Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко




Скачати 266.97 Kb.
НазваМолодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко
Дата конвертації10.07.2013
Розмір266.97 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Історія > Документы


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ

ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА ФІЛІЯ

ХМЕЛЬНИЦЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ

Секція соціологія
МОЛОДІЖНИЙ РУХ «КРЕАТИВНОЇ МОЛОДІ» В УКРАЇНІ


Роботу виконала

Окарська Ольга Григорівна

учениця 11-А класу

навчально-виховного комплексу № 2

Науковий керівник

вчитель історії та правознавства

першої кваліфікаційної категорії

Ястремська Аліна Миколаїівна

м. Хмельницький 2010

^ Наукова робота на тему:

Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні

Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна

Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна

^ Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства

Секція: соціологія

Навчально-виховний комплекс №2, 11-А клас, м. Хмельницький
ТЕЗИ

Метою наукової роботи є комплексне дослідження діяльності молодіжного руху «Креативна Молодь» та шляхів його поширення в Україні у 2010 році.

Актуальність обраної теми полягає у тому, що процес утворення та становлення молодіжних об’єднань є ще малодослідженою ланкою соціології.

Завдання наукової роботи:

1. виявити причини виникнення руху «Креативна Молодь»;

2. прослідкувати процес поширення руху на території України;

3. виявити основні напрями його діяльності;

4. з’ясувати вплив руху на громадськість.
Молодь – це мозаїка, це різні структури з їхніми особливими потребами, це різні статуси, це прояви молодіжних субкультур. Але, як мозаїка при загальному погляді може скластися у вишукану персидську ковдру, або монументальне панно, так і узагальнений портрет молоді залежить від фахового рівня, об’єктивності та незаангажованості дослідників. Головне – все це побачити та оцінити.
ЗМІСТ

Вступ……………………………………………………………………………………….4

Розділ 1 Загальна характеристика молодіжного руху «Креативна Молодь»…….…..6

1.1 Виникнення та розвиток в Україні……………………………………….….6

1.2 Діяльність організації………………………………………………………..…8

1.3 Цілі та завдання на майбутнє………………………………………………...13

Розділ 2 Зародження молодіжного руху «Креативна Молодь» в Хмельницькому…15

Розділ 3 Дозвілля, культурні запити і потреби української молоді………………….17

^ 3.1Альтернативні види відпочинку, запропоновані «Креативною Молоддю».19

Висновки……………………………………………………………………………….21

Список використаних джерел………………………………………………………..22

Додатки…………………………………………………………………………………23

ВСТУП

Актуальність дослідження. Сучасна молодь вступає у самостійне життя в складний і динамічний час. Значні політичні, економічні, культурні та соціальні перетворення відбуваються в усіх країнах світу і впливають на різні вікові категорії людей. Сьогодення характеризується небаченими темпами розвит­ку системи масових комунікацій, технологічною революцією, національним відродженням, глобальними екологічними катастрофами.

У найбільш невизначеному стані знаходиться юне покоління. До набутих за роки незалежності України якостей молоді необхідно віднести її здатність більш вільно, ніж люди середнього та похилого віку, висловлювати свої думки з соціально-політичних та управлінських рішень, не боячись за особисту свободу, та можливість впливати на державотворення в країні.

Участь молоді у вирішенні проблем в Україні, відбувається настільки нерівномірно, повільно і конфліктно, що вкрай непросто досліджувати й усвідомлювати ці складні процеси, які ще не отримали достатнього наукового осмислення. Тому процес активного входження молодого покоління в усі сфери суспільного життя набуває особливого значен­ня та потребує подальшого дослідження.

Мета наукової роботи полягає у комплексному дослідженні молодіжного креативного руху в Україні (2010 р.).

Відповідно до мети були визначені такі завдання дослідження:

  1. виявити причини виникнення руху «Креативна Молодь»;

  2. прослідкувати процес поширення руху на території України;

  3. виявити основні напрями його діяльності;

  4. з’ясувати вплив руху на громадськість;

Об’єкт дослідження – молодіжна соціогрупа України і молодь в цілому.

Предмет дослідження – рух «Креативна Молодь», його поширення та діяльність.

У процесі дослідження використовувався комплекс взаємопов’язаних методів: теоретичні методи (вивчення та аналіз літератури з теми дослідження);

емпіричні методи (інтерв’ювання, бесіди, активні та інтерактивні методи).

^ Наукова новизна полягає у дослідженні новоутвореного українського руху «Креативна Молодь», який ще ґрунтовно не вивчений дослідниками. Літератури з даної теми майже немає, тому вона висвітлюється лише в окремих статтях невеликого обсягу.

^ Практичне значення дослідження становлять його результати та висновки, які допоможуть молодим людям визначити свої життєві пріоритети і дадуть можливість старшому поколінню краще їх розуміти;

матеріали роботи можна використовувати на виховних заходах та факультативних заняттях, а також у роботі працівників соціальних служб.

РОЗДІЛ 1

^ ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА МОЛОДІЖНОГО РУХУ «КРЕАТИВНА МОЛОДЬ»

Система ціннісних і поведінкових орієнтацій людини формується в молодому віці. Звичайно, з віком і набуттям відповідного життєвого досвіду вона зазнає певних коригувань, проте в основному лишається практично незмінною впродовж усього життя. Тому ситуацію в молодіжному середовищі можна, з деякими застереженнями, розглядати як своєрідну модель майбутнього українського суспільства, що висвітлює найбільш характерні тенденції і перспективи подальшого розвитку країни.


    1. ^ Виникнення та розвиток в Україні

Креативна Молодь (далі КМ) – об'єднання громадян, метою яких є здійснення і захист своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших спільних інтересів різних соціальних груп.

Організатори руху забезпечують альтернативу шкідливим звичкам, пропонуючи молоді нові цікаві знайомства, веселощі та гарний настрій, активний відпочинок на свіжому повітрі, і, звичайно ж, позитивні емоції.

Ідея створення такого об’єднання спала на думку студенту ТНУ ім. В. І. Вернад- ського у місті Сімферополі, 22-річному Зорі Максиму (додаток А). Природа нагородила його багатьма талантами та здібностями. Хлопець за характером екстраверт, тому спілкування йому життєво необхідне. Він виявляє інтерес до людей, які бажають навчитись чомусь новому, перебувають у постійному творчому пошуку. Спілкуючись з метрами своєї справи, Максим переймає їх досвід і має можливість та бажання поділитися ним з іншими. Прагнення самовиразитись та знайти спільників наштовхнули його на думку сформувати колектив, який би розділяв його погляди та підтримував у поставлених цілях щодо організації дозвілля.

Поштовхом для втілення задуму став пригнічений стан через несправність мобільного телефону. Відчуваючи нестерпну потребу в спілкуванні, юнак вирішив втілити в життя давню мрію: створити молодіжну організацію. Офіційною датою її заснування вважається 15 лютого 2010 року. Багато друзів зачинателя залюбки підтримали його ідею, але були й такі, хто не вірив в успіх даної справи. Проте початок було зроблено і потрібно було активно розвивати подальшу діяльність, залучаючи нових учасників руху. Справи йшли досить добре, не зважаючи на значну конкуренцію. Адже у Сімферополі, на відміну від Хмельницького, вже існувало багато різних молодіжних організацій, які мали багаторічний досвід. Досить швидко результати перевершили сподівання: за підрахунками станом на

25 березня 2010 року в соціальній мережі «vkontakti.ru» у новоствореній групі було зареєстровано вже 2 тис. учасників. Це свідчить про те, що рух КМ набував все більших обертів, а інформатизація суспільства ставала більш масовою. Проте реальними учасниками постійних зборів було лише близько 50-100 чоловік. Однак така ситуація не лякала активістів руху, всі вони були об’єднані спільною справою і отримували насолоду від своєї діяльності. І вже в першій акції під назвою «Завмри» взяли участь більше 500 чоловік. Це стало справжнім тріумфом для організації.

Наступним містом для реалізації ідеї об’єднання стала наша столиця. Тому що в Києві зосереджений центральний пункт державного підпорядкування, який був необхідний для подальшого розвитку руху. Лідером організації КМ став студент МАУП Микола Вакуленко, приятель Максима Зорі.

Наступними завданнями організації були масове залучення молоді до даного проекту за допомогою всеукраїнської співпраці юного покоління, впровадження альтернативних видів відпочинку, які будуть приносити не тільки користь, а й задоволення. Подальшим досягненням у поставленій меті стало заснування КМ у таких містах України: Черкасах (лідер Олена Моренко), Миколаїві (лідер Олександр Слесаренко) і Хмельницькому (лідер Павло Чертвертних).

На сьогоднішній день організація успішно діє у 5 українських містах (додаток Б). Але це не межа для такої активної та оптимістично налаштованої молоді, ціллю якої є поширення руху по всій території України, а також закордоном, адже креатив не має обмежень.
^ 1.2 Діяльність організації

Представники креативного руху – це люди з різнобічними інтересами, серед яких є фотографи, журналісти, спортсмени, музиканти, дизайнери та представники інших творчих напрямків. Тому така організаційна база легко справляється з будь-яким поставленим завданням. Всі вони докладають зусиль для досягнення спільного результату. За період існування організації сформувалась дружна команда, члени якої можуть покладатись один на одного у важку хвилину. Ними було проведено багато ігор, флешмобів, учасники брали участь у квестах, їздили на море та здійснили похід у гори, допомагали з організацією концертів та з проведенням благодійних заходів, з’явилися нові знайомства та нове кохання. Усі заходи було здійснено з метою проведення активного відпочинку на користь громадськості.

Організація виробила загальні принципи,за якими проводяться усі акції КМ:

  • ПОЗА політикою;

  • ПРОТИ алкоголю;

  • ПРОТИ тютюнопаління;

  • лише у МЕЖАХ ЗАКОНУ.

Початковою ціллю створення такого колективу було, звичайно, спілкування та нові знайомства. Ця мета залишається пріоритетною і сьогодні. Крім спільної організації масових заходів також реалізується й комунікативний напрямок. Молоді люди із задоволенням збираються та обговорюють плани на майбутнє, сучасну ситуацію в суспільстві, тенденції моди та нові течії в царині культури і мистецтва. У різних містах України втілюють цю ідею по-різному. У Сімферополі та Черкасах – відведено певний день для цього – це п’ятниця. В інших містах, в тому числі й у Хмельницькому, зустрічі відбуваються в залежності від наявності вільного часу, переважно для того, щоб розглянути ідеї стосовно запланованих на майбутнє проектів, обміркувати деталі їхнього проведення. Такі зустрічі є чудовою можливістю завести нові знайомства, знайти свою другу половинку та просто цікаво провести вільний час. Так як вікових та інших обмежень немає, то будь-хто може приєднатись до КМ і насолодитись дружньою та невимушеною атмосферою добре згуртованого колективу.

Однією з форм проведення заходів є флешмоби.

Флешмоб (також флеш моб і флеш-моб, англ. flash mob – «спалахуючий

натовп», flash – спалах, mob – натовп) – це заздалегідь спланована масова акція, зазвичай організована через Інтернет, мобільний зв'язок та інші сучасні засоби комунікації, у якій велика кількість людей оперативно збирається у громадському місці, протягом декількох хвилин виконує заздалегідь обговорені за сценарієм дії і потім швидко розходяться.

Вперше таке масове дійство було проведено у Нью-Йорку в червні 2003 року. В Україні воно відбулось вже у серпні того ж самого року.

Немає єдиної думки з приводу того, якою є мета проведення флешмобів. Учасники того самого заходу можуть мати різні цілі. Серед можливих варіантів – розваги, порушення повсякденного ходу життя, справлення враження на навколишніх, відчуття причетності до спільної справи, самоствердження (випробувати себе: «Чи зможу я це зробити на людях?»), спроба одержати гострі відчуття. Ідеологія класичного флешмоба дотримується девізу: «Флешмоб поза релігією, поза політикою, поза економікою».

Здійснюючи флешмоб-акції учасники також дотримуються типових правил, а саме:

  • організація начебто спонтанних дійств. Існує заборона збиратися, або привертати увагу на місці до акції, суть в одночасному початку і закінченні акції її учасниками. Після акції потрібно миттєво зникати з місця дії в різні сторони і робити вигляд начебто нічого й не сталося;

  • суворе дотримання сценарію;

  • сценарій дійства повинен привносити абсурдність у те, що відбувається;

  • акція не повинна викликати агресивної реакції:

  • не порушувати законів і моральних засад, не виявляти ніяких політичних поглядів.

На сьогоднішній день цей вид акції активно використовується й креативною молоддю. Найпершим масштабним флешмобом був рух під назвою «Завмри». Проходив він 20 квітня 2010 року у Сімферополі на залізничному вокзалі. У ньому брали участь більше 500 чоловік. Не тільки самі учасники цієї організації були задіяні в цьому, а й звичайні перехожі, яким стало цікаво, залюбки приєднувались до загального натовпу. Варто згадати й інші моби такі як: «Піжами», під час якого учасники привертали увагу оточуючих, пересуваючись по місту у піжамах та з зубними щітками, «Креативна реклама» – молодь ходила по центральним вулицям міста, тримаючи оголошення в руках з чудернацьким змістом, як от: «Куплю будинок на Марсі» та ін.), «Бінокль» – члени акції, прогулюючись по Києву, раптом починали одночасно показувати пальцями в небо, вигукуючи щось на зразок: «О, Боже! Що це?!», а потім миттю розбігались у різних напрямках та багато інших (додаток В). За словами Максима Зорі: «Під час акції ти відчуваєш всі принади життя, розумієш, що по-справжньому живеш. Змінюється все. Ти більше не живеш однотипним, розміреним, безбарвним життям, ти більше не гвинтик в системі, ти особистість! Хтось з учасників у такі хвилини дійсно щасливий, для когось вони багато чого варті!».

Флешмоб – це щось на зразок можливості вийти за межі звичайного життя, повірити в себе, звільнитися від комплексів, позбутись загальноприйнятих обмежень та довести свою унікальність – ось справжнє завдання цього заходу.

Оскільки в колективі КМ в основному енергійна й талановита молодь, то цілком очевидно, що активний відпочинок є невід’ємною частиною проведення дозвілля. Велика увага приділяється також спортивним змаганням та іграм на природі. Баскетбольні змагання, футбольні матчі, битви водяними пістолетами, гра у «козаків-розбійників», квести – все це організовується з метою залучення молоді до корисних форм відпочинку. Всі вище згадані ігри широкому загалу людей добре відомі ще з дитинства, але про такий вид розваги як квест мало хто знає, але він вартий уваги. З цієї причини нижче подана характеристика гри.

Квест (від англ. Quest – пошук) – це інтелектуально-екстремальна гра. Суть якої

полягає в послідовному виконанні різноманітних завдань. Ціль учасника – знайти код, який дозволить перейти на наступний складніший рівень.

У коді зазвичай дається просте поєднання букв та цифр, але щоб розгадати його, потрібно прикласти чимало зусиль. Все залежить від вміння гравця логічно мислити та приймати неординарні рішення. Учасник зустрічає на своєму шляху тунелі, колектори, мости, горища, дахи, площі міста тощо. Лише тоді, коли подолаєте всі свої забобони, зустрінетесь зі своїми страхами віч-на-віч і переможете їх – знайдете заповітний код рівня. Переможцем, логічно, стає той, хто виконає всі завдання за найкоротший проміжок часу.

Квест – це те, що змусить людину замислитись над тим: «Де я?», що дозволить поглянути на себе з іншої сторони і задуматись над питанням: «Хто я?». Молодь розуміє, що ця гра для тих, кому набридла вся сірість повсякдення. Все залежить від особистого розуміння речей та спритності думки. Квест завжди криє в собі загадку: «Що ж станеться наступної миті?». В ході гри реальність стирається, з’являється нова. Фантазії вириваються на свободу і виникають моменти, які набувають цінності. Що ж буде далі…

Квест створений для тих, хто бажає перевірити свій інтелект, розкрити свій внутрішній потенціал і знайти власний вихід у вирішенні завдань гри, хто спроможний виявити свої таланти і перевірити, чого дійсно вартий.

Склад учасників гри може бути різноманітний: від школярів та студентів до пенсіонерів, від людей, хто починає власну справу, до успішних бізнесменів. Це дає можливість познайомитись з різними людьми, знайти друзів та чудово відпочити в колі унікальних особистостей, як ти сам.

Квест дозволяє підвищити власний соціальний рівень, відкрити в собі нові таланти, а також навчитись діяти в команді.

Крім розважальної діяльності, КМ також займається благодійністю. Це

особливий вид діяльності організації, який спрямований на допомогу тим, хто потребує цього, і в той же час не вимагає нічого взамін. Для КМ це можливість зробити свій внесок у будівництво гармонійного суспільства, тому члени організації охоче беруть участь у заходах такого характеру.

Варто відмітити найефективніші з них. 21 червня 2010 року у Сімферополі пройшла акція під назвою «День пам’яті», яка мала на меті привернути увагу громадськості до вшанування пам’яті героїв Великої Вітчизняної війни, які ціною власного життя захистили нашу Батьківщину, та подякувати тим, хто ще залишився з нами. Учасники руху розгорнули величезний червоний прапор з написом «Діти героїв за мирне майбутнє!», на якому ветерани написали свої побажання і напутні слова теперішньому та майбутньому поколінням. Перед прапором бажаючі взяти участь в акції виклали зі свічок слово «ПАМ’ЯТАЙ!». Кожний учасник акції отримав на пам’ять георгіївську стрічку.

25 серпня 2010 року, знову ж таки у Сімферополі, було організовано захід проти тютюнопаління в підземних переходах. Акція, тривала близько 10 хвилин, мала назву «Чисте повітря». Учасники заходили до підземного переходу, одягнувши протигази та ватно-марлеві пов’язки, і викрикували щось на зразок: «Дуже накурено! Немає чим дихати!». По закінченню заходу були встановлені таблички зі знаком заборони паління біля усіх виходів підземного переходу, а також намальовано відповідні знаки на асфальті. Цими діями учасники намагались зменшити кількість курців у громадських місцях та допомогти оточуючим дихати чистим повітрям (додаток Ж).

20 вересня 2010 року вчетверте в Україні за підтримки Об’єднання професіональних футбольних клубів України «Прем’єр-ліги» відбулася Всесвітня акція Організації Об’єднаних Націй «Піднімись та дій проти бідності!». З 17 по19 вересня 2010 року понад 40 тисяч футбольних вболівальників в Донецьку, Києві, Запоріжжі, Львові та Сімферополі символічно піднялися та пошуміли, щоб підтримати глобальний рух проти бідності, нагадати світовим лідерам, в тому числі представникам України, про досягнення «Цілей розвитку тисячоліття» (ЦРТ) до 2015 року (додаток Д) Не залишились осторонь й активісти КМ, які також брали участь у цій акції.

Наступним заходом, який відбувся 14 листопада 2010 року, був рух під назвою «За архітектурну доступність для інвалідів». Ціллю зібрання було привернення уваги громадськості до проблем людей з особливими потребами, які позбавлені можливості вільного переміщення містом (через відсутність, зруйнованість, або досить високий нахил пандусів). Учасники на власному досвіді переконалися у складності виконання цього завдання, проїхавшись в інвалідних візках.

3 грудня 2010 року були проведені наступні акції «Обміняй цигарку на шоколадку» та «Серце». Курцям на вулицях Миколаєва пропонувалось обміняти цигарки на шоколадку, а після успішного її закінчення відбулося урочисте нагородження учасників Першого Міжнародного конкурсу журналістської майстерності, який проходив під девізом «За здоровий спосіб життя» (за найкраще висвітлення цієї теми у ЗМІ). Після урочистостей відбувся концерт, при вході на який активісти КМ дарувати усім бажаючим наклейки із зображенням серця.
^ 1.3 Цілі та завдання на майбутнє

КМ у своїй подальшій діяльності планує здійснити ще багато заходів. Серед них можна назвати такі:

  1. проводити наступні акції для залучення більшої кількості людей у населених пунктах, де дане об’єднання вже успішно діє, інформувати юне покоління про види активного відпочинку та можливості участі в них, активізувати розкриття потенціалу в учасників руху;

  2. офіційно зареєструвати молодіжну організацію у місцевій раді з метою можливості розгорнути свою діяльність на законних підставах;

  3. поділитися досвідом з представниками інших міст України, поширити рух по всій її території;

  4. створити умови для розвитку та поширення руху КМ поза межами нашої країни;

  5. співпрацювати з громадськими організаціями, привертаючи увагу спільноти до проблем молоді та їхнього раціонального вирішення.



Отже, участь у русі КМ – це можливість відкрити в собі нові таланти, виділитись

серед сірого натовпу, вирватись з виру буденності, знайти нових знайомих та допомогти оточуючим. Життя креативної молоді насичене, сповнене яскравих подій. В учасників немає часу сумувати та нудьгувати, адже щодня у них виникають все нові і нові ідеї. Самі члени руху зазначають, що така діяльність приносить не тільки радість, а й дозволяє відчути себе потрібним, частинкою чогось цілого, гордість за успіхи дружнього колективу. Таке почуття дуже цінується серед молоді, допомагає зрозуміти свою роль у суспільстві та можливість зробити свій внесок у громадське життя. Через свої об’єднання юне покоління стає активним суб’єктом здійснення молодіжної політики, розкриває і використовує свій потенціал і здібності як у власних, так і в загальнодержавних інтересах.

РОЗДІЛ 2

^ ЗАРОДЖЕННЯ МОЛОДІЖНОГО РУХУ «КРЕАТИВНА МОЛОДЬ» В ХМЕЛЬНИЦЬКОМУ

Офіційною датою створення руху, так би мовити точкою відліку, у нашому місті прийнято вважати 5 жовтня 2010 року.

Для нашого міста це нове явище, оскільки нічого подібного до цього часу не існувало. Якщо у Сімферополі, наприклад, крім КМ є ще багато різних молодіжних організацій, то у Хмельницькому вони не такі масові. Тому ідея формування такого об’єднання була швидко підхоплена та зацікавила велику кількість молодих людей. Лідерами групи є студенти ХНУ Павло Четвертних та Вадим Рудик, саме вони відповідають за організацію та проведення масових заходів в місті згідно заздалегідь спланованого сценарію.

Не зважаючи на доволі «молодий вік» організації, вона вже встигла здійснити

2 флешмоби, які одночасно відбулися у Сімферополі, Києві, Черкасах та Миколаєві. Вони стали наймасовішими акціями, які об’єднали молодь з 5-ти міст України та піднесли організацію на новий рівень досягнень. Ці заходи було проведено з нагоди Хелловіна - «Дня всіх святих», яке прийшло до нас з Америки, та Дня студента. Перше відбулося 31 жовтня 2010 року та стало безпосереднім початком діяльності руху в Хмельницькому. Молодь із задоволенням перевдягалась у різноманітні костюми та пройшла святковою ходою від Ангела Скорботи до торгового центру «Либідь Плаза», привертаючи увагу оточуючих та дивуючи їх своїм чудернацьким виглядом. Наступна акція була проведена 17 листопада 2010 року. Тоді юнаки і дівчата зібралися в центрі міста та прогулювались вулицями з плакатами, на яких було написано: «Поцілуй мене!», «Обійми мене!». Перехожі були збиті з пантелику такими проханнями, проте знайшлися й такі, хто залюбки виявляв свої почуття та приєднувався до учасників руху. Про цей захід було показано репортаж по місцевому телебаченню та національному українському каналу ICTV (додаток З).

Організація запланувала провести ще 2 заходи. Вони знаходяться у стадії розробки планів хмельницьких активістів. А саме: 12 грудня акція «Завмри» (на зразок тієї, що була проведена у Сімферополі) і 19 грудня благодійний захід присвячений Дню Святого Миколая: заплановано влаштувати концерт для дітей-сиріт та подарувати приємні гостинці малечі.
Отже, «Креативна Молодь» поступово поширює свій вплив і на інші міста України та розвивається разом з підростаючим поколінням. У Хмельницькому процес формування такого об’єднання тільки починається і на даний момент знаходиться на своїй початковій стадії.


РОЗДІЛ 3

^ ДОЗВІЛЛЯ, КУЛЬТУРНІ ЗАПИТИ І ПОТРЕБИ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ

У процесах формування особистості, її внутрішнього світу беруть участь

предметне буття світу людини, всі виміри практичного життя. Під час соціалізації молода особистість у своєму розвиткові вступає у взаємодію з культурною сферою: по-перше, вона засвоює культурні цінності внаслідок впливу соціального оточення; по-друге, функціонує в середовищі як носій і виразник певних культурних цінностей і настанов; по-третє, створює культуру, будучи суб’єктом культурної творчості. Певний ступінь відповідності між культурою і особистістю є абсолютно необхідним для існування як людини, так і культури. Характер такої відповідності визначається складною суперечливою взаємодією об'єктивних і суб'єктивних чинників, зокрема, тим, в якій функціональній сфері культури діє людина, чим їй слугують предмети культури: знаряддям чи матеріалами праці, засобами комунікації, знаковими символами тощо.

Єдність культури й особистості виявляється ще й у тому, що культура створює

людський світ – ту сукупність умов і визначень, через які індивідуум виявляє себе в повноті своїх можливостей. Тому криза певної сфери культури, як правило, супроводжується кризою особистості, процесами відчуження і деперсоналізації людини, тобто об'єктивно зумовленою нездатністю людини до особистісного самовираження в стосунках із соціальним оточенням, руйнуванням підвалин внутрішнього світу.

Виходячи з розуміння особистості як певного комплексу соціокультурних

властивостей, які притаманні індивіду та визначають спрямованість його діяльності і вчинків, слід враховувати, що особистість характеризується своїм власним унікальним і неповторним "внутрішнім світом". Людина не лише "привласнює", а й відтворює і продукує культурні цінності у сфері свого життя, тобто розвиток і становлення індивідуума як продукт культури вимагає і припускає більшу ступень творчості, ніж будь-яка інша галузь діяльності.

Особистість формується лише за можливості на певному етапі свого розвитку

здійснювати індивідуальний відбір культурних цінностей та, засвоюючи їх, перетворювати в особистісні характеристики. Такий механізм соціалізації

найбільш важливий і актуальний саме для молоді, адже він забезпечує їй соціальну адаптацію.

Українська молодь вельми своєрідно сприймає соціальні зміни, що відбуваються в суспільному житті. Моделі поведінки, засвоєні за інших соціально-політичних умов старшим поколінням, сьогодні не можуть адекватно ретранслюватися у молодіжне середовище. Реалії сьогодення вимагають соціальної активності особистості, її здатності брати на себе відповідальність принаймні за власну долю. Це зумовлює складність і суперечливість поведінки молодих людей, їхні проблеми у взаєминах з дорослими, старшим поколінням взагалі, надто критичну, а іноді й агресивну позицію середньостатистичної молодої людини у стосунках із зовнішнім світом.

Ці тенденції знайшли відображення у феномені молодіжної культури, що є невід'ємною складовою частиною загальної культури суспільства і суспільства в цілому. Під молодіжною сукупністю матеріальних та духовних цінностей прийнято розуміти культуру цілого покоління, яка поєднує в собі певний стиль життя, поведінки, групових норм, цінностей та стереотипів.

Найбільш виразні риси молодіжної культури – прагнення молодих людей відрізнятися від старшого покоління, їм властива спрямованість на самостверджен- ня, різні форми суперництва, пріоритет сили. Інколи в поведінці молоді наявні елементи, які виходять за межі норм пристойності, що часто зумовлює конфліктний характер взаємовідносин молоді й суспільства. Водночас помітним зростанням питомої ваги прагматичних цінностей і настанов у молодіжному середовищі спостерігається тенденція до втрати духовності, на другий план відходять такі історично притаманні українському народові людські якості, як порядність, чесність, усвідомлення необхідності сумлінної праці як джерела добробуту. Сучасна молодь віддає перевагу відпочинку у барах та нічних клубах, де невід’ємними атрибутами є алкогольні напої та цигарки. Фізична активність, заняття спортом та культурно-освітні запити залишаються обабіч їхніх інтересів. Зауваження зі сторони старшого покоління «пролітає крізь вуха», пріоритетним стає задоволення тільки власних потреб. Не можна сказати, що така поведінка стосується усіх представників молодіжної соціогрупи, адже свідома молодь також є і успішно розвивається. Проте, на жаль, перша група є досить численною і тому не може залишатися поза увагою суспільства.
^ 3.1Альтернативні види відпочинку, запропоновані «Креативною Молоддю»

Рух КМ, як уже було зазначено, пропонує альтернативні шкідливим звичкам види відпочинку. Молоді люди пропонують об’єднуватися для реалізації спільних культурних запитів. Адже сприяння з боку однодумців допомагає відчути підтримку колективу, забезпечує розкриття власного потенціалу та можливостей. Така діяльність поглинає з головою і вже більше немає часу думати про щось зайве та непотрібне. Молодь починає усвідомлювати хибність своїх переконань і попередня система цінностей втрачає своє значення. Популяризація якісно нових підходів до організації дозвілля, може породити зародження формування нововведень у системі пріоритетів. Тобто, якщо молодь залучати до суспільно-корисної праці як одного із видів розваги, то можна досягти значних успіхів у даній сфері. Якщо робота буде побудована на основі взаєморозуміння та спільної допомоги, то ставлення молодих людей до такого виду діяльності кардинально зміниться. Саме така форма активізації громадських обов’язків притаманна руху КМ. Усі заходи проводяться у формі гри, такої собі «розваги великих дітей». Учасники організації не намагаються видаватися тими, ким вони не є насправді. Тут кожний може бути самим собою. У цьому й полягає уся принадність КМ. Тому шкідливі звички не для активістів руху, таке явище просто не має місця у їхньому житті. «Якщо відчуваєш, що такий спосіб життя для тебе, то скоріше приєднуйся до нас, ми чекаємо на тебе» – такий девіз організації «Креативна Молодь».
Отже, молодь за сучасних умов повинна відповідати щонайменше двом основним вимогам: по-перше, її основні соціокультурні характеристики мають бути адекват- ними пануючим у конкретно-історичному культурному контексті нормам, що уможливлюють саме існування суспільства як певної цілісності і, по-друге, сучасна молода людина повинна бути підготовленою до соціальних інновацій і змін, які забезпечують швидкий темп економічних, політичних і культурних перетворень. Найбільш важливу роль у пристосуванні молоді до цих вимог відіграють системи виховання, освіти і дозвілля.

ВИСНОВКИ

Відомо, що найчутливішою до соціальних змін соціально-демографічною групою є молодь. Саме вона найчастіше формує базу таких змін; їхня успішність значною мірою визначається підтримкою і рівнем участі в них молоді. Від того, наскільки усвідомлює своє місце і роль у соціумі молодь сьогодні, залежить те, яким буде суспільство завтра, чи буде воно справді демократичним, здатним до розвитку та самоудосконалення. Тому ситуацію в молодіжному середовищі можна, з деякими застереженнями, розглядати як своєрідну модель майбутнього українського суспільства, що висвітлює найбільш характерні тенденції і перспективи подальшого розвитку країни.

Виховання життєздатного покоління, становлення молоді як творчої сили
в суспільстві не можливе без її самодіяльності, самостійності, самоуправління. Молодіжна самодіяльність та ініціатива, прагнення юнаків і дівчат до самостійної участі у житті суспільства і держави, задоволення та реалізації власних потреб й інтересів сприяють утворенню й функціонуванню громадських об’єднань, організацій, які є важливою складовою частиною молодіжного руху, а отже, й інструментом у формуванні та реалізації молодіжної політики. Вони є середовищем спілкування та взаємодії молодих людей, своєрідним "суспільством у суспільстві", де діють, окрім загальноприйнятих законів, норм поведінки, свої норми і правила, права і свободи, обов'язки і відповідальність.
Громадські молодіжні організації є важливим чинником залучення молоді до участі у суспільних процесах, активізації її діяльності щодо вирішення своїх
соціально-політичних проблем, її становлення як головного провідника соціальних

перетворень, економічного розвитку та технічного прогресу в країні. Саме вони
беруть найактивнішу участь у формуванні національної та політичної самосвідомості молодих людей.

^ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Література:

  1. Головатий М. «Молодіжна політика в Україні: проблема оновлення». – К., 1993. – С.43-44;

  2. Головатый Н.Ф. Соціологія молодежи: Курс лекций. – К., 1999;

  3. Український інститут соціальних досліджень «Молодь України у дзеркалі соціології» Київ. 2001;

  4. Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій. – Львів: Кальварія, 2003.


Інтернет-ресурси:

http://www.un.org.ua/ua/information-centre/news/1233

http://uk.wikipedia.org

www.vkontakte.ru

http://k-m.in.ua/

http://km777.org/

Додаток А


Максим Зоря – засновник молодіжного руху «Креативна Молодь»

^

Додаток Б




Карта розміщення руху «Креативна Молодь» в Україні



Додаток В

Флешмоби:




«Завмри»



«Піжами»



«Креативна реклама»
^

Додаток Д

Для України встановлено такі національні Цілі розвитку (для виконання протягом 2000-2015 років):

  1. Подолання бідності;

  2. Забезпечення якісної освіти впродовж життя;

  3. Забезпечення сталого розвитку довкілля;

  4. ^

    Поліпшення здоров’я матерів та зменшення дитячої смертності;

  5. Обмеження поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу, а також започаткування тенденції до скорочення їхніх масштабів;

  6. ^

    Забезпечення гендерної рівності та розширення прав жінок.

^

Додаток Ж

Благодійні заходи:





«Пам’ятай»



«Чисте повітря»




«Архітектурна доступність для інвалідів»




Додаток З

Заходи «Креативної Молоді» в Хмельницькому





«Хелловін»


«День студента»


Схожі:

Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconМоніторинг екологічної ситуації в середній течії р. Дніпро підорінаЛ.І....
ПідорінаЛ.І. вчитель географії, вчитель-методист,науковий кореспондент Інституту педагогіки напн україни, Кременчуцька зош I-III...
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconІ. відділення Історії та географії Секція археології
За результатами ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського територіального...
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconПрограма виховної роботи з учнями 1-4 класів Моргачова Людмила Дмитрівна,...
Крім того, традиційними стали телепередачі та статті в пресі, що очорнюють нашу історію та людей, які були учасниками тих чи інших...
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconНавчально-науковий інститут права та психології
Ольга Володимирівна – професор кафедри цивільно-правових дисциплін нніпп навс, кандидат юридичних наук, доцент
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconІсторіографія всесвітньої історії
Я-79 Історіографія всесвітньої історії: навчально-методичний посібник для студентів Інституту історії, етнології та правознавства...
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconКраткий словарь по социологии/Под общ ред. Гвишиани Д. М. М.,1989....
Структура соціального знання: теоретична соціологія; прикладна соціологія; емпіричні соціологічні дослідження. Функції соціології....
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconЗатверджую
Розробник: Василенко Ольга Миколаївна, доцент кафедри соціальної педагогіки, кандидат педагогічних наук, доцент
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко icon1. 1 Чому в усіх узагальнюючих працях, присвячених історії української...
Чому в усіх узагальнюючих працях, присвячених історії української філософії, автори їх писали про історію філософа «в», «на «Україні,...
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко icon№4 з дисципліни "Екологія" Роботу виконала студентка групи Ез 212...
На сучасному етапі розвитку цивілізації надзвичайно гостро постають проблеми добування І використання корисних копалин
Молодіжний рух «Креативної Молоді» в Україні Роботу виконала: Окарська Ольга Григорівна Науковий керівник: вчитель історії та правознавства першої кваліфікаційної категорії Ястремська Аліна Миколаївна Територіальне відділення: філософії та суспільствознавства Секція: соціологія Навчально-виховний ко iconПитання до іспиту з «історії філософії»
Проблема розмежування «класичної» та «некласичної» філософій. Поняття «континентальної» й «аналітичної філософії», «метафізики» та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка