Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору




Скачати 44.01 Kb.
НазваОрієнтовний алгоритм аналізу художнього твору
Дата конвертації19.06.2013
Розмір44.01 Kb.
ТипДокументы
skaz.com.ua > Культура > Документы

ОРІЄНТОВНИЙ АЛГОРИТМ АНАЛІЗУ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ


  1. АВТОР І ЧАС.

Час і художній контекст створення.

Стиль, наприямок, течія.

  1. НАЗВА, СЮЖЕТ, ОБ’ЄКТ ТА ХАРАКТЕР ВІДТВОРЕННЯ.

Аналіз назви. Співвідношення назви й зображення.

  1. ВИД ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА, ДО ЯКОГО ВІДНОСТЬСЯ ТВІР

Живопис, графіка , скульптура, архітектура.

  1. РІЗНОВИДИ

Станковий або монументальний живопис.

  1. ТЕХНІКА ТА МАТЕРІАЛИ..

Олія, темпера,фреска,вітраж і т.п. Акварель, гуаш. Основа (дерево,холст, метал)

  1. ЖАНР.

Портрет. Парадний, камерний і т.п. (Враховуючи – на повний зріст, поясний, голова, фас; профіль, напівпрофіль,три чверті; ракурс і т.п.)

Пейзаж (міський , маріна, ведута і т.п.)

Натюрморт.

Історичний та батальний.

Біблійний та міфологічний.

Анімалізм.

Побутовий жанр.

  1. ^ ХАРАКТЕР ТРАКТУВАННЯ МОТИВУ

Трактування мотиву (натуралістичне, реалістичне, умовне, продиктоване каноном). Яке завдання вирішує художник – точність відображення, пошуки виразності формальних характеристик і т.п. Ступінь умовності або натуралізму зображення. Тяжіє умовність до ідеалізації або до експресивного відтворення?

  1. ^ ХУДОЖНІЙ КОНТЕКСТ

У який художній простір (контекст) включено аналізований твір ( храм, міський ансамбль, садово-парковий ансамбль, інтер’єр і т.д.). Є частиною архітектурного або скульптурного ансамблю чи самостійний твір. Вплив інших видів мистецтва.

  1. ^ КОМПОЗИЦІЙІ ОСОБЛИВОСТІ ТВОРУ.

Ракурс: положення художника, глядача стосовно об’єкту. Точка зору та дистанція, на яку розрахований твір .

простір (кругла скульптура і скульптура, пов'язана з архітектурою; архітектурно-скульптурна форма, горельєф; рельєф; барельєф; мальовничий рельєф; контррельєфи)

Формат: горизонтальний, вертикальний, квадрат, тондо, овал і т.п. Обріз зображення й активність формату як засобу виразності. Пропорції.

Предметні плани: перший, середній, задній.

Лінія горизонту.

Опозиції верх – низ, ліве – праве, ближнє-далеке, симетрія-асиметрія, Співвіднесення мас: протиставлення, рівновага. Симетрія, асиметрія, рівновагна мас.

Характер просторової побудови – перспектива (лінійна (пряма), зворотня, аксонометрія, стереометрія і т.п. Лінійна перспектива: точка сходження, її розташування відносно флормату

Лінія, контур, силует. Лінії, контрасти, плями.

Деталізовано (або навпаки узагальнено) трактоване зображення.

Опозиції рух – спокій, динаміка – статика.

Особливості пластики скульптурного твору й композиційного рішення твору архітектурного.

Рівновага, статика та динаміка в композиції. Рух та його характер, напрямок.

Характер побудови простору (площинно, створено глибокий простір і т.п. За рахунок чого досягається просторова глибина (пропорції / розміри фігур, об’єм предметів, градації кольору).


  1. ^ СВІТЛО Й ОСВІТЛЕННЯ,

Світло, освітлення, джерело світла, контрастне чи дифузне освітлення.

Моделювання форми світлом. Характер світла (рівне, контрастне, ліпить об’єм і т.п.) ровный, нейтральный; контрастный, лепящий объем; мистический). Контраст, нюанс, сфумато.

Джерело/ напрямок світла (освітлення) Силуети фігур/об’єктів. Виразність силуету. Деталізація-узагальнення.

Тінь (власна,. падаюча і т.п.). Світловий рефлекс.

Світловий тон. Світлі та темні тони(більша та меньша світлота тону).

Світлотінь, сфумато.

Повітряна перспектива. Світле – темне. Розтяжки світлового тону.

Використання ефектів освітлення в архітектурі й скульптурі



  1. КОЛІР.

Хроматичні та ахроматичні кольори.

Основні (прості) та допровнюючі.

Власний колір предмету і т.п. Оптично достовірний або експресивний колір. Локальні тони та тональний колорит

Моделювпання форми кольором, кольоровий рефлекс, кольоровий контраст й нюанс.

Тон: насиченість і т.п.. розтяжки світлового тону, техніки, прийоми (лісирування, розбілювання і т.п.)

Колорит (підпорядкований малюнку й об’єму або є ключовим засобом виразності .

Межі кольорових плям,їх спів падіння з границями об’ємів та предметів. Великі маси/деталізація, мазокю

Домінують теплі/холодні тони. Тіні (глухо чи прозоро, колір тіні).

Чи можливо виділити ритмічні повтори у використанні певного кольору. Чи є домінуючий колір/сполучення кольорів.

Роль кольору в скульптурі. Колір матеріалу / кольорова скульптура. Взаємодія кольору та об’єму.


  1. ФАКТУРА

Фактура живописної поверхні – гладка, пастозна,рель’єфна. ,

Криючі (корпусні) й прозорі фарби, розбілювання та лісирування.

Фактура письма (експресивна, корпусний, фактурний мазок та «м’яка», гладкий мазок.


  1. ЗАКЛЮЧЕННЯ.

Узагальнити всі згадані вище засоби виразності в їх синтетичній єдності й у зв’язку з задумом художника, що власне й дозволило автору втілити в матеріалі початковий задум й створити неповторний художній образ.
В живописі варто бачити не «вікно в світ», а площину, на якій живописними засобами може бути створена ілюзія простору.

«Живопис - це мистецтво площині і однієї точки зору, де простір і обсяг існують тільки в ілюзії. Ця площина є головною "умовністю" живопису, і головна складність для маляра полягає не в тому, щоб подолати цю умовність (подолання її означає відмову від мистецтва - згадаємо птахів, клювати виноград Зевксіс), а в тому, щоб витримати її, так би мовити, в одному ключі або, висловлюючись інакше, на однаковій відстані від дійсності. Справа в тому, що про цю умовності, це обмеження живопису глядач часто забуває. Глядач забуває, що живопис двовимірний, і піддається цілком його ілюзії, або ж розглядає площину як неминуче зло, яке треба ігнорувати. Насправді площина і поверхня картини - настільки ж важливі елементи художнього впливу, як і створені на ній образи. Справа в тому, що кожна картина виконує дві функції - образотворчу і експресивно-декоративну. Мова живописця цілком зрозумілий лише тому, хто усвідомлює декоративно-ритмічні функції площині картини» (Б.Р.Віппер)).
«Як розділити єдиний організм на частини? Можна скористатися традиційним набором дій: провести діагональні осі для визначення геометричного центру картини, виділити світлі і темні місця, холодні і теплі тони, визначити смисловий центр композиції, при необхідності вказати композиційні осі і т. д. Тоді легше встановити формальну структуру зображення».


Схожі:

Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору iconТема. Фонографічний рівень аналізу художнього тексту
Кочан І. М. Лінгвістичний аналіз тексту: Навч посіб. 2-ге вид., перероб. І доп. К.: Знання, 2008. С. 132 166
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору iconСловник основних термінів
Автор особа, що зазначена як автор на примірнику обнародуваного твору, на рукописі або оригіналі мистецького твору; особа, що створила...
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору icon1. Предмет, об’єкти, зміст І завдання економічного аналізу Аналіз...
Розгляд питань доцільно розпочати із з’ясування змісту аналізу як абстрактно-логічного методу пізнання явищ, процесів як у природі,...
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору iconМетодичні рекомендації та плани семінарських занять під час підготовки...
Вимоги до читацького щоденника: читацький щоденник заповнюється від руки. В щоденнику вказується ім’я автора, назва твору, П.І. Б....
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору icon1. Алгоритм аналізу економічного ризику Крок1-аналіз та діагностика...
Крок1-аналіз та діагностика економічної (управлінської) ситуації, пов’язаної з певним об’єктом(проектом) І обтяженої ризиком. Визначення...
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору iconЧастина І. Основи теорії економічного аналізу 7
Розділ Інформаційна база аналізу та використання персональних комп’ютерів 126
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору icon2. Метод економічного аналізу та його основні прийоми Метод економічного...
Сутність І основна мета економічного аналізу – об’єктивна оцінка стану аналізованого об’єкта І вияв можливостей підвищення ефективності...
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору iconОрієнтовний перелік питань для складання іспиту з навчальної дисципліни...

Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору iconЗміст вступ розділ теоретико-лінгвістичний аспект вираження художнього...
Розділ теоретико-лінгвістичний аспект вираження художнього багатства поетичного тексту
Орієнтовний алгоритм аналізу художнього твору iconОрієнтовний перелік питань, які виносяться на комплексний державний...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2015
звернутися до адміністрації
skaz.com.ua
Головна сторінка