Скачати 89.94 Kb.
|
Лекція №13 «Інформаційні системи і технології в обліку» 3 курс Лекція № 13Тема: Організація діяльності облікового апарата в умовах функціонування автоматизованого оброблення даних. Основні види ризику, пов’язані з автоматизацією обліку.Питання:
ВступОрганізація діяльності облікового апарата в умовах функціонування автоматизованого оброблення даних На бухгалтерський персонал підприємства покладено виконання організаційно-методичних, контрольно-аналітичних та інформаційних функцій, які за місцем і призначенням можна об'єднати в такі групи (рис. 1). Автоматизоване оброблення облікових даних докорінно змінює умови і характер роботи облікового персоналу, підвищуючи продуктивність і якість його праці, зумовлює потребу вдосконалення організаційної структури бухгалтерії та інших взаємопов'язаних структурних підрозділів підприємства. Для цього: > розробляються відповідні документи, що регламентують діяльність (положення про бухгалтерський облік, посадові інструкції тощо), де чітко визначено склад і форми інформації, що передаватимуться, термін її передавання, відповідальність, порядок усунення розбіжностей тощо; > визначається загальне коло робіт у бухгалтерському обліку, які виконують облікові працівники незалежно від їх розподілу за ділянками обліку, та функціональних обов'язків працівників, які відповідають за конкретну ділянку Складність управління діяльністю апарата облікового процесу в умовах автоматизації зумовлюється наявними тісними інформаційними зв'язками облікових задач із задачами інших підрозділів, і полягає в потребі чіткого розподілу функцій облікового персоналу та забезпечення взаємодії з персоналом управлінських і виробничих підрозділів. Зміст інформаційних взаємозв'язків залежить від особливостей підприємства, а їх організація — від ступеня автоматизації бухгалтерського обліку. Утворення бази облікових даних на сформованій у системі інформації дає можливість виконувати, крім облікових, контрольні, аналітичні та аудиторські функції, а бухгалтерський персонал несе повну відповідальність за сформовану інформацію, контролює достовірність і правильність її використання іншими користувачами. В умовах автоматизованого оброблення облікових даних організаційно-методичні функції бухгалтерського обліку передбачають виконання таких робіт: ![]() Рис. 1.- Склад і характеристика основних функцій облікового персоналу
> забезпечення контролю терміну надання відповідної інформації структурними підрозділами; > методичне керівництво організацією внутрішнього аудиту в конкретних підрозділах та на підприємстві в цілому; > організація підготовки та проведення інвентаризації; > методичне керівництво організацією моделювання облікових даних для забезпечення управлінських функцій; > методичне керівництво організацією аналізу фінансово-господарської діяльності в цілому на підприємстві та в окремих підрозділах. В умовах автоматизованого оброблення даних інформаційні функції бухгалтерського обліку забезпечують облікові працівники завдяки виконанню таких робіт:
> автоматизований контроль введеної інформації; > формування інформації в регламентному режимі і режимі запиту; > контроль і аудит результатної інформації на предмет її повноти та достовірності;
> архівування облікової інформації. ^ Захист даних у комп'ютерних мережах стає однією з найактуальніших проблем у сучасних інформаційно-обчислювальних системах. На сьогодні виокремлюють три базові принципи безпеки, завданням яких є забезпечити: > цілісність даних (захист від збоїв, які ведуть до втрати інформації або її знищення); > конфіденційність інформації; > доступність інформації для авторизованих користувачів. Порушення роботи системи можна класифікувати так: > збої обладнання (дискових систем, кабельної системи, серверів, робочих станцій тощо); > втрати інформації (через інфікування комп'ютерними вірусами, неправильне зберігання архівних даних, порушення прав доступу до даних); > некоректна робота користувачів і персоналу. Такі порушення роботи мережі вимагають створення різних видів захисту інформації, які умовно поділяють на три види:
Ризик — це ймовірність виникнення збитків або недоодержання прибутку від фінансово-господарської діяльності. Ризик автоматизованих систем бухгалтерського обліку випливає з можливості припущення похибок або перекручень під час документування господарських операцій, неправильного відображення їх у реєстрах бухгалтерського обліку. Це означає, що система бухгалтерського обліку буде малоефективною, не повністю надійною. Розроблення і впровадження автоматизованого оброблення облікових даних має забезпечувати зменшення ризику обліку. Для забезпечення якості облікової інформації в умовах ручного оброблення використовувалися дані минулих періодів для прогнозування помилок у майбутньому. Розроблені автоматизовані системи контролю допомагають виявити проблеми й контролювати можливі помилки, перш ніж вони з'являться. Дуже складно враховувати всі можливі помилки під час проектування інформаційних систем обліку, внаслідок чого й виникає ризик автоматизованого оброблення даних. Розрізняють такі основні види ризику автоматизованого оброблення облікових даних, пов'язані з: > помилками під час уведення даних (неперевірене походження даних, неправильна форма запису даних під час підготовки бухгалтерської проводки; зроблені помилки під час перенесення даних на машинні носії або перезапису даних); > хибним кодом (найменування виробів, клієнтів, постачальників тощо в системі відображаються у вигляді кодів, тому введення помилкового коду стає причиною помилок в обробленні даних);
> зробленими помилками під час виведення даних (дані у звіті помилкові, інформація запізнилася та втратила свою цінність, користувач не зрозумів представлених даних, звіт надійшов не за призначенням); > зробленими помилками під час оброблення даних (обробляються хибні вхідні дані); > розбіжністю підсумків (невідповідність окремої інформації контрольним сумам через помилки в програмуванні, брак стандартних програм для перевірки збалансованості даних, неповні або неточні дані, що вводяться до системи, проміжок у часі між ручним та автоматизованим обробленням даних); > недоречним способом контролю (спосіб контролю не дає можливості відтворити процес оброблення даних);
Для зменшення ризику автоматизованого оброблення даних потрібно: > покласти відповідальність на працівників за використовувані ресурси (фізичні засоби, інформаційні масиви, лінії зв'язку, документацію тощо); > забезпечувати постійну перевірку якості заходів захисту даних; > використовувати криптографію;
Запитання для самоконтролю
Література
|
![]() | Лекція 7 Тема: Основи теорії ризику Мета: в результаті вивчення теми даної лекції студенти повинні знати: поняття ризику, концепцію прийнятого ризику, методи оцінки... | ![]() | Інформаційні технології в професійній діяльності окр "спеціаліст"... Мета роботи. Ознайомитися та на практиці засвоїти основні принципи перекладу складноструктурованого текстового матеріалу за допомогою... |
![]() | Швець В. Г. Теорія бухгалтерського обліку: Підручник Тема розкриває загальне поняття про облік, його види, завдання. Студентам пропонується вивчити основні положення щодо сутності бухгалтерського... | ![]() | Лекція №27 Тема: Біосфера І людство. Екологічна криза сучасності.... Більшість фахівців дотримуються думки, що основною проблемою виживання людства є глобальна екологічна проблема, пов'язана з деградацією... |
![]() | Тема: «Організація проектування підприємства: сучасна концепція І її зміст» Також забезпечення ефективного функціонування спільного підприємства зат " АвтоЗаз-Daewoo" в умовах конкуренції та нестабільності... | ![]() | Лекція №1 Поняття про бази даних та їх види. Системи управління базами... Збереження інформації – одна з найважливіших функцій комп'ютера. Одним із розповсюджених засобів такого збереження є бази даних.... |
![]() | Законодавство України Цей Закон регулює відносини, пов'язані із захистом персональних даних під час їх обробки | ![]() | Лекція №4 Тема: Подвійний запис І кореспонденція рахунків. Узагальнення даних поточного обліку Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні : Закон України від 16 липня 1999 року №996 |
![]() | Тема 1 «Організація виробництва принципи, типи» Операційна діяльність підприємства. Організація операційної діяльності. Організація як функція управління. Організація виробничого... | ![]() | Найменування підприємства Даю згоду на оброблення моїх персональних даних відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних” |