видання
Інтернет ресурси:
ДОДАТКИ |
![]() | «Погоджено» «Затверджено» «Затверджено» Розвиток та популяризація контактних видів спорту в Україні. Укріплення дружніх спортивних контактів та співробітництва між клубами... | ![]() | План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань... Затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року №291 |
![]() | Затверджено | ![]() | Затверджено |
![]() | Ухвалено затверджено | ![]() | Затверджено Вступ |
![]() | Затверджено Вступ | ![]() | “Затверджено” Нач навчального управління |
![]() | “Затверджено” Нач навчального управління | ![]() | 3. Задача. Затверджено на засіданні кафедри: Менеджменту |