Книга для батьків




НазваКнига для батьків
Сторінка1/17
Дата конвертації19.06.2013
Розмір2.56 Mb.
ТипКнига
skaz.com.ua > Культура > Книга
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   17


1. Визначте особливості СПД А.С.Макаренка та В.М. Сороки-Росинського.

Гол.етапи пед.. д-ті Макаренка:

Учитель початкових класів

  • Полтавський учительський інститут

  • Колонія ім.. Горького

  • Курязька колонія

  • Комуна ім.. Дзержинського

  • «Пед. Поема»

  • Книга для батьків

  • Орден Трудового Червоного Прапора

Пед. Ідеї Макаренка:

  • Вих-ня в колективі і через колектив

  • Принципи паралельної дії

  • Система перспективних ліній

  • Традиції

  • Гуманізм

  • Естетичне вих-ня

  • Вих-ня в праці

  • Гра

  • Спільна вих. Робота сім ї і школи

  • Вирішальна роль педагога фізичне вих-ня


Теоретически обосновал и апробировал в практике оригинальную систему воспитания трудных подростков-сирот на основе развития их творческих способностей. Своих воспитанников С.-Р. относил к "супранормному-эндогенному типу", т.е. к одарённым натурам, но с отклонениями от нормы в результате специфич. развития и особого душевного и психич. склада. Для таких детей С.-Р. предлагал создавать уч.-воспитат. учреждения, осуществляющие гармоничное воспитание и спец. коррекцию психики подростков. Главным в воспитат.-уч. процессе он считал фундаментальную образоват. подготовку (10 уроков ежедневно) и самостоят, творческую деятельность воспитанников, способную "дать надлежащий выход той буйной беспокойной энергии, к-рой полны эти дети". Воплощение дет. чувств в активные действия позволяло лучше изучать личность и развивать индивидуальность учащихся. Широко использовал метод длительных игр: инсценировки, постановки; журналистское творчество; соревнования.

Опыт создания в ШКИД единого коллектива (школы-общины) педагогов и воспитанников - обогащавших друг друга индивидуальностей С.-Р. обобщил в работах (не опубл.) "Лекции по коллективной педагогике", "Учение о строении и развитии школьных коллективов", "Введение в коллективную педагогику". К осн. стадиям формирования коллектива он относил сборище, стадность, организованный самодеят. коллектив, стремящийся в совм. деятельности осуществлять общие цели. Анализируя проблему наказания в воспитании, С.-Р. пришёл к выводу о необходимости постепенного перехода от стадии развития коллектива, на к-рой преобладали принудительные меры воспитания, через формирование коллективной ответственности и выборности к высш. стадии - самодеятельности и самоорганизации воспитанников. Самовоспитанию С.-Р. всегда придавал большое значение, ещё в работе "Психология и самовоспитание" (1907) он ставил вопрос о создании спец. науки - автогогики, помогающей каждому человеку развивать свою индивидуальность. К работе в ШКИД стремился привлечь творчески работающих педагогов. Одним из первых стал изучать психологию педагогов и предложил своеобразную типологию "пород" учителей: теоретики, реалисты, утилитаристы, интуитивисты (артисты Исследовал проблемы создания рус. школы как нац. феномена. Осн. путями формирования нац. культуры и нац. самосознания считал семейное воспитание, опирающееся на религию, труд, нар. традиции, песенное и сказочное творчество, родительский авторитет. Гл. нравств. идея - народность воспитания, подготовка человека к самоотверженному служению высшим ценностям - Родине, благо народа. По мысли С.-Р., "воспитание превращается в долг каждого - и для воспитывающего и для воспитываемого, в нравственную обязанность перед народом, Родиной и Богом" (Пед. соч., 1991, с. 121). Он осуждал националистич. воспитание, проповедующее нетерпимость к др. нациям.
2. Проаналізуйте принципи СПД.

Принцип (основа, початок)-основні вихідні положення, що базуються на відносинах у галузі тієї д-ті, а також на її певних закономірностях.Безпалько виділяє 4 групи принципів:

  • Соц.- політичні ( принцип законності прав людини, принцип державного підходу до завдань що реалізуються в соціальній та СПД, принцип зв язку змісту і форми д-ті фахівця соц.. сфери з конкретними умовами життед-ті особистості);

  • Психолого – педагогічні (сприяння самореалізації дітей та молоді в усіх сферах їх життед-ті, принцип диференційованого та індивідуального підходу, принцип цілеспрямованності, принцип системності);

  • Організіційні ( пр. компетентності кадрів, пр.. інтеграції, пр.. контролю та перевірки);

  • Специфічні принципи СПД (визначають основні вимоги щодо надання соц.. послуг різним об єктпм СПД(пр.. гуманізму, пр.. незалежності, пр.. клієнтоцентризму, пр.. опори, пр.. конфіденційності, пр.. толерантності, пр.. максимізації)).

^ 3. Схарактерезуйте предмет, мету, завдання соц.. педагогіки та її основні категорії.

Предмет СП – соц. пед. Системи у яких відбуваться процеси становлення та розвитку людини як особистості.Мета СП – підсилення функцій заг. педагогіки,а через неї установлення освіти і виховання.Завдання СП :

  • Вивчення дії об активних і суб’єктивних факторів соц.. середовища, характеру їх впливу на формування особистості.

  • Дослідження закономірностей і перспектив СП взаємодії особистості і середовища.

  • Розробка механізмів регулювання і корекції відносин особистості і суспільства.

Основні категорії:Соц. педагог – фахівець, який організовує виховну роботу з дітьми, молоддю і дорослими в різних соціокультурних середовищах.Соціалізація – процес входження людини в суспільство, який супроводжуеться засвоєнням і відтворенням соц.. культ. норм , а також саморозвитком і самореалізаціею в суспільствіФактори соціалізації – умови, які впливають на розвиток людини.Соц. вих-ня – процесс виховання людини у суспільстві, який супрводжуеться формуванням в неї певних рис та якостей.Соц. адаптація – процесс і результат активного пристосування індивіда до умов нового соц.. середовища.Соціум – оточення в якому проходить формування людини.Соц. інститут _ форма організації спільної д-ті людей, що склалася історично.Соц занедбаність – не сформованість у дитини соц.. відчуттів, звичаїв, інтересів, уміньДевіація – відхилення від норм поведінки встановленої в суспільстві.

^ 4. Визначте функції СПД та дайте їх х-ку.

1 .Діагностично-прогностична. Визначення та вивчення ознак, які

характеризують стан розвитку (перш за все духовного) людини, групи,

мікросередовища та визначення можливих перспектив їх розвитку при

збереженні даної сукупності соціальних впливів;

2.Охоронно-захисна. Організація системи соціально-правових, моральних

заходів і гарантій, які забезпечують реалізацію та охорону законних прав

та інтересів клієнтів на життя, освіту, працю, дозвілля, свободу слова,

свободу одержання інформації, релігійну свободу, забезпечення права

лікувально-профілактичної допомоги тощо.


3. Організаційно-виховна. Програмування та реалізація діяльності всіх

соціальних інститутів щодо керівництва соціальним формуванням людини,

групи, суспільства. Організація системи соціального виховання

спрямованої на становлення, розвиток, реалізацію духовності, соціальної

активності, творчості людини, групи, общини;

4.Корекційно-реабілітаційна. Здійснення виховних заходів щодо

виправлення педагогічної занедбаності, асоціальної поведінки, негуманних

відносин на внутрішньоособовому, міжособовому та надособовому рівнях та

відновлення прав і свобод, соціальних зв'язків, "доброго імені" через

мобілізацію внутрішніх ресурсів, творчого потенціалу людини і зміни

ставлення до неї соціального оточення;

5.Інформаційно-методична. Кумуляція інформації про соціально-виховні

сили соціального середовища, організація і проведення педагогічних

досліджень, узагальнення і розповсюдження передового педагогічного

досвіду та іноваційних технологій соціального виховання, проведення

рекламних заходів щодо пропаганди соціально-педагогічних послуг.

^ 5 дайте порівняльну х-ку підготовки ф-ців в США та Німеччині
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   17

Схожі:

Книга для батьків iconВітаємо вас на сайті закарпатських батьків!
...
Книга для батьків iconРоальд Дал «Матильда»
«Матильда» — найпопулярніша книга Роальда Дала, одного з літературних батьків Джоан Ролінґ — авторки «Гаррі Поттера»
Книга для батьків iconА книга-читач-бібліотека; б книга-книжкова справа-читач; в книга-книгоопис-бібліографія
Бібліотечна діяльність здобула офіційне визнання на міжнародному рівні як професія у
Книга для батьків iconСтрахувальник
Один з батьків або законний опікун дитини, або третя особа за згодою батьків або законних опікунів
Книга для батьків iconІнструкція з безпеки дитини
Якщо дитина вміє говорити, вивчить із нею у першу чергу її повне П.І. Б., адресу проживання, місце роботи батьків, як дістатися додому...
Книга для батьків iconПлан. Юридичне розуміння сім’ї Шлюбні відносини у соціально-правовому...
Сімейний кодекс України (Відомості Верховної Ради України (ввр), 2002, n 21-22, )
Книга для батьків iconКнига перша
Ця книга – перший художній твір у незалежній Україні про героїчну історію Української
Книга для батьків iconУкраїнська народна педагогіка
Видання становить інтерес для всіх, хто цікавиться україн­ською народною педагогічною культурою, особливо для батьків, учителів,...
Книга для батьків iconУкраїнська народна педагогіка
Видання становить інтерес для всіх, хто цікавиться україн­ською народною педагогічною культурою, особливо для батьків, учителів,...
Книга для батьків iconКнига про Гайдамаччину ХХ століття
Книга є збіркою радіопередач авторського циклу Романа Коваля “Отамани Гайдамацького краю”, який в 2000 – 2001 роках прозвучав на...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка