Регламенту Верховної Ради




Скачати 93.02 Kb.
НазваРегламенту Верховної Ради
Дата конвертації05.07.2013
Розмір93.02 Kb.
ТипРегламент
skaz.com.ua > Право > Регламент
Народний депутат України — особа, обрана до складу Верховної Ради України.

Основні положення щодо порядку виборів, прав і обов'язків народних депутатів України визначають статті 76-81Конституції України.

У складі Верховної Ради України — чотириста п'ятдесят народних депутатів України, які обираються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Недоторканність


Стаття 80 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ. Народним депутатам України гарантується депутатська недоторканність. Проте це не означає що він не може бути притягнений до кримінальної чи адміністративної відповідальності, чи ніхто не може припинити неправомірні дії народного депутата (зупинка транспортного засобу працівником Державтоінспекції у разі порушення ним правил дорожнього руху, необхідна оборона від суспільно небезпечних посягань народного депутата ст.37 Кримінального кодексу, тощо). Щодо кримінальної відповідальності існує спеціальна процедура кримінального провадження щодо народного депутата. Згідно з п.14, ч1, ст.3 Кримінально Процесуального Кодексу від 2012 р. притягнення до кримінальної відповідальності "починається з моменту повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального правопорушення". Згідно зі ст. 276 КПК повідомлення про підозру обов'язково здійснюється у випадках: затримання особи на місці вчинення кримінального правопорушення чи безпосередньо після його вчинення, у разі обрання до особи одного з запобіжних заходів, наявності достатніх доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення. Письмове повідомлення про підозру народного депутата здійснює генеральний прокурор України ст. 481 КПК, досудове розслідування кримінальних правопорушень народних депутатів здійснює державне бюро розслідувань. ст. 216 КПК. Тобто державне бюро розслідувань може розпочати досудове розслідування щодо народного депутата, а за наявності достатніх доказів для підозри народного депутата у вчиненні кримінального правопорушення Генеральний прокурор вносить до Верховної Ради подання про надання згоди Верховною Радою на притягнення народного депутата до кримінальної відповідальності. ст. 218Регламенту Верховної Ради. В досудовому слідстві не можуть проводитись тільки слідчі дії щодо народного депутата, ч.3, ст.482 КПК, а щодо інших учасників справи вони можуть проводитись для збирання доказової бази по справі. Таким чином за новим КПК народний депутат може бути позбавлений депутатської недоторканості в (частині кримінальної відповідальності) уже на стадії досудового розслідування. За Кримінально Процесуальним Кодексом від 1961р. Верховна Рада надавала згоду на притягнення депутата до кримінальної відповідальності тільки по закінченні досудового слідства за результатами якого слідчим складався обвинувальний акт щодо народного депутата на підставі якого відповідний прокурор вносив подання до Верховної ради про притягнення до кримінальної відповідальності народного депутата. Притягнення до кримінальної відповідальності згідно з новим КПК починається уже з моменту повідомлення про підозру, яке виноситься на етапі досудового розслідування (по суті це є пред'явлення обвинувачення за КПК 1961р). Після надання згоди на притягнення народного депутата до кримінальної відповідальності і закінчення досудового слідства відбувається судовий розгляд кримінальної справи, який закінчується виправдувальним або обвинувальним вироком.

Щодо притягнення народного депутата до адміністративної відповідальності, то він може бути притягнений до адміністративної, щодо нього може скластись протокол про адміністративне правопорушення за винятком притягнення до адміністративної відповідальності в вигляді адміністративного арешту, громадських чи виправних робіт (рішення Конституційного суду України № v012р710-03.) На притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді адміністративного арешту, громадських чи виправних робіт, також потрібна згода Верховної Ради. У решті випадків у цивільних, господарських, кримінальних справах що стосуються особисто народного депутата, має такий самий правовий статус як звичайні громадянин, за винятком примусового його приводу до суду, у разі нез'явлення його в судове засідання без поважних причин за судовою повісткою. Народний депутат може бути відповідачем у суді за цивільними справами, господарськими справами. Кожен може припинити неправомірне посягання народного до депутата щодо майна життя та здоров'я, честі та гідності, його чи інших громадян.


Народні депутати України не несуть юридичної відповідальності за результати голосування або висловлювання у парламенті та його органах, за винятком відповідальності за образу чи наклеп.

Народні депутати України не можуть бути без згоди Верховної Ради України притягнені до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані.

[ред.]

^

Янукович збільшив фінансування ВРУ майже до 1 млрд грн


Президент Віктор Янукович схвалив збільшення фінансування утримання апарату Верховної Ради на 7,6%, або на 66089,8 тис. гривень: з 869821,2 тис. гривень 2012 року до 935971 тис. гривень 2013-го.

-AAA+

Про це йдеться в тексті опублікованого закону про державний бюджет, пише «Українська правда».

Держбюджетом передбачається виділення на здійснення Радою законодавчої діяльності 516 млн гривень.

При цьому у внесеному до Ради Кабінетом Міністрів проекті держбюджету на наступний рік пропонувалося виділити 456 млн гривень на ці цілі.

Також на організаційне, інформаційно-аналітичне обслуговування, матеріально-технічне забезпечення діяльності парламенту виділяється 302 млн 600 тис. гривень.

Крім цього, передбачено кошти на фінансову підтримку санаторно-курортного комплексу управління справами Ради в розмірі 88 млн 500 тис. гривень.

На висвітлення діяльності Ради через засоби телебачення і радіомовлення та підтримку видання газети «Голос України» і журналу «Віче» виділяється 28 млн 900 тис. гривень.

Як повідомлялося, 17 грудня Янукович підписав прийнятий Радою 6 грудня закон про держбюджет на 2013 рік.

У грудні 2011 року Рада при прийнятті держбюджету на 2012 рік скоротила фінансування утримання свого апарату на 15%,  порівняно з 2011 роком.
^

Утримання одного депутата коштуватиме українцям 1,93 млн гривень







час публікації: 21 березня 2012 р., 10:15 
останнє оновлення: 21 березня 2012 р., 12:36






















Депутатам Верховної Ради підвищили видатки на утримання помічників-консультантів. Це зафіксовано в кошторисі Верховної Ради, який депутати без обговорення підтримали у вівторок.

У документі, який є в розпорядженні "Української правди", зокрема, передбачено, що депутати цього року можуть витратити на помічників 240 тисяч гривень, хоча в 2011 році бюджет виділяв на це кожному депутату по 216 тисяч.

^ Утримання одного депутата українцям обійдеться в 1,93 млн грн

Кошторис, як і торік, передбачає, що кожен депутат має право витратити 1700 гривень для "проходження через зал офіційних делегацій під час відряджень".

Це дозволятиме народному представникові не пітніти в загальній черзі на посадку в Борисполі, а чекати, поки за ним приїде мікроавтобус і відвезе прямо до трапу.

1700 гривень - це невелика сума, але якщо її поширити на 450 обранців, то виходить майже 1 мільйонів гривень абсолютно беззмістовних витрат, оскільки зала офіційних делегацій є нічим іншим як бар'єром, що відділяє депутатів від своїх виборців.

Так само кожному з 450 депутатів залишили 26 800 гривень на перельоти Україною протягом року, при чому значна частина слуг народу вважає за честь перевищити ці ліміти.

За статтею "виступи на радіо, телебаченні та у пресі з питань депутатської діяльності" обранець може витратити ті ж таки 5 тисяч гривень на рік.

У кошторисі також залишилася ще й окрема стаття "відшкодування періодичним виданням за публікацію авторських матеріалів депутатів" - 500 гривень на кожного протягом року.

Посадовий оклад народного депутата залишився незмінним - він становить 6109 гривень, але з урахуванням усіх надбавок обранець отримує на руки близько 15 тисяч гривень зарплати щомісяця.

Насправді ж депутати отримують таку суму в подвійному розмірі. Офіційно вона називається "відшкодування витрат, пов'язаних з виконанням депутатських повноважень", але за використання цих бюджетних коштів обранці нікому не звітують.

Розмір "депутатських" у цьогорічному кошторисі залишився незмінним - 209 тисяч 100 гривень на рік кожному слузі народу, або 17 425 гривень на місяць.

^ Утримання одного депутата українцям обійдеться в 1,93 млн грн

Видання "Сегодня" підрахувало, що цього року в середньому один депутат обійдеться народу в 1,93 млн грн, це на 120 тисяч дешевше, ніж у минулому.

Як уточнив заступник голови регламентного комітету ВР ^ Валерій Камчатний, багато витрат залишилися на рівні минулого року або скоротилися. Нардепи вирішили заощадити на законотворчій діяльності (мінус 44 млн грн), зате збільшили витрати на зарплату персоналу, діяльність державних ЗМІ і своє проживання в готелі "Київ".

"Зарплата депутатів не змінилася, але ми підняли оплату праці своїх помічників, вони отримуватимуть на 500 грн в місяць більше - близько 5000. Також довелося додати на проживання депутатів у готелі "Київ" - прийшло багато нових парламентарів замість тих, що пішли у виконавчі органи влади, а квартир депутатам зараз не видають. Скоротили те, що дратує суспільство, - призупинені на цей рік виплата матдопомоги і видача безкоштовних путівок депутатам", - розповів Камчатний.

Нардеп ^ Ксенія Ляпіна (НУ-НС) проти економії на законотворчості - вона упевнена, що скорочення витрат на підготовку законів погіршить їхню якість: "Потрібно виділяти більше грошей на аналітичний і експертний супровід законопроектів, проведення громадських слухань, а у нас маса грошей закладена на незрозумілі і непотрібні витрати, ефективність яких незрозуміла: наприклад, утримання санаторіїв ВР, автопарк Ради, на який виділяється чимало".

Зазначимо, що депутати Верховної Ради за перший квартал 2011 р.перевищили ліміти на безкоштовний транспорт, насамперед авіаперельоти, на 1 мільйон 800 тисяч гривень.

2011 року лише 12 з 450 депутатів відмовилися від щорічної матеріальної допомоги "на оздоровлення" у сумі 35 тис гривень.

Нагадаємо, що в середині липня начальник Головного управління державної служби України ^ Тимофій Мотренко повідомив, що в разі ухвалення закону про державну службу "...з 1 січня 2013 року матеріальне утримання чиновників збільшиться у 2-2,5 і навіть у три рази щодо окремих категорій службовців та буде прив'язане до мінімальної заробітної плати... Таким чином, люди, які обіймають найвищі посади державної служби, отримуватимуть десь близько 20 тис грн".

Крім того, кожен нардеп отримує 8 тисяч гривень щомісяця на додаткові витрати: оплату мобільного, оренду офісу, авторські публікації, канцтовари. Новація для нинішніх обранців – обов`язковий ноутбук. Плюс службове авто, санаторно-курортні блага, нерухомість і безкоштовна освіта.

В українських депутатів найбільші пільги в світі. Про це пише газета "Сегодня".
Видання порівняло, де вигідніше бути народним обранцем: в Україні чи на Заході. Українські народні депутати одержують набагато менше, ніж у Європі, зате вони - чемпіони світу з пільг. "На руки я одержував чистими в середньому 14 000 гривень, іноді менше. У цю суму вже включені всі надбавки і премії. Наприклад, мені належить невелика доплата як голові підкомітету з питань депутатської етики", - повідомив виданню депутат від НУ-НС 6-го скликання Юрій Гримчак. Також українські депутати мають право безплатно їздити і літати по всій території країни, іногородні забезпечуються житлом у столиці, вони можуть одержувати безплатні путівки до санаторію Верховної Ради, лікуватися в елітній лікарні "Феофанія", користуватися службовим авто до 20 годин на місяць. Ще їм продовжують платити повну зарплату цілий рік після завершення їхніх повноважень і півзарплати - до виходу на пенсію, якщо вони так і не знайшли нову роботу.
Кожен народний депутат на заслуженому відпочинку живе в 14 разів краще за звичайного пенсіонера.

Як пише " Сегодня ", середня грошове забезпечення екс-обранця - 15 717 грн.

За даними Пенсійного фонду, таких екс-депутатів в Україні 950, і кожен рік держава витрачає на них понад 179 млн грн.

За інформацією видання, така ж кількість рядових пенсіонерів обходиться казні в 12,8 млн на рік (середня пенсія по країні - 1129 грн).

Крім того, в 2011 році, за даними апарату ВР, на колишніх депутатів скарбниця витратила 86 млн грн.

З них 82 млн пішло на допомогу безробітним нардепам, адже, за законом, доти, доки екс-депутат не знайде нову роботу, держава виплачує йому перший рік всю зарплату щомісячно, а далі - по 50%.

Схожі:

Регламенту Верховної Ради iconКурс Інституту прокуратури та слідства ну "оюа" (магістри) доц. Д....
Конституція України: Прийнята на 5 сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. – 1996....
Регламенту Верховної Ради iconПро Організаційний комітет з питань створення І забезпечення функціонування...
Молодіжної Верховної ради України, Молодіжного Кабінету міністрів України, Молодіжних місцевих (обласних, районних та міських) державних...
Регламенту Верховної Ради iconШановні народні депутати, члени Комітету Верховної Ради України з...
Членам Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків чорнобильської...
Регламенту Верховної Ради iconВідомості Верховної Ради України (ввр), 2004, n 5, ст. 35 )

Регламенту Верховної Ради iconВідомості Верховної Ради урср (ввр), 1991, n 34, ст. 451 )

Регламенту Верховної Ради iconВідомості Верховної Ради України (ввр), 2002, n 20, ст. 134 )

Регламенту Верховної Ради iconВідомості Верховної Ради урср (ввр), 1991, n 34, ст. 451 )

Регламенту Верховної Ради iconВідомості Верховної Ради України (ввр), 1992, n 9, ст. 108 )

Регламенту Верховної Ради iconВідомості Верховної Ради України (ввр), 1993, n 31, ст. 338 )

Регламенту Верховної Ради iconВідомості Верховної Ради України (ввр), 2003, n 45, ст. 358 )

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка