План роботи районного методичного об’єднання вчителів




Скачати 138.57 Kb.
НазваПлан роботи районного методичного об’єднання вчителів
Дата конвертації19.06.2013
Розмір138.57 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Література > Документы
Затверджено
Завідувач районним

методичним кабінетом

відділу освіти

Чорнобаївської РДА

________В.Б.Стилик
План роботи

районного методичного

об’єднання вчителів

світової літератури

на 2012 – 2013 н.р




Керівник РМО – Орленко Л.Л.,

вчитель вищої кваліфікаційної

категорії, вчитель-методист

Чорнобаївської ЗОШ І – ІІІ ступенів №1

1. Аналіз роботи МО вчителів світової літератури за 2011 - 2012 н.р.
У 2011-2012н.р. вчителі світової літератури та російської мови працювали над проблемою: «Особистісно орієнтоване навчання як засіб формування особистості, її духовноцінісних орієнтацій, культурно – пізнавальних інтересів, естетичного смаку та розвитку творчих здібностей учнів на уроках світової літератури».

Вчителі району працювали у^ 5-9 класа загальноосвітніх навчальних закладів за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Зарубіжна література. 5–12 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Ю.І. Ковбасенко, Г.М. Гребницький, Н.О. Півнюк, К.Н. Баліна, Г.В. Бітківська. Керівник авторського колективу Ю.І. Ковбасенко. За загальною редакцією Д.С. Наливайка. – К., Ірпінь: Перун, 2005. – 112 с.

У 10- 11класі загальноосвітніх навчальних закладів - за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України (наказ МОН від 22.02.2008 № 122), відповідно до стратегії поступового переходу старшої школи на профільне навчання (нова редакція Концепції профільного навчання у старшій школі; наказ МОН від 11.09.2009 № 854). «Зарубіжна література. 10 - 11 клас. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний напрями. Рівень стандарту / Укладачі: Ю.І. Ковбасенко – керівник авторського колективу; Г.М. Гребницький, Т.Б. Недайнова, К.Н. Баліна, Г.В. Бітківська, І.А. Тригуб, О.О. Покатілова. – К.: Грамота, 2010. – 52 с.

  • Зарубіжна література. 10 - 11 клас. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний, філологічний та спортивний напрями. Академічний рівень / Укладачі: Ю.І. Ковбасенко – керівник авторського колективу; Г.М. Гребницький, Т.Б. Недайнова, К.Н. Баліна, Г.В. Бітківська, І.А. Тригуб, О.О. Покатілова. – К.: Грамота, 2010. – 56 с.



Методоб’єднання нараховує 45 осіб. З них вищу категорію мають 10 вчителів, звання „вчитель-методист” – 4, звання „старший учитель” –8; І категорію мають 27, ІІ -5, «спеціаліст» – 3.

МО працювало над удосконаленням уроку як основної форми навчально-виховної роботи, над запровадженням нових, активних форм і методів навчання, передових педагогічних технологій як способів активізації самостійної творчої діяльності учнів. Згідно плану РМО проводились засідання МО, на яких вчителі знайомилися з новинками методичної та психолого-педагогічної літератури, обмінювалися досвідом шляхів і методів вивчення літератури з урахуванням доступності творів для учнівського сприйняття, методики аналізу великих за обсягом епічних творів в умовах відсутності достатньої кількості текстів українською мовою. Члени МО під час консультацій розробили завдання для тематичного оцінювання знань та вмінь учнів з предмету, які б забезпечували об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів і рівня їхньої компетентності і водночас врахували індивідуальний підхід до особистості учнів та сприяли їхньому самовиявленню.

В межах семінарів були дані відкриті уроки з використанням групових форм роботи та елементами інтерактивних технологій. Також вчителі брали участь у роботі обласних методичних семінарів з актуальних проблем вивчення зарубіжної літератури.

Учителями світової літератури приділяється надзвичайно велика увага формуванню культурно-пізнавальних інтересів, естетичного смаку учнів за умов панування в суспільстві масової культури, багато робиться для розвитку творчих здібностей учнів.

МО вчителів світової літератури та російської мови вважає головними завданнями роботу над підвищенням ефективності уроку. Протягом навчального року в школах проводилися літературні вечори, уроки-концерти, літературні КВК, літературні інсценізації, інтелектуальні ігри, поетичні вечори.


За минулий навчальний рік проведено 3 засідання районного МО :

* Особливості викладання світової літератури у 2011 – 2012 н.р. та завдання вчителів щодо поліпшення теоретико – методичної підготовки.

Форма проведення: навчальний семінар.

* Тема: . Інформаційно-комунікативні технології та їх роль при вивченні світової літератури.

Форма проведення: Творча лабораторія « Вчитель-учень»

Керівник Лила Ольга Миколаївна -

Місце проведення: Москаленківський НВК

* Тема: «Творчий підхід до вивчення художніх творів на уроках світової літератури»

Місце проведення: Ленінський НВК

^ Керівник :Артемова Л.Д.

Вчителі отримували інформацію про новинки методичної літератури, перспективний досвід, роботу вчителів – новаторів. Особливу активність в роботі РМО проявили Орленко Л.Л., Удовенко Н.Г., Литвишко Н.І., Артемова Л.Д., Моцак Т.М., Кузько В.А та інші.

Обмін досвідом та відкриті уроки показали, що більшість вчителів району творчо підходять до викладання курсу світової літератури, виходячи з того, що метою предмета є залучення школярів до скарбниці світової літератури , дати загальне уявлення про перебіг літературного процесу, ознайомити з національною своєрідністю та загальнолюдською цінністю включених до програми творів, що предмет покликаний сприяти формуванню особистості, її духовно ціннісних орієнтацій. Культурно – пізнавальних інтересів, естетичного смаку.

Орленко Л.Л. є членом творчої групи при ОІПОПП по викладанню курсу „ Зарубіжна література”, постійно ділиться досвідом на засіданнях МО,СП. ;   Цікаво в школах проходять тижні зарубіжної літератури, уроки, виставки малюнків, конкурси, позакласні заходи – стають справжнім святом для учнів для учнів і вчителів школи.  Вчителі зарубіжної літератури завжди  у творчому пошуку, багато працюють над зростанням свого методичного і професійного рівня.

Поряд з цим слід зазначити що в минулому навчальному році добре працювали семінари – практикуми (творча група, майстер -клас). Мало вчителів включилися до педагогічної виставки” Освіта Черкащини-2011”, та серед них є і відзначені переможці Конкурсу на кращу серію цифрових ресурсів і нагороджуються Дипломами Головного управління освіти і науки облдержадміністрації: Артемова Любов Дмитрівна, учитель світової літератури Новоукраїнського навчально-виховного комплексу „Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІ ступенів” , за серію цифрових ресурсів з теми «Світова література. Усі уроки у 8 класі» та Білецька Неля Василівна, учитель світової літератури Лящівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад –загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Чорнобаївської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Людина та її світ у древніх літературах».

Ще мало вчителів району друкуються у фаховій пресі.

^ 2. Основні завдання на 2012– 2013 н.р.


  1. Продовжувати роботу над реалізацією методичної проблеми району:

«Управління якістю освіти на основі нових інформаційних технологій та освітнього моніторингу. »

та проблеми районного МО вчителів світової літератури: «Впровадження компетентнісного підходу та інтерактивних технологій”, де основними завданнями є: створення умов для розвитку творчих здібностей учнів; підвищення ефективності навчально – виховного процесу; оволодіння новими технологіями навчання»

З метою реалізації вище згаданих проблем:

а) продовжувати здійснювати:

- інноваційний підхід до навчання;

- впровадження методів нетрадиційної, нестандартної організації творчої діяльності учнів;

- дотримуватися основних вимог до знань і вмінь учнів, вміщених у Програмах із світової літератури та Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;

б) покращити роботу з обдарованими учнями, здійснюючи індивідуальний та диференційований підхід до учнів засобами світової літератури та залучаючи учнів до роботи в МАН та участі в різних конкурсах;

в) опрацювати теоретико – методичні засади вивчення світової літератури у профільній школі враховуючи державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів (див. матеріали фахових журналів) та керуватись ними в роботі;

г) чітко спланувати свою роботу, скласти календарні плани, враховуючи зміни до Програм із світової ї літератури та методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012-2013 н.р.

д) додатково опрацювати

  • Вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки зошитів з української мови й літератури та зарубіжної літератури у 5-11 класах

  • Методичні рекомендації щодо оформлення в класному журналі результатів навчальних досягнень з української мови учнів загальноосвітніх навчальних закладів та керуватись ними в роботі.

  • Вимоги щодо структури та особливостей проведення уроків розвитку мовлення               


^ Науково-методичну роботу спрямувати на:

-         Розвиток творчих здібностей на уроці світової літератури.

-         Активізацію творчого мислення на уроках світової літератури.

-         Творчий підхід до вивчення художніх творів.

-         Міжпредметні зв’язки та інтеграцію на уроках світової літератури.

-     Організацію самостійної роботи при вивченні літератури.

Завдання

  1. Дати учням ґрунтовні знання із світової літератури, бо саме там сконцентровані духовні скарби людства.

  2. Навчити дітей любити і читати книги.

  3. Прищепити потребу отримувати естетичну насолоду від читання.

  4. Вдосконалювати методику викладання світової літератури.

  5. Поширювати міжпредметні зв’язки з українською літературою, історією, світовою художньою культурою та музикою.

  6. Вчителям взяти участь у обдасній виставці педагогічної майстерності .

  7. Організовути участь учнів в літературних конкурсах, вікторинах, роботу з учнями, що додатково читають твори світових авторів, в позаурочний час. 

Перспективи

  • Розробка тестових завдань із світової літератури.

  • Забезпечення вчителів та учнів необхідними підручниками, посібниками, збірниками і методичною літературою.

  • Організація роботи з обдарованими  дітьми в МАН.

  • Створення картотеки кращих наочних матеріалів, які можуть бути використані під час уроків світової літератури та художньої культури.


Кредо Якщо ти не вивчив науку добра, то всі інші науки тільки зашкодять.
„ Живи яскраво! Мрій! Фантазуй! Читай! Твори! Ти – талановитий!” – наше основне кредо у спілкуванні з учнями.
^ 3. Характеристика педагогічних кадрів кадрів

1. Список вчителів світової літератури (додається).

2. На засідання МО та семінарів-практикумів заслуховувати звіти вчителів, що атестуються, враховуючи, що відкритий урок, позакласний захід – одна із форм звіту.

3. Кожен вчитель має бути учасником МО, (семінару – практикуму, майстер класу, творчої групи), провести і здати розробку відкритого уроку чи позакласного заходу та методичні матеріали щодо вивчення конкретної теми програми чи художнього твору, реалізації конкретних методів, прийомів.

4. Продовжувати індивідуальні та колективні форми роботи з молодими вчителями: самоосвіта, наставництва, консультації.

5. Провести діагностичне анкетування вчителів світової літератури з метою поширення досвіду та надання необхідної методичної роботи вчителям.


^ 4. Тематика засідань РМО

І засідання

Серпень 2012 р.

Тема: Підвищення професійної компетентності педагогічних кадрів у системі безперервної освіти інноваційних технологій

Форма проведення: навчальний семінар.

План

1. Аналіз роботи районного методоб’єднання на 2011-2012 н.р. та завдання на 2012-2013 н.р

2. Моніторинг навчальних досягнень учнів із світової літератури за 2011-2012 н. р.

Орленко Л.Л. . - керівник РМО, Ткаченко Н.П.

3. Сучасний урок зарубіжної літератури:

Ділова гра : «Проблеми» - Моцак Т.М. – Іркліївська ЗОШ

і «знахідки» - Павленко Н.І.– Васютинський НВК

4.Ситуація успіху на уроці як засіб розвитку навчальної активності та самостійності учнів на уроках зарубіжної літератури.

Презентація досвіду вчителів зарубіжної літератури

Чорнобаївської гімназії

5. “Педагогічна скарбниця”. /Звіти керівників семінарів- практикумів, творчої групи, майстер - класу по роботі над методичною проблемою./

Моцак Т.М. - Іркліївська ЗОШ, Артемова Л.Д. - Новоукраїнський НВК

Орленко Л.Л -Чорнобаївська ЗОШ №1, Лила О.М. - Москаленківський НВК

6. Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури та російської мови у 2012-2013 навчальному році.

Орленко Л.Л - керівник РМО, Ткаченко Н.П. – методист РМК

7.Діагностування вчителів. Затвердження плану роботи на 2012-2013 н.р.
Орленко Л.Л - керівник РМО

_______________________________________________________________________________
ІІ засідання
Веселохутірський НВК 01.10.2012

Тема : Формування ключових компетентностей на уроках світової літератури шляхом використання інноваційних технологій

  • Творча лабораторія «Вчитель – учень»

  • Методична скринька. Створення ситуації успіху на уроках світової літератури. Удовенко Н.Г., вчитель – методист Чорнобаївської ЗОШ І – ІІІ ступенів№1



Панорама творчих уроків. 5 клас . «Уславлення любові до праці та інших людських чеснот у казці «Пані Метелиця» (інтеграція предметів світової літератури та німецької мови)

6 клас. Уславлення цивілізації в міфі про Прометея. Причини популярності образу Прометея. Образ Прометея в світовій літературі.


  • Обмін досвідом роботи. Формування ключових компетентностей на уроках світової літератури шляхом використання інноваційних технологій. Вчителі: Палій Л.В., Харченко В.М.

  • Практикум: «Сучасні технології навчання світової літератури» Ткаченко Н.П. – методист РМК

Керівник РМО Орленко Л.Л

ІІІ засідання

Чорнобаївська ЗОШ №1 13 .11..2012

Тема : Використання нових форм проведення уроків, інноваційний підхід до навчання. Методика використання можливостей комп’ютерної техніки в самоосвітній діяльності учня на уроках світової літератури.



  • Поняття веб - квесту

  • Метод веб - квесту

  • Проблеми педагога, який практикує метод веб -квест.



  • Творчий урок .11 клас Томас Манн. «Маріо і чарівник». Вчитель світової літератури Орленко Л.Л.



  • Засідання клубу «Літературно – мистецька палітра» Вчитель світової літератури і художньої культури Удовенко Н.Г.

Керівник РМО Орленко Л.Л

Новоукраїнський НВК 05.03.2013


Активізація читацької діяльності учнів у процесі використання на уроках світової літератури екранізації художніх творів


  • Панорама творчих уроків.



Методика застосування навчальних відеофільмів на різних етапах уроку.

Практичне заняття Орленко Л.Л.

  • Огляд нормативних документів, новинок психолого – педагогічної літератури

  • Педагогічний практикум „Інноваційна освітня діяльність – вимога часу”.

  • Ділова гра. Моделювання уроків

Фестиваль-презентація кращих конкурсних робіт (за матеріалами обласної виставки педагогічних досягнень)

Керівник РМО Орленко Л.Л


  • Організувати роботу методичного центру із світової літератури з питання «Використання ІКТ у викладанні світової літератури» - керівник Артемова Л.Д. –вчитель світової літератури Новоукраїнського НВК




  • Організувати роботу творчої групи вчителів світової літератури з проблеми «Етичні взаємини учителя і учня як засіб впливу на особистість при вивченні творів світової літератури ( профільне навчання) - керівник МоцакТ.М. –вчитель світової літератури Іркліївської ЗОШ

  • Обмін досвідом. Зустріч переможців, дипломантів обласної виставки «Освіта Черкащини»

вч. світової літератури з проблеми: « Особливості використання технології проблемного навчання на уроках літератури»

^ 5. Зміцнення матеріальної і наукової бази навчального процесу

1. На кожне заняття семінарів – практикумів, майстер – класу, творчої групи виносити методико – теоретичне питання, проводити відкритий урок як доказ чи реалізація даного питання, проблеми, самоаналіз та аналіз уроку.

Рекомендовані питання:

  • Вимоги до сучасного уроку;

  • Методи навчання і їх комплексне поєднання на сучасному уроці

  • Між предметні зв’язки на уроках світової літератури, методика проведення інтегрованих уроків.

  • Методика використання компаративного аналізу.

  • Методика використання комп’ютера на уроках.

2. Кожному вчителю – предметнику здати власну розробку уроку з урахуванням новітніх вимог та доповідь (реферат, виступ, власну методичну розробку) щодо методичного забезпечення нестандартного уроку чи окремо взятої теми програми із світової літератури

3. Кожен вчитель повинен систематично опрацювати статті фахових журналів, новинки методичної літератури, творчо використовувати їх на уроках. На засідання МО проводити огляд чи обговорення нових науково – методичної літератури.

4. Зміцнювати матеріальну базу кабінетів шляхом виготовлення дидактичного матеріалу, поповнення літературою, відео матеріалами, дисками з метою активно їх використання на уроках та в позакласній роботі.


^ 6. Робота вчителя над підвищенням якості знань, умінь, навичок.

1.На засідання міжшкільних МО та семінарів – практикумів, ще раз детально опрацювати Пояснювальні записки, зміни до програм, основні вимоги до знань, умінь, навичок учнів та державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, дотримуватись їх виконання.

2.Покращити роботу з обдарованими учнями в МАН, участі в конкурсах.

^ 7. Вивчення і впровадження ППД

У наш час багато педагогічних проблем,

а врятує нас лише пошук нових методів,

прийомів, технологій.

Кожен день, кожен рік мають

бути несхожими на попередні.

                              О.А.Захаренко

 
1. Вчителям в своїй роботі керуватися посібником Л.Ф. Мірошниченко «Методика викладання зарубіжної літератури в школі».

2.Вивчати і впроваджувати в практику елементи ППД вчителів, що друкуються в фахових журналах.

3. Впроваджувати в практику роботи методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в навчальних закладах

4. Вивчати методи роботи з Інтернет - ресурсом

8. Заходи по роботі з молодими вчителями

1. В кожній школі запровадити індивідуальні форми методичної роботи з молодими вчителями: самоосвіта; наставництво; консультування;

2. Залучити молодих вчителів до активної участі в методичних об’єднаннях району, школи, семінарах – практикумах, «Майстер – класі».

3. З метою надання методичної допомоги молодим вчителям в школах, закріпити за ними наставників з числа досвідчених вчителів.






Схожі:

План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconПлан роботи районного методичного об’єднання вчителів 1 класів на 2012-2013 н р
Аналіз роботи районного методичного об’єднання за 2011-2012 н р та завдання роботи на 2012-2013 н р
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconПлан роботи районного методичного об’єднання вчителів економіки на 2012-2013 н р
Опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій щодо викладання економіки у 2012-2013 н р
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconПлан роботи районного методичного об’єднання практичних психологів...
Аналіз роботи психологічної служби Очаківського району за 2011/2012 навчальний рік
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconАналіз роботи методоб’єднання вчителів галузі «Суспільствознавство»...

План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconАналіз роботи методоб’єднання вчителів фізичної культури у 2011 –...
Методична служба покликана створювати всі умови для росту професійної майстерності педагогів. Ефективність методичної роботи залежить...
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconПлан роботи Новомиргородського районного парламенту дітей на 2012/2013
Психологічне спілкування лідера в незвичайних ситуаціях. Рольова гра: «А ти так зможеш?»
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconВсеукраїнське об’єднання «Свобода»
Всеукраїнське об’єднання «Свобода» (попередня назва Соціал-Національна партія України) постало в результаті об’єднання активістів...
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconПлан масових туристсько-краєзнавчих заходів Міжнарожного центру дитячо-юнацького...
Засідання міського методичного обєднання відповідальних за туристсько-краєзнавчу роботу в районах м. Києва
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconМета вступного випробування
Перший проректор з науково-педагогічної роботи по організації навчального процесу та його науково-методичного забезпечення
План роботи районного методичного об’єднання вчителів iconІндивідуальний план про проходження стажування курсантом 45-го взводу...
Академії пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля мнс україни на посаді інспектора Маневицького районного відділу управління дснс україни...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка