Туристичні ресурси та їх складові




Скачати 44.18 Kb.
НазваТуристичні ресурси та їх складові
Дата конвертації28.02.2014
Розмір44.18 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Географія > Документы
Туристичні ресурси та їх складові

Згідно Закону України «Про туризм», туристичні ресурси – це сукупність природно-кліматичних, оздоровчих, історико-культурних, пізнавальних та соціально-побутових ресурсів відповідної території, які задовольняють різноманітні потреби туриста.

У «Туристському термінологічному словнику» наведене таке трактування туристичних ресурсів: «Ресурси туристські - природні, історичні, соціально-культурні об'єкти, з об'єктами туристичного показу включно, а також інші об'єкти, здатні задовольняти духовні потреби туристів, сприяти відновленню та розвитку їх фізичних сил. Ресурси туристичні є доступними для ознайомлення і використання незалежно від форми власності, якщо до того немає законодавчо накладених обмежень. Природні та антропогенні геосистеми, тіла та явища природи, артефакти, які мають комфортні властивості і споживчу вартість для рекреаційної діяльності і можуть бути використані для організації відпочинку та оздоровлення певного контингенту людей в певний фіксований час за допомогою технології та наявних матеріальних можливостей.». Таким чином, трактування поняття «туристичні ресурси» достатньо широке, а номенклатура туристичних ресурсів практично безмежна. Туристичні ресурси - це ті об'єкти природи; історії, культури, поточні події, явища, які можуть бути використані при створенні та реалізації туристичного продукту. Туристичні ресурси - це частина туристсько-рекреаційного потенціалу певної території, яка включена до складу туристичного продукту і підлягає реалізації з туристичною метою. Туристичні ресурси є почасти мотиваційною підставою для вибору певного турпродукту (за видом, напрямком, сезоном та іншими ознаками). Поняття «туристичні ресурси» і «рекреаційні ресурси» використовуються як синоніми, оскільки туризм є мобільною формою рекреаційної діяльності. Саме наявність та територіальна локалізація перш за все природних та культурно-історичних ресурсів визначає туристсько-рекреаційну спеціалізацію певних територій.

Туристична діяльність на певній території розвивається на основі тих ресурсів, які існують чи можуть бути задіяні або створені в країні. Розрізняють наявні ресурси, що вже використовуються в туристичній діяльності, та потенційні (туристсько-рекреаційний потенціал), які можуть бути задіяні за певних умов (реставрація, реконструкція, розвиток транспортної, туристичної інфраструктури тощо). Потенційні ресурси надають можливості для нарощування пропозиції, створення нового турпродукту, є основою як інтенсивного, так і екстенсивного розвитку туризму шляхом залучення до туристичної діяльності нових територій задля інтенсифікації внутрішнього та іноземного туризму.

Структура туристичних ресурсів достатньо добре розроблена і представлена в літературі (наприклад, праці Ананьєва М.А., Бейдика О.О., Гезгали Я, Зачиняєва Н.П., Квартальнова В.О., Крачила М.П., Любіцевої О.О., Мироненка М.С., Пірожника І.І., Поповича С.І., Твердохлєбова І.Т., Фальковича Н.С. та багатьох інших).

^ Характеристиками туристичних ресурсів є наступні:

1) об'єм запасів (дебіт мінеральних вод; площа цінних рекреаційних територій; екскурсійний потенціал (у годинах) туристських центрів), необхідний для визначення потенційної місткості ТРС, рівня освоєності, оптимізації навантажень;

2) площа розповсюдження ресурсів (розміри водоносних горизонтів, пляжів; лісистість, обводнення території; межі стійкого снігового покриву), що дозволяє визначити потенційні рекреаційні угіддя, встановити межі санітарної охорони;

3) період можливої експлуатації (тривалість сприятливого кліматичного періоду, купального сезону, залягання стійкого сніжного покриву), що визначає сезонність туризму, ритмічність туристських потоків;

4) територіальна нерухомість більшості видів ресурсів, що обумовлює тяжіння туристичної інфраструктури і потоків до місць їх концентрації;

5) порівняно низька капіталоємність і невисока вартість експлуатаційних витрат, що дозволяє достатньо швидко створювати інфраструктуру і одержувати соціальний і економічний ефекти, а також самодіяльно використовувати окремі види ресурсів;

6) можливість багаторазового використання при дотриманні норм раціонального природокористування і проведенні необхідних заходів щодо рекультивації і благоустрою.

Основою використання туристських ресурсів і туристських об’єктів для цілей туризму є туристський інтерес і туристське враження.

Туристський інтерес – перспектива одержання туристом об’єктивної інформації, позитивних емоцій й/або потенційна можливість задоволення його потреби в конкретній, апріорі частково відомій, туристській послузі (роботі), туристському товарі й туристському продукті, заснованих на певному комплексі туристських ресурсів, що виступають у вигляді об’єктів туристського інтересу.

Об’єкти туристського інтересу – визначні пам’ятки, природні об’єкти й природно-кліматичні зони, соціокультурні об’єкти показу й інші, здатні задовольнити потреби туриста в процесі здійснення туристської поїздки або подорожі й споживанні туристських послуг й/або туристського продукту й/або тури, адекватно прямим або супутнім цілям тура.

Основними характеристиками об’єктів туристичного інтересу є:

  • Привабливість (атракція) для туристів;

  • Пізнавальна цінність (зв'язок об’єкта з конкретним історичним суб’єктом і творчістю відомих людей, естетичні достоїнства);

  • Рекреаційна цінність (можливість використання об’єкта для організації відпочинку й оздоровлення туристів);

  • Популярність (популярність серед туристів);

  • Незвичайність (екзотичність);

  • Виразність (взаємодія об’єкта з навколишнім середовищем, будинками, спорудженнями, природою);

  • Збереженість (стан об’єкта, його підготовленість до прийому туристів);

  • Місце розташування (відстань до об’єкта, зручність під’їзду до нього, придатність дороги до пересування автотранспорту, природна обстановка, що визначає об’єкт).

Туристське враження – комплекс емоцій .у загальному випадку позитивних, і духовного й фізичного стану туристів, що виникає або досягнутий ним у результаті споживання туристичних послуг (робіт0, придбання туристських товарів, споживання туристського продукту.

Туристське враження виникає при здійсненні екскурсії, відвідання гарних природних ландшафтів, відвідування атракціонів, ресторанів, проживання в готелях й ін. туристське враження про туристичні ресурси й тур в цілому складається з багатьох компонентів. Оскільки туризм, в основній своїй спрямованості, призначений для задоволення потреби людини у відпочинку й розвазі, то людина, що купує туристські послуги, природно планує або має на увазі одержання позитивних емоцій у процесі пізнання, оздоровлення, здійснення пригод й ін.

Схожі:

Туристичні ресурси та їх складові iconПоняття туристичні ресурси?
Роль історіко – культурних туристичних ресурсів в організації туристичного підприємства?
Туристичні ресурси та їх складові iconБарановский М. И. Комплексы отдыха и туризма
Поняття про туристичні І рекреаційні ресурси. Класифікація туристичних ресурсів регіону
Туристичні ресурси та їх складові icon«Туристичні ресурси Норвегії»
Актуальність теми. Туризм – сфера людської діяльності, пов’язана з подорожами та мандрівками людей, що виконує ряд функцій політичного,...
Туристичні ресурси та їх складові iconПлан лекції Мінеральні ресурси Світового океану. Енергетичні ресурси Світового океану
У широкому розумінні природні ресурси Світового океану – це природні речовини, елементи І види енергії, що добуваються безпосередньо...
Туристичні ресурси та їх складові iconПитання з Економічної теорії
Економічні ресурси, їх особливості та види. Ресурси І потреби. Альтернативність використання ресурсів. Проблема економічного вибору...
Туристичні ресурси та їх складові iconРинок природних ресурсів І рента •Природні ресурси як чинник виробництва...
Природні ресурси як чинник виробництва та його особливості. •Природні ресурси як об’єкт купівлі-продажу. Ринок оренди землі І його...
Туристичні ресурси та їх складові iconОсновні заходи охорони рослинного світу
Природні рослинні ресурси за своєю екологічною, господарською, науковою, оздоровчою, рекреаційною цінністю та іншими ознаками поділяються...
Туристичні ресурси та їх складові icon3. дсту. Послуги туристичні. Знакування туристичних шляхів (проект)
Щур Ю. В., Дмитрук О. Ю. Спортивно-оздоровчий туризм. Київ: Алтерпрес, 2003. – 232с
Туристичні ресурси та їх складові iconТуристичні мандри в українську венецію
В кінці вересня для кращих учнів нашої школи Кілійської зош №6 була організована екскурсія до міста Вилкове
Туристичні ресурси та їх складові iconНаціональний стандарт україни послуги туристичні
Цей стандарт поширюється на засоби розміщування, призначені для проживання туристів (далі за текстом — засоби розміщування)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка