Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму




Скачати 30.71 Kb.
НазваЗміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму
Дата конвертації25.06.2013
Розмір30.71 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Історія > Документы
ЗМІСТ

ВСТУП...................................................................................3Розділ 1. Теоретичні засади гуманізму...................................6

    1. Психологічна суть гуманізму у вихованні особистості..........................................................6

    2. Становлення та розвиток гуманістичних ідей в історії вітчизняної педагогіки............................11

Розділ 2. В.О.Сухомлинський – гідний спадкоємець гуманістичної традиції.........................................................17

2.1. Гуманістична сутність дидактики В.О.Сухомлинського..............................................................17

2.2. В.О. Сухомлинський і гуманістична педагогіка української народної школи...................................................22

.....2.3 Гуманістичні ідеї духовності в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського..............................................................26

ВИСНОВКИ..........................................................................30

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..................................33

^ ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Кожна історична доба формує певні світоглядні орієнтири та уявлення про природу і світ, роль і сутність людини в ньому, її ставлення до самої себе та навколишніх. Пошук шляхів до цілісного, гармонійного світу та людського буття не може не зачіпати проблем освіти й виховання. Сьогодні не тільки педагогічні, а й глобальні проблеми (демографічні, економічні кризи, криза урбанізації, екологічні катастрофи, загострення міжнаціональних суперечностей і конфліктів, криза культури та моралі тощо) зумовлюють відродження гуманістичних ідей у суспільстві.

Проблема гуманізації посідає чільне місце у відродженні й подальшому розвитку національної системи освіти. Вирішення цієї проблеми без ґрунтовного знання історії гуманістичної педагогіки немислиме.

Багато вчителів у своїй практиці зіштовхуються з проблемою гуманізації педагогічного процесу. Гуманізм – це система поглядів, що визначає цінність людини як особистості, її право на волю, щастя, розвиток і прояв усіх здібностей. Це система, яка вважає благо людини критерієм оцінки соціальних явищ, а принципи рівності, справедливості, людяності – бажаною нормою відносин у суспільстві. Безцінним посібником для них є праці педагога-новатора Василя Олександровича Сухомлинського.

Педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського збагатила наукову педагогіку й шкільну практику ідеями, зміст яких розкривався пере нами не відразу. Серед них ідея гуманістичного навчання та виховання.

До її висвітлення зверталося чимало дослідників (Н.Калініченко, М.Антонець, Г.Алексевич, М.Боришевський, Ж.Омельченко, Л,Бондарев та ін.). Більшість із них гуманізм педагогічної спадщини видатного педагога висвітлює як загальний принцип його системи.

Видатний педагог писав: «Світ вступає у вік Людини». Перефразовуючи цю його думку, можна впевнено сказати: відроджувана школа і педагогіка вступають у вік Сухомлинського. І в такому твердженні немає перебільшення, оскільки до такого висновку вже давно дійшли зарубіжні дослідники творчої спадщини українського гуманіста. Приміром, німецький професор В.Іфферт вважає, що В.О.Сухомлинський був первісником педагогіки добра і людяності. «Подвижником гуманістичної педагогіки» називав В.О.Сухомлинського московський учений М.Богуславський, справедливо констатуючи, що «в ньому зосередилися контрапункти, вузлові точки світового педагогічного процесу XX ст.», а його морально-інтелектуальна спадщина відображає «провідні тенденції розвитку педагогічного процесу майбутнього» [7].

Як згадує дружина видатного педагога Г.І.Сухомлинська: «Василь Олександрович був різним: добрим, ласкавим, уважним, турботливим, чуйним, гнівним, суворим, але ніколи не був байдужим» [22, с.30]. Це підтверджує уся його науково-педагогічна діяльність. Доля відвела йому неповних п’ятдесят два роки життя, але скільки зроблено цією людиною-велетом: понад 40 книжок і брошур, більш ніж 600 статей, не одна тисяча художніх творів-мініатюр для дітей і дорослих. Творча спадщина великого гуманіста є невичерпним джерелом для сучасних поколінь педагогів.

Особлива заслуга В.О.Сухомлинського полягає в тому, що він одним з перших вітчизняних педагогів вдало об'єднав ідею всебічного розвитку особистості з ідеєю гармонійного розвитку суспільства. Він постійно наголошував – навчально-виховний процес покликаний зберегти функціональну єдність, якою природа наділила кожного з нас: душу, дух, тіло.

Значення творчої спадщини всесвітньо відомого вчителя В.О.Сухомлинського в контексті цих проблем і буде розглянуто у курсовій роботі.

Об’єкт дослідження – педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського...............................

Схожі:

Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconЗміст вступ розділ теоретичні засади дослідження особливостей мови...
Розділ теоретичні засади дослідження особливостей мови наукового стилю сучасної української мови
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconЗміст : Вступ Розділ I. Загальні засади прокурорського нагляду за...
Сутність нагляду, його завдання І значення в механізмі забезпечення конституційних прав І свобод людини
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconЗміст вступ розділ теоретичні аспекти вивчення тропеїчних засобів у художній літературі
Розділ теоретичні аспекти вивчення тропеїчних засобів у художній літературі
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconЗміст вступ 3 розділ І загальна характеристика українського конституціоналізму
Розділ ІІ основні етапи становлення українського конституціоналізму до здобуття незалежності україни 32
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconВступ Розділ Теоретико-правові засади діяльності спеціалізованих прокуратур в Україні
Розділ Теоретико-правові засади діяльності спеціалізованих прокуратур в Україні
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconКиївський національний університет імені Т. Шевченка Інститут філології...
Розділ I. Теоретичні засади вивчення трагедії в. Шекспіра,,макбет’’ у науковій літературі
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму icon1. Теоретичні засади організації фінансово – економічної діяльності
Фінансово-економічна діяльність підприємств Тема Теоретичні засади організації фінансово – економічної діяльності
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconЗміст Вступ Розділ 1 Характеристика, аналіз пасивів підприємства
Аналіз ефективності фінансово-економічної діяльності підприємства
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconУправління платоспроможністю підприємства
Розділ Теоретичні засади управління платоспроможністю підприємства
Зміст вступ розділ Теоретичні засади гуманізму iconЗміст вступ розділ назви грошових одиниць як чинник історичної пам’яті
Лексика кожної мови складається в процесі її тривалого історичного розвитку. Тобто українська лексика, як І мова в цілому, тісно...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка