Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція




Скачати 297.77 Kb.
НазваЧастина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція
Сторінка1/4
Дата конвертації12.10.2013
Розмір297.77 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Маркетинг > Документы
  1   2   3   4
Частина І

Основи маркетингу

С
Розділ 1

УТНІСТЬ МАРКЕТИНГУ І ЙОГО КОНЦЕПЦІЯ

Після вивчення розділу Ви зможете:

  • зрозуміти сутність маркетингу і усвідомити його роль у сучасній економіці;

  • з’ясувати зміст маркетингової діяльності і визначити механізм її впливу на ринкові можливості підприємства;

  • порівняти існуючі концепції, на яких загалом можна будувати взаємовідносини між виробниками, споживачами і суспільством в умовах ринку.


1.1. Виникнення та історія розвитку маркетингу
Маркетинг, що частіш за все розглядається як філософія і інструментарій підприємницької діяльності, розвивався внаслідок колективної творчості підприємців, менеджерів, вчених різних країн, котрі діяли у конкретних політичних і соціально-економічних умовах (табл.1.1).

Еволюція маркетингу супроводжується змінами змісту, форм і інструментарію (табл.1.2).

^ На першому етапі маркетинг розглядався як сфера прикладної економіки, практика організації збуту. Усі теоретичні дослідження базувались на аналізі і узагальненні емпіричного матеріалу, що пов’язаний зі збутом, реалізацією товарів на рівні фірми.

^ На другому етапі з’являються різні концепції маркетингу. Найбільше використання знаходить розподільна концепція, котра ототожнює маркетинг з аналізом механізму товароруху. У цей період виділяється функціональна сторона маркетингу, коли він розглядається як одна з функцій комплексу функцій виробничого підприємства. Ця функція включає, наприклад, вивчення ринку, рекламу і стимулювання збуту, планування торговельних операцій тощо.
Таблиця 1.1

Хронологія зародження і розвитку маркетингу

^ Головні події та їх зміст

Період

Поява перших елементів маркетингу (реклами, ціни, збуту)

середина

XVII ст.

Використання перших принципів маркетингу в крамниці сім’ї Міцуї (Токіо, Японія)

1650 р.

Створення основних інструментів маркетингу (дослідження і аналіз ринку, принципи побудови цін, організація сервісної політики)

Маккормік Сайрус

(1809-1884 рр.)

Предмети «Маркетинг продукції» та «Методи маркетингу» з’явилися у навчальних програмах Мічиганського, Каліфорнійського і Ілінойського університетів США

1902 р.

Організовано першу маркетингову дослідницьку фірму (США)

1908 р.

Проникнення маркетингу в бізнес (організація відділів маркетингу у складі фірм США)

1910 р.

Видано перші публікації, автори яких намагаються сформувати підвалини маркетингу як уміння управляти збутом

1925 р.

Створено Американську національну асоціацію викладачів маркетингу і реклами, а на її базі – Американське товариство маркетингу

1926 р.

Створено Американську маркетингову асоціацію (АМА)

1937 р.

Маркетинг почали розглядати як здійснення різних видів господарчої діяльності, що спрямовують потік товарів і послуг від виробника до кінцевого споживача

1948 р.

Маркетинг стає відомим і практично використовується у країнах Європи

кінець 50-х– початок 60-х рр. ХХ ст.

Запропоновано модель, що пояснює зміст маркетингу (модель «чотирьох Р», Джером Маккарті)

1960 р.

Організовано інститути і асоціації маркетингу, які виконують маркетингові дослідження, формують термінологію і понятійний апарат

початок 70-х рр. ХХ ст.

Обґрунтовано поняття мікро- і макромаркетингу (Котлер Філіп, США)

1972 р.

Визначено поняття мегамаркетингу ( Котлер Філіп, США)

1986 р.

Остаточно встановлено, що маркетинг є наукою про процеси обміну ( Хант Шелбі, США)

1976 р.

Відбувається процес глобалізації маркетингу

кінець 80-х – початок 90-х рр. ХХ ст.

Запропоновано концепцію маркетингу взаємодії (стосунків)

з 1995 р.

по наш час

Таблиця 1.2

Еволюція маркетингу як науки [4]

Етапи

Роки

Теоретичні підвалини

Методи

Сфери використання

І

1900-1950

Вчення про товар, орієнтація на розподіл, теорія експорту і збуту.

Спостереження; аналіз купівлі і продажу; розрахунок ймовірності; споживчі панелі.

Виробництво масових товарів, сільськогосподарська галузь.

ІІ

1960

Вчення про збут, орієнтація на обсяг продажів, на товар і функції. Теорія дистриб’юторства.

Аналіз мотивів, дослідження операцій, моделювання.

Споживачі засобів споживання.

ІІІ

1970

Наукові основи поведінки і прийняття рішень. Маркетинг як рецепт. Орієнтація на торгівлю, збут і частково на споживача.

Факторинг, дискримінантний аналіз, математичні моделі, маркетингові моделі.

Споживачі засобів виробництва і засобів споживання.

IV

1980-1990

Ситуаційний аналіз. Вчення про маркетинг як функцію менеджменту. Теорія конкурентного аналізу. Основи екології. Стратегічний маркетинг.

Позиціювання, кластерний аналіз, типологія споживачів, експертиза, причинно-слідчий аналіз.

Споживачі засобів споживання, засобів виробництва, сфера послуг, безприбуткові організації.

V

з 1990 р. по наш час

Вчення про маркетинг як функцію і інструментарій підприємства. Теорія ринкових мереж, теорія комунікацій і взаємодії. Орієнтація на соціальний і екологічний ефект.

Моделі поведінки споживачів і конкурентів, бенчмаркинг, теорія ігор.

Споживачі засобів виробництва, засобів споживання, сфера послуг, безприбуткові організації, сфера державного підприємництва.
  1   2   3   4

Схожі:

Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconЗадача пп «Адвокат +»
Маркетинг як система економічної діяльності. Маркетинг як ринкова конкуренція. Потреба. Запит. Попит. Товар. Обмін. Увага. Ринок....
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconКомплекс маркетингу: економічна сутність, складові Методика розробки...
Розділ теоретичні та методологічні аспекти формування та використання комплексу маркетингу підприємствами
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconТема Зміст та система сучасного маркетингу Зміст теми
Соціально-економічна сутність маркетингу, еволюція змісту та форм маркетингу, характерні особливості сучасного маркетингу
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconКонспект лекцій з дисципліни
Суть та причини розвитку маркетингу. Основні принципи та функції маркетингу. Сучасні тенденції розвитку маркетингу
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція icon4. план маркетингу
Розділ, присвячений маркетингу, є однією з найважливіших частин бізнес-плану, оскільки в ньому безпосередньо говориться про характер...
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconСутність маркетингу та його сучасна концепція
Тема Організація, планування та контроль маркетингової діяльності на підприємстві
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconСучасного маркетингу
Залежно від етапів еволюції маркетингу, сфер його використання, характеру попиту на ринку товарів І послуг, кінцевої мети І способів...
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconЗбірник тестових завдань підсумкового контролю для проведення комп’ютерного...
Тестові завдання розроблені відповідно до програми навчальної дисципліни «Основи маркетингу» та вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики...
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconТести
На думку керівника відділу маркетингу бюджет маркетингу передбачає розподіл коштів за
Частина І основи маркетингу с розділ 1 утність маркетингу І його концепція iconТема Система І характеристика сучасного маркетингу
Яка з перелічених орієнтацій комерційної діяльності відповідає сучасній концепції маркетингу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка