Книга2007




НазваКнига2007
Сторінка1/69
Дата конвертації20.06.2013
Розмір7.91 Mb.
ТипКнига
skaz.com.ua > Психологія > Книга
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   69
http://studentam.net.ua/content/category/23/133/85/

ББК 74.03(0)
В 67

Допущено Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів
(Лист № 14/18.2–910 від 20. 06. 2001 р.)

   У посібнику, враховуючи інноваційність української школи, розкрито загальні засади педагогіки, теорії виховання і навчання учнів, управління загальноосвітньою школою, розвиток українського та європейського шкільництва від початків до сьогодення. Значну увагу приділено новітнім педагогічним технологіям з урахуванням сучасних тенденцій розвитку суспільства, а також дитячого, молодіжного середовища, пошуків і надбань теперішньої педагогічної науки та практики.
   Адресований студентам вищих навчальних закладів. Прислужиться педагогам-практикам.

Рецензенти:

доктор педагогічних наук, професор В. П. Кравець;

доктор педагогічних наук, професор О. Б. Тарнопольський

ISBN 966-580-109-0







Книга2007

1. Загальні засади педагогіки

5




 ^ 1.1. Предмет і завдання педагогіки

5

11

Педагогіка як наука

5

11

Основні педагогічні категорії

5

13

Система педагогічних наук

7

16

Міжпредметні зв'язки педагогіки

8




^ 1.2. Загальна характеристика логіки і методів науково-педагогічного дослідження

9




Метод, методика науково-педагогічного дослідження

9

20

Соціологічні методи дослідження

13

27

Тестування, проективні методи

15




Математичні методи

16




Логіка (етапи) психолого-педагогічного дослідження

16

33

^ 1.3. Проблеми розвитку особистості та їх значення для виховання

18




Поняття про особистість, її розвиток та формування

18

35

Роль спадковості, середовища й діяльності в розвитку особистості

20

39

Взаємозв'язок зовнішніх і внутрішніх умов розвитку

21

42

Внутрішні суперечності як рушійні сили розвитку

21

43

Виховання, навчання і розвиток особистості

23

46

^ 1.4. Вікові особливості психічного та фізичного розвитку особистості

25




Вікові періоди розвитку особистості

25

49

Індивідуальні особливості учнів

44

89

^ 2. Теорія виховання

48




2.1. Сутність, зміст процесу виховання

48




Процес виховання, його структура і рушійні сили

48

94

Мета і завдання виховання

50

98

^ 2.2. Основні закономірності та принципи виховання

53




Закономірності виховання

53

103

Принципи виховання

53

104

^ 2.3. Основні напрями виховання

56




Громадянське виховання

56

109

Розумове виховання

58

113

Моральне виховання

59

115

Екологічне виховання

61

118

Статеве виховання

62

120

Правове виховання

62

122

Трудове виховання

63

123

Естетичне виховання

65

126

Фізичне виховання

66

129

^ 2.4. Методи виховання

69




Методи, прийоми і засоби виховання

69

132

Методи формування свідомості особистості

69

134

Методи організації діяльності, спілкування та формування досвіду суспільної поведінки

75

144

Методи стимулювання діяльності і поведінки

80

154

Методи самовиховання

83

159

Генетико-моделюючий метод виховання

87

166

Педагогічні умови використання методів виховання

88




^ 2.5. Організаційні форми виховної роботи

89

169

Технології організації виховного процесу

89




Позаурочна діяльність у школі. Поняття позакласної і позашкільної роботи.

92

170

Форми організації позакласної виховної роботи. Характеристика окремих форм.

93




Колективні творчі справи (КТС) і нові форми роботи

94

173

Позашкільні заклади в системі освіти і виховання

93




Колективне планування виховної роботи




177

^ 2.6. Формування колективу, його вплив на виховання особистості

95




Колектив і його види

95

182

Сутність, зміст, функції виховного колективу

96

184

Діалектика розвитку колективу

97

186

Чинники розвитку колективу

98

188

Учнівське самоврядування в школі та класі

100

191

Формальні та неформальні групи

101

194

Дитячі та юнацькі громадські організації

103

197

Неформальний молодіжний рух

106

202

^ 2.7. Класний керівник. Функції, напрями і форми роботи

109




Класний керівник у школі

109

208

Функції класного керівника

109

210

Напрями і форми роботи класного керівника

110

211

Критерії оцінювання ефективності виховного процесу

112

215

^ 2.8. Виховна робота з педагогічно занедбаними дітьми

114




Поняття “педагогічно занедбані діти”

114

218

Принципи, шляхи і засоби перевиховання

116

221

^ 2.9. Взаємодія школи та сім'ї у вихованні молоді

117




Сім'я як соціально-педагогічне середовище

117

223

Особливості й перспективи розвитку сучасної сім'ї

118

228

Форми й методи роботи вчителя з батьками учнів

120

231

^ 3. Теорія освіти і навчання

125




3.1. Дидактика

125




Дидактика як галузь педагогіки, її виникнення і розвиток

125

238

Зв'язок дидактики з іншими науками

126




Категорії дидактики

126

240

^ 3,2 Освітня система в Україні







Дошкільна освіта




247

^ Загальна середня освіта




248

Позашкільна освіта




258

Професійна освіта




262

^ 3.2. Зміст освіти в сучасній школі

129




Загальна характеристика змісту освіти

129

266

Освітня система в Україні

131




Стандарти освіти

135

276

Державні нормативні документи, що відображають зміст освіти

137

278

^ 3.3. Структура та організація процесу навчання

140




Основні функції та компоненти процесу навчання

140

284

Структура процесу навчання

140

286

Оптимізація процесу навчання

143




^ 3,5 Сучасні види і концепції навчання







Проблемно-розвивальне навчання

168




Проблемна ситуація як умова пізнавальної активності учнів

168




Класифікація методів проблемно-розвиваючого навчання

168



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   69

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка