«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця»




Скачати 104.98 Kb.
Назва«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця»
Дата конвертації09.07.2013
Розмір104.98 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Астрономія > Документы
Семінар-тренінг

Харизма вчителя

(час проведення 16.05.2013 о 13.30-16.00, ауд.239)

В рамках Міжнародної науково-практичної конференції

«Природне середовище і здоров’я людини.

Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця»,

яка відбудеться з 15 по 17 травня 2013 року у Чернігівському національному педагогічному університеті імені Т.Г. Шевченка
Аудиторія – викладачі вищих навчальних закладів, науковці, вчителі, студенти хіміко-біологічного факультету та інших факультетів
Мета:

  • Розкрити світоглядне значення поняття «харизма» для вчителя;

  • Визначити основні складові харизми вчителя, відповідно системної характеристики особистості вчителя; розкрити призначення справжнього вчителя через розкриття понять «вчитель», «педагог»;

  • Вивести формулу харизми вчителя, спираючись на здатність справжнього вчителя до свідомої колективної взаємоузгодженої діяльності і творчості;

  • Довести, що харизма є невід’ємною якістю успішного вчителя; що харизма э у всіх, але не у всіх вона виявлена; виявити індивідальні особливості харизми кожного учасника (тренінг на кожну з складових).

  • Умотивувати процес пізнання особистої харизми, показати процес розкриття харизми вчителя у студентів майбутніх вчителів, виявити наскільки важливо знайти харизму вчителю;

  • Отримати рефлексію аудиторії від творчої роботи на тренінгу;

  • Залучити до взаємодії та наукової співпраці, а також до участі в заходах Інституту розвитку нестандартного мислення та МНШУ.

Обладнання: мультимедійне обладнання, мультимедійна презентація до заняття, текстові матеріали, реклама

Хід заняття

І. Етап формо побудови.

  1. Доповідь "Феномен харизми вчителя у контексті цивілізаційних трансформацій" Колесник О.С., Колесник М.О.

Розкриття поняття «харизма».


  1. Демонстрація Відео-інтервью (Британ Т., Краснопольська Л.):

Що таке харизма? Чи потрібна вона вчителю? Чи є вона у Вас?

учасники записують на аркушах паперу відповіді на питання та перегортають його до рефлексії (різнокольорові аркуші)
Харизма, як теорема, аксіома, рівняння? (Краснопольська Любов)

Теорема - …

Теоре́ма (грец. θεώρημα — «вигляд, уявлення, положення») — твердження у математиці, для якого в теорії, що розглядається, існує доказ (інакше кажучи, доведення). Вихідним пунктом для теорем є аксіоми, які приймаються істинними без всяких доказів або обгрунтувань.
Аксіома - …

Аксіо́ма (грец. axiōma — загальноприйняте, безперечне, від axio — вважаю гідним, наполягаю, вимагаю)

  1. вихідне положення, самоочевидний принцип. В дедуктивних наукових теоріях аксіомами називають основні вихідні положення чи твердження якоїсь теорії, що приймаються без доведень, і з яких шляхом дедукції, тобто чисто логічними засобами, одержують весь інший її зміст. 

  2. у переносному значенні те, що не потребує жодних доведень.

  3. аксіома — це твердження, заперечення якого заперечує основи логічного мислення.


Рівняння - …



  1. Сім складових харизми вчителя (за системною характеристикою – Колесник М., Лось Т.). Ефект піраміди (матрешки?): знімаємо зверху донизу – аналітична фаза, розкладаючи по порядку складові (або інтерактивна модель на дошці)

  • Світоглядні позиції вчителя; наявність мети, цілі розвитку

  • Моральні якості, ціннісні орієнтири вчителя;

  • Надійність та постійність в колективних відносинах (здатність до колективної свідомої взаємоузгодженої творчої діяльності – здатність об’єднувати людей навколо себе);

  • Вміння відчувати аудиторію («чутливість» до потреби тих, кого навчаю);

  • Індивідуальна творча «родзинка»; професіоналізм

  • «Золотий перетин» взаємовідносин; якості вчителя-чоловіка та вчителя-жінки в навчально-виховному процесі;

  • Імідж вчителя.


ІІ. Етап взаємодії.

  1. Характеристика кожної складової Формули харизми (ефект піраміди – нанизуємо знизу вгору – синтетична фаза):

  • Імідж вчителя

Епіграф до вправи:

«астероид Б-612»… был замечен в телескоп лишь один раз, в 1909 году, одним турецким астрономом.
Астроном доложил тогда о своем замечательном открытии на Международном астрономическом конгрессе. Но никто ему не поверил, а все потому, что он был одет по-турецки. Уж такой народ эти взрослые!…


^ В 1920 году тот астроном снова доложил о своем открытии. На этот раз он был одет по последней моде — и все с ним согласились.

Антуан де Сент-Экзюпери. «Маленький принц»
^ Вправа «Харизма на обличчі» (Федорченко Антоніна)

(за матеріалами книги Володимира Леві1). 10 хв..

Посмішка? Виключно для себе.

Тонус обличчя. Дуже хитра, дуже тонка річ… Обличчя – зосередження психічної мускулатури. Спочатку потренуймося фіксувати емоції свого обличчя.

Намагайтеся передати виразом свого обличчя емоцію, яка буде озвучена. Головна задача: посилити м’язове відчуття обличчя та контроль тонусу м’язової мускулатури, оскільки вміння швидко скинути зажими обличчя – гарний засіб збереження спокою та впевненості при всяких несподіваностях. Крім того, мімічна гра підживлює розумову діяльність.

Давайте попрактикуємо:

  • ^ Зморщимо лоба, піднявши брови –„я дивуюся”, розслабимося.

  • Повністю розслабимо лоба і постараємось зберегти обличчя повністю спокійним хоча б протягом декількох секунд;

А тепер контраст нашого обличчя:

    • Нахмуримося („я серджуся”) – розслабляємо брови („а мені це все до лампочки”);

    • Розширяємо очі („страх, жах”) – розслабляємо повіки („лінь, хочеться подрімати”);

    • Розширяю ніздрі („вдихаю запах, вдихаю пристрасно”) – розслабляємо…

    • Примружуємося („жах, кінець світу”) – розслабляємо повіки („ложна тривога, відбій” );

    • Звужуємо очі („китаєць задумався, японець вирішує, посміхатися чи ні”) – розслабляємося;

    • Скалимо зуби („африканська ярість”) – розслабляємо щоки та рот…

    • Відтягуємо вниз нижню губу („відраза”) – розслабляємо…

Окремо – посмішка. Посмішка посмішці є різницею. Важливо зрозуміти, що посмішка не тільки народжується почуттям, але й народжує його. Не будемо не для кого влаштовувати „смайли”, посміхнемося виключно для себе – і відкриємо, що тільки справжня посмішка, світиться зсередини, по-справжньому діє і на інших, і на нас самих.

До речі, нірвана – стан блаженного спокою – має мімічний вираз, який нагадує легку посмішку (посмішка Будди).

Цей вираз досягається невеликим відтягуванням назад та вгору куточків роту та очей та натягуванням щік, нібито людина хоче відтягнути свої вуха дещо назад (декому це й справді вдається). Спробуйте надати своєму обличчю такий вираз і зберегти його хвилину-другу…


  • «Золотий перетин» взаємовідносин

Геометричний роздум (Тетяна Британ)


Иерархісність та синергетичність (Колесник Марина)

Асоціативний тест «Якості вчителя» (навчання і виховання, вчитель-жінка, вчитель-чоловік): робота в командах: команда жінок і команда чоловіків.

Завдання:

  1. Напишіть у стовпчик 8 іменників, які асоціюються у Вас із поняттям «вчитель-жінка».

  2. Напишіть у стовпчик 8 іменників, які асоціюються у Вас із поняттям «вчитель-чоловік».

Загальне обговорення….

Розкривається суть понять «навчання», «виховання».

Навча́ння — це організована, двостороння діяльність, спрямована на максимальне засвоєння та усвідомлення навчального матеріалу і подальшого застосування отриманих знань, умінь та навичок на практиці.

Вихова́ння — процес та практика засвоєння дитиною загальнопийнятих у суспільстві норм поведінки.

^ Мозковий штурм на тему:

Назвіть якості, які характеризують процес навчання, виховання (на ватмані або дошці відповіді розташовуємо у вигляді хреста: навчання – вертикаль, виховання - горизонталь).

Результати мозкового штурму записуються на ватмані.

^ Вправа «Пазли».

Розподіляємо якості навчання та виховання по вертикалі (чоловіча лінія) та горизонталі (жіноча лінія). Поєднуємо їх з якостями чоловічими та жіночими.


  • Індивідуальна творча «родзинка» (Федорченко Антоніна)

Відео-фрагмент.

Є пропозиція – дати командам невеликий набір деталей (будь-яких), з яких треба скласти щось корисне…… це тільки думка….????????


  • Вміння відчувати аудиторію («чутливість» до потреби тих, кого навчаю);

Тренінг «»Чуттєвий Портрет» (Лось Тетяна)

Відеофрагмент? – «У зеркала два лица»


  • ^ Надійність та постійність в колективних відносинах (здатність до колективної свідомої взаємоузгодженої творчої діяльності – здатність об’єднувати людей навколо себе);

Ідея – команда – реалізація (прописати) (Лось Тетяна, Колесник Марина)


  • Моральні якості, ціннісні орієнтири вчителя (Колесник Марина, Лось Тетяна, Федорченко Антоніна)

Мультфільм «Справжні цінності»

^ Тренінг «Сад цінностей» (робота в командах – 5 дерев-цінностей, до яких в командах розподіляють запропоновані цінності).


  • Світоглядні позиції вчителя; наявність мети, цілі розвитку (Колесник Марина, Лось Тетяна, Федорченко А.);

Мультфільм «с коробкой...»...

ІІІ. Етап управління.

Розглядаємо взаємодію між рівнями, як причинно-наслідковий зв'язок

В центрі спіралі і знаходиться наша харизма вчителя….
Експрес-діагностика «Ступінь прояву вашої харизми» (Британ Тетяна, Краснопольська Любов,….)
^ Експрес-діагностика "Мій харизматичний профіль"

Завдання. Оцініть свій прояв на кожному з рівнів по 7-мибальной шкалі, поставивши крапку в певному осередку. Потім з'єднаєте всі поставлені крапки між собою. Ви одержите свій харизматичний профіль на даний момент. Подумайте, чому Ви оцінили саме так свій прояв? Простір ліворуч від вашого профілю буде символізувати простір Ваших досягнень, а простір праворуч від Вашого профілю покаже Вам простір Вашого творчого росту й майбутнього розвитку.


Складові Харизми

1

2

3

4

5

6

7

7. Мої орієнтири в майбутнє, образ майбутнього (рівень сформованості). Світоглядні позиції; наявність мети, цілі розвитку.






















6. Мої життєві принципи, ціннісні орієнтири, моральні якості






















5.Надійність та постійність в колективних відносинах (здатність до колективної свідомої взаємоузгодженої творчої діяльності – здатність об’єднувати людей навколо себе






















4.Вміння відчувати аудиторію («чутливість» до потреби тих, кого навчаю)






















3. Індивідуальна творча «родзинка», професіоналізм






















2. «Золотий перетин» взаємовідносин, збалансований прояв «полярних» якостей






















  1. Імідж
























ІV. Етап синтезу.

Повертаємось до аркушів паперу, які записували на початку заняття, а саме відповіді на питання:

^ Що таке харизма? Чи потрібна вона вчителю? Чи є вона у Вас?

Чи змінилися Ваші відповіді, якщо так, то що саме?

Пропонуємо написати на іншій стороні листочка:

^ ВЧИТЕЛЬ ХАРИЗМА

І проставити знаки <, >, =, ?

Якщо,

ВЧИТЕЛЬ < ХАРИЗМА, або

ВЧИТЕЛЬ > ХАРИЗМА, то …..

Якщо ВЧИТЕЛЬ = ХАРИЗМА, то ….

Якщо ВЧИТЕЛЬ ? ХАРИЗМА, то…
Рефлексія учасників – поговоримо........

........

Епілог до заняття

Стоїть у ружах золота колиска.

Блакитні вії хата підніма.

Світ незбагненний здалеку і зблизька.

Початок є. А слова ще нема.

Ще дивен дим, і хата ще казкова,

І ще ніяк нічого ще не звуть.

І хмари, не прив’язані до слова,

от просто так пливуть собі й пливуть.

Ще кожен пальчик сам собі Бетховен.

Ще все на світі гарне і моє.

І світить сонце оком загадковим.

Ще слів нема – поезія вже є.

Ліна Костенко

1 Леви В.Л. Искусство быть собой. - Г.: Знание. - 1991. - 256с. – 106с.


Схожі:

«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconЗ безпеки життєдіяльності та охорони праці людини для бакалаврів різних спеціальностей
Середовище життєдіяльності людини. Природне, техногенне, виробниче та соціально-політичне
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» icon«Науково-дослідна робота студентів: формування особистості майбутнього...
«Науково-дослідна робота студентів: формування особистості майбутнього вченого, фахівця високої кваліфікації»
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconЕкологічна безпека. Предмет, об’єкт, задачі. Динамічна рівновага у природному середовищі
Екологі́чна безпека – це наука, що вивчає діяльність людини у довкіллі, природні та техногенно-зумовлені стани та процеси їх прямого...
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconТема Комунікативна компетенція сучасного фахівця із здоров’я людини
Словники у професійному мовленні. Типи словників. Роль словників у підвищенні мовленнєвої культури
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconНавколишнє природне середовище в ширшому розумінні космічний простір,...
Навколишнє природне середовище в ширшому розумінні – космічний простір, а в вужчому – біосфера, зовнішня оболонка Землі, яка охоплює...
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» icon1. Вступ. Поняття людини як біосоціальної істоти. Індивідуальність...
Основною ідеєю курсу «Людина І світ» є визнання людини як найвищої цінності на Землі І окреслення найбільш перспективних шляхів формування...
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconНаказ
Кубку шкільного футболу Євро – 2012 та з метою формування здорового способу життя, покращення фізкультурно-оздоровчої І виховної...
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconПрогрес зумовлений фізичним, інтелектуальним І духовним потенціалом...
Ці потенціали мають певний зв'язок. Одним із критеріїв потенціалу людини є її здоров'я. Це надзвичайна соціальна цінність. Хороше...
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconМонетарна психологія
Монетарна (грошова) етика. Соціокультурні особливості монетарних атитюдів. Вплив грошей на формування особистості. Експериментальні...
«Природне середовище І здоров’я людини. Фізкультурно-оздоровчі технології формування особистості фахівця» iconМіністерство науки І освіти України Харківський національний педагогічний...
Педагогіка здоров’я”, яка буде присвячена 210-річчю з дня заснування хнпу імені Г. С. Сковороди. Основна мета конференції висвітлення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка