Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to




Скачати 26.54 Kb.
НазваMarketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to
Дата конвертації07.08.2014
Розмір26.54 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Маркетинг > Документы
MARKETING

Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to all phases of business and has become a driving force in most companies in recent years.

Buying, selling, market research, transportation, storage, advertising — these are all part of this complex area of business known as marketing.

Marketing can be divided into 4 main elements mat are popularly known as the four P's: product, price, placement and promotion. Each one plays a vital role in the success or failure of the marketing operation.

The product element of marketing refers to the goods or services that a company wants to sell. It often involves research and development of a new product, research of the potential market, testing of the product to insure quality and then introduction to the market.

A company next considers the price to charge for its product. The marketing view of pricing takes account of the value of a product, its quality, the ability of the customer to pay, the volume of sales required, the level of market saturation and the prices charged by the competition. There are. 3 pricing options the company may take: "above", "with" or "below" the prices that its competitors are charging. Most companies price with the market and sell their goods or services for average price established by major producers in the industry.

The first element of the marketing process — placement — involves getting the product to the consumer. This takes place through the channels of distribution A common channel of distribution is: manufacturer — wholesaler — retailer — customer. Wholesaler generally sell large quantities of a product to retailers, and retailers usually sell smaller quantities to customers.

. Finally, communication about the product takes place between buyer and seller. This communication between buyer and seller is know as promotion. Promotion involves considering the packaging and presentation of the product, its image, the product name. There are 3 main ways of presenting the product or service (1) on television or radio, (2) through written sales messages or (3) in person by sales people.

The 4 elements of marketing — product, price, placement and promotion work together to develop a successful marketing operation that satisfies customers and achieves me company's objectives.

Marketing trends, activities and organizations are constantly changing and developing. A large portion of the working population in many countries is involved in some form of marketing. In many countries those engaged in marketing activities outnumber those engaged in manufacturing or production.

It must be mentioned that marketing is not confined to one particular type of economy: goods in all but the most primitive societies must be marketed. Indeed, a broader concept of marketing does not limit its application to business enterprises. Schools, hospitals, libraries and many other services must also be marketed to be used.

Маркетинг здійснення підприємницької діяльності, спрямованої назустріч потоку товарів і послуг від виробника до споживача чи користувача. Маркетинг має вирішальне значення на всіх етапах бізнес і стати рушійною силою в більшості компаній в останні роки.

Купівля, продаж, дослідження ринку, транспортування, зберігання, реклама - все це частина цієї складної галузі бізнесу відома як маркетинг.

Маркетинг може бути розділена на 4 основних елементів мат широко відомі як чотири P в: продукт, ціна, розміщення і просування. Кожен з них грає важливу роль в успіху або невдачі маркетингової діяльності.

Продукт елемент маркетингу відноситься до товарів або послуг, які компанія хоче продати. Він часто включає в себе наукові дослідження та розробки нового продукту, дослідження потенційного ринку, тестування продукту, щоб забезпечити якість і впровадження на ринок.

Компанія вважає, що наступний ціна стягувати плату за свій продукт. Маркетинг зору ціноутворення враховується вартість продукції, її якість, здатність клієнта сплатити, обсяг продажів потрібно, рівень насичення ринку і ціни, конкуренція. Є. 3 варіанти ціни компанія може взяти з собою: "зверху", "з" або "нижче" ціни, які його конкуренти зарядки. Більшість компаній, ціни з ринку і продавати свої товари або послуги для середньої ціни, встановленої найбільших виробників у галузі.

Перший елемент процесу маркетингу - розміщення - припускає отримання продукту для споживача. Це відбувається по каналам розподілу загального каналу розподілу: виробник - оптовик - роздрібний продавець - споживач. Оптова зазвичай продають велику кількість продуктів для роздрібної торгівлі і підприємств роздрібної торгівлі зазвичай продають меншу кількість клієнтів.

. Нарешті, повідомлення про продукт відбувається між покупцем і продавцем. Цей зв'язок між покупцем і продавцем, знають, як просування по службі. Заохочення включає урахуванням упаковки і товарного виду продукту, його зображення, назва продукту. Є 3 основних способи представлення товару або послуги (1), по телебаченню чи радіо, (2) шляхом письмового повідомлення або продаж (3) особи продавців.

4-х елементів маркетингу - продукт, ціна, розміщення і просування працювати разом, щоб розробити успішну операцію маркетингу, задовольняє клієнтів і досягає мене цілі компанії.

Маркетинг тенденцій, заходів та організацій, які постійно змінюються і розвиваються. Велика частина працездатного населення в багатьох країнах, що беруть участь в тій чи іншій формі маркетингу. У багатьох країнах ті, хто займається маркетингової діяльності більше, ніж тих, хто займається виробництвом або виробництвом.

Слід зазначити, що маркетинг не обмежується одним певним типом економіки: товари у всіх, крім самих примітивних суспільствах, повинні бути на ринку. Дійсно, більш широке поняття маркетингу не обмежується його застосування в бізнесі підприємства. Школи, лікарні, бібліотеки та багато інших послуг, також повинні бути на ринку, які будуть використовуватися.

Схожі:

Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to iconStages of the Product Life Cycle
«the first» to own the new product. The marketing challenge at these stages is to make poten­tial customers aware of the product'...
Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to iconAccounting is often called the language of business. It is used in...
Бухгалтерський облік це запис, класифікація, узагальнення та інтерпретація фінансових подій І операцій, щоб забезпечити керівництво...
Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to icon4. Формування грошових потоків проекту
Словосполучення cash flow доцільніше перекладати як “рух коштів”, що відображає динаміку грошових надходжень та витрат І є грошовим...
Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to iconЦру зобов'язано своїм народженням Пірл-Харбору. Після несподіваного
Рузвельта Управління стратегічних служб (Office of Strategic Services). Усс перебувало в підпорядкуванні у Об'єднаного комітету начальників...
Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to icon4. Методи розрахунку Cash-flow: прямий та непрямий
А середнє квадратичне (стандартне) відхилення значень рентабельності аналізованого активу (RА) в окремі періоди від середньої рентабельності...
Marketing is the performance of business activities directed toward the flow of goods and services from producer to consumer or user. Marketing is crucial to iconБізнес-план (англ. Business plan) це техніко-економічне обгрунтування...
Він складається для діючого підприємства, нового виду діяльності або продукції, для нового підприємства. Він потрібен керівникові...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка