24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти




Скачати 21.54 Kb.
Назва24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти
Дата конвертації11.02.2014
Розмір21.54 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Географія > Документы
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти

Однією з основних категорій ринкового господарства є споживчий попит. Теорія споживчого попиту в класичному варіанті включає дослідження попиту як невід'ємного елемента ринку, його чинників (цінових і нецінових), еластичності попиту за ціною та прибутком, перехресної еластичності, коефіцієнтів еластичності, закону попиту й винятків потім із нього (ефект Гіффена). Розрізняють дійсний (реально пропонований попит на товари та послуги), реалізований (це частина дійсного попиту, яка реалізована на ринку в куплених товарах і послугах) і незадоволений попит (це нереалізована частина дійсного попиту через відсутність потрібних товарів чи невідповідності їх асортименту і забезпечення якості вимогам покупців). Незадоволений попит набуває різноманітні форми: прихований, явний, поточний, мобільний та нагромаджений. Розрізняють ендогенний і екзогенний попит. Ендогенний (внутрішній) попит утворюється з допомогою внутрішніх джерел, що у національної економіці. Екзогенний попит – зовнішній, викликаний втручанням сил позаринкового характеру (держава, міжнародниі організації).

Зовнішні сіткові ефекти.

Зовнішні ефекти (екстерналії) - це вплив дій економічних суб'єктів (або їх агентів), що беруть участь у даній угоді, на третіх осіб (які не беруть участі в даній угоді). Таким чином, екстерналії не знаходять відображення в ринковий механізм ціноутворення і, отже, призводять до зниження ефективності його роботи і до неоптимального розміщення благ в економіці.

Негативні зовнішні ефекти (негативні екстерналії) є негативними впливами, беруть участь в операції економічних суб'єктів на третіх осіб. Фактично це означає не виявлене в даній угоді використання певних ресурсів без відповідної їх оплати (приклад таких неявно використовуваних ресурсів - право на незабруднене навколишнє середовище: чисте повітря, чисту воду і т.д.). Це веде до виникнення зовнішніх для даної операції витрат виробництва даної продукції.

Позитивні зовнішні ефекти (позитивні екстерналії) є позитивними впливами, беруть участь в операції економічних агентів на третіх осіб. Фактично вони означають невиявлене в даній угоді виробництво певного блага без відповідної його оплати. Це призводить до виникнення зовнішньої для даної угоди вигоди при виробництві та споживання даного товару.

Таким чином, як перевиробництво благ з негативними зовнішніми ефектами, так і недовиробництво благ з позитивними екстерналіями виявляють збої в роботі ринкового механізму і призводять до зниження ефективності економіки і втрат «мертвого вантажу». У цьому сенсі між позитивними і негативними зовнішніми ефектами немає відмінностей - і ті, й інші негативно впливають на економіку, не кажучи про численні позаекономічних негативні наслідки зовнішніх ефектів, наприклад екологічні.

Виникнення екстерналій вказує на недоліки у роботі ринкового механізму, нерідко пов'язані просто з відсутністю певних ринків, що призводить до фактично безоплатного використання деяких специфічних ресурсів і неоплачуваного виробництва певних благ. Це призводить, наприклад, до надмірного забруднення навколишнього середовища при виробництві мінеральних добрив.

Схожі:

24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconПлан. Специфіка аналізу попиту на інновації та мотивації суб’єктів...
Основні підходи до створення й стимулювання попиту на інновації та особливості застосування цих підходів
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconПлан. Суть попиту та його детермінанти. Закон попиту І крива попиту....
Ціна у ринковій економіці: суть, види та функції. Вплив держави на ціноутворення
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconТема дисципліни
Тема самостійної роботи: Напрями діяльності юридичної служби в організаціях, об’єднаннях та на підприємствах споживчої кооперації....
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconЗакон попиту величина (об'єм) попиту зменшується у міру збільшення...
Попит відображає, з одного боку, потребу покупця в деяких товарах або послугах, бажання придбати ці товари або послуги в певній кількості...
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconАналіз попиту та пропозиції. Ринкова рівновага
Величина попиту змінюється унаслідок змі­ни ціни обернено, тоді як величина пропозиції
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconФункціональні аспекти проектного аналізу лекція 6
Отже, проектування попиту є обов’язковим елементом для всіх аспектів оцінки проекту. Точність економічного, технічного та фінансового...
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти icon1 Всесвітньо відомі історики, філософи, економісти, письменники,...
Так, політична економія називає закон вартості, закон попиту І пропозиції, закон грошового обігу, закон концентрації виробництва...
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconЗведений кошторисний розрахунок у сумі тис грн
Зовнішні мережі та споруди водопостачання, каналізації, теплопостачання та газопостачання
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconСклад та структура інформаційного споживчого ринку
Диференціація споживчих вимог є базою сегментації ринку. Під сегментацією ринку розуміють поділ ринку на окремі частини (сегменти)...
24. Особливості споживчого попиту. Зовнішні сіткові ефекти iconЛекція: «Медичні та соціальні проблеми вживання психоактивних речовин»
Пар, їх токсичні ефекти з метою розробки адекватних методів діагностики, лікування І профілактики обумовлених ними захворювань
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка