9. бюджетний контроль




Скачати 40.12 Kb.
Назва9. бюджетний контроль
Дата конвертації30.08.2013
Розмір40.12 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Економіка > Документы

ТЕМА 8.

УПРАВЛІННЯ БЮДЖЕТНОЮ СИСТЕМОЮ УКРАЇНИ

Систему управління бюджетом можна представити як комбінацію двох елементів і сукупності органів управління та етапів і методів управлінської діяльності у бюджетному процесі.

Можна виділити три групи органів управління бюджетом. До першої групи відносяться органи законодавчої та виконавчої влади.

Оскільки державний бюджет як основний фінансовий план держави затверджується у вигляді Закону, то Верховна Рада виступає провідним органом в управлінні бюджетом. Місцеві бюджети затверджуються на сесіях місцевих Рад народних депутатів. Органи виконавчої влади (Кабінет Міністрів, державні адміністрації, виконавчі комітети) забезпечують підготовку проекту відповідного бюджету.

Управління бюджетом є комплексним процесом. Суспільство використовує бюджетний механізм як інструмент управління економікою та сферою соціально-культурного розвитку держави. Об'єктом відповідно до цих ланок держава утворила органи, які входять до другої групи управління бюджетом, а саме: Міністерство фінансів, Державне казначейство, Державну податкову адміністрацію, Державну контрольно-ревізійну службу та їхні органи на місцях, органи управління позабюджетними фондами. За допомогою цих органів держава здійснює реалізацію бюджетної політики. Поєднання вказаних двох аспектів управління бюджетною системою означає, що виступаючи об'єктом управління, бюджетні показники використовуються як важелі у системі управління економікою. Кожен з органів управління забезпечує керівництво окремим напрямком бюджетної діяльності.

Третю групу управління бюджетним процесом складають органи не фінансового профілю, а саме Митний комітет та його підрозділи; органи Міністерства внутрішніх справ; органи юстиції та нотаріальні контори; органи державної інспекції контролю за цінами. Ці органи пов'язані з бюджетною системою по лінії формуванню доходів, оскільки їм надано право нарахувати і стягувати певні платежі (мито, державне мито) і штрафні санкції (штрафи за порушення митних правил, за порушення екологічного законодавства, користування водними, лісовими та іншими природними ресурсами, законодавства в сфері ціноутворення). До цієї ж групи управління бюджетним процесом відносяться також галузеві міністерства та відомства, підприємства, організації, установи, керівники яких наділені функціями розпорядників коштів, тобто отримують грошові кошти з бюджету і здійснюють фінансування підвідомчих підприємств, організацій, установ та інших структур і несуть відповідальність за їх цільове використання.

Залежно від ролі, місця, функцій та обсягів діяльності органи державного управління бюджетною системою поділяються на такі групи:

- загальнодержавні органи управління;

- органи оперативного управління бюджетною та податковою діяльністю. Робота цих органів взаємопов'язана і спрямована на реалізацію засад бюджетної політики України.

^ ТЕМА 9. БЮДЖЕТНИЙ КОНТРОЛЬ

Бюджетний контроль в Україні класифікується за різним ознаками і, як економічний процес, включає складові елементи. За видами бюджетний контроль поділяється на державний, муніципальний та громадський.

Державний бюджетний контроль здійснюється державними органами і включає загальнодержавний і відомчий контроль.

Загальнодержавний бюджетний контроль проводиться органами державної влади, державного управління, фінансовим апаратом держави та міжгалузевими органами управління.

Верховна Рада України як найвищий орган законодавчої влади України, контролює за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу.

До повноважень Рахункової палати належить здійснення контролю за: використання коштів Державного бюджету України відповідно до Закону про Державний бюджет України на поточний рік.

Кабінет міністрів України забезпечує контроль за використанням коштів Державного бюджету України головними розпорядниками, а також за відповідністю бюджетному законодавству України показників затверджених бюджетів, бюджетного розпису та кошторисів бюджетних установ.

До фінансового апарату держави відносяться: Міністерство фінансів України, Державне казначейство України, Головне контрольно-ревізійне управління України, Державна податкова адміністрація. Міністерство фінансів України здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу як стосовно державного так і місцевих бюджетів. Органи Державної контрольно-ревізійної служби України здійснюють контроль за цільовим та ефективним використанням коштів Державного та місцевих бюджетів України. Державна податкова служба України контролює дотримання законодавства про податки, правильність визначення, повноту і своєчасність внесення до бюджету податків та інших платежів передбачених податковим законодавством.

Предметом бюджетного контролю є грошові відносини пов'язані з поступленням доходів до бюджету та використанням бюджетних коштів у якості видатків.

Один із видів бюджетного контролю є відомчий контроль, який включає внутрішньо системний та внутрішньогосподарський контроль.

За формами бюджетний контроль залежно від періодичності його здійснення поділяється на попередній, поточний і заключний.

За інформаційним забезпеченням розрізняють документальний та фактичний контроль.

Виходячи з характеристики особливостей бюджетного контролю можна зробити висновок, що бюджетний контроль є об'єктивно зумовленою складовою процесу економічної діяльності та однією з функцій управління бюджетною системою.

Бюджетний контроль є останньою, заключною підсистемою бюджетного механізму. Він дає можливість встановити наскільки ефективно, раціонально, законно використовувалися бюджетні кошти, чи були задіяні всі резерви стосовне наповнення дохідної частини бюджетів.

Будучи заключною підсистемою бюджетного механізму, бюджетний контроль обслуговує всі етапи бюджетного процесу, що надає йому універсальний характер управлінської діяльності.




Схожі:

9. бюджетний контроль iconТема: Предмет фінансової науки. Фінансові категорії (4 год.)
Фронтальний контроль (оперативний письмовий контроль,схематичний контроль, бліц-опитування тощо)
9. бюджетний контроль iconПлан Сутність І роль бюджету в економній системі країни Бюджетна...
Ключові терміни: бюджет, бюджетна система, бюджетний устрій, принципи бюджетної системи, бюджетна політика, етапи бюджетного процесу,...
9. бюджетний контроль iconКонспект лекцій з дисципліни: «Контроль І ревізія» для студентів...
Лекція фінансово-господарський контроль І його роль у системі управління підприємством
9. бюджетний контроль iconГромадської організації "міський рух на захист прав громадян "Народний Контроль"
Народний Контроль (надалі – Організація) створена за рішенням установчих зборів засновників Організації у відповідності до Конституції...
9. бюджетний контроль iconЗаняття: “Контроль маркетингу”. Необхідно зазначити, що контроль...
Тема заняття: “Контроль маркетингу”. Необхідно зазначити, що контроль – є однією із базових функцій маркетингу, що тісно взаємопов’язаний...
9. бюджетний контроль iconСемінар фінансова діяльність І фінансове право. Правові основи фінансового...

9. бюджетний контроль iconПоняття, зміст та стадії бюджетного процесу
...
9. бюджетний контроль iconБюджетний процес в Україні та його удосконалення (Сікорська М.)
Організація роботи органів державного казначейства з касового виконання державного бюджету за видатками
9. бюджетний контроль icon5. бюджетне право І бюджетний устрій україни
...
9. бюджетний контроль iconПлан бюджетний процес в Україні, його суть, особливості та етапи...
Бюджетні призначення в разі несвоєчасного прийняття закону про Державний бюджет України
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка